dawidex-16

Cisnienie oleju zetor 7045

Polecane posty

dawidex-16    1

Witam. Mam taki problem. Zrobiłem remont silnika tzn.

Nowe zestawy naprawcze zetor 

Regeneracja głowic

Szlif wału. 

Nowa pompa olejowa i zawór  

Inna pompa paliwowa bo mojej nie dało się zregenerować. 

Mam problem z ciśnieniem oleju silnika. Gdy silnik zimny ciśnienie jest prawidłowe 4-4,5 bara na wolnych i wysokich obrotach. Jednak gdy silnik się rozgrzeje to ciśnienie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach około 500 wynosi 0.5 Bara. A na wysokich 3- 3.5. Gdzie trzeba szukać przyczyny może macie jakieś pomysły? Wiem że taki spadek jest za duży. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Bąka wymieniłem na filtr puszkowy bo na tamtym miał 2,5 Bara na zimnym A po rozgrzaniu ginęło. Remont robiłem na wiosnę. Sezon przechodził ale najgorzej było latem w prasie bo wtedy 0.5 Bara miał  przy ok 800 obrotach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Tak wałka rozrządu nie ruszyłem to był mój błąd.  Ale aż tyle by gubil na wałku?

Może zawor jest winny. Może ma szczelinę i gęsty olej trzyma a rzadszy przepływa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

Jak  nie sprawdzono walka i innych rzeczy, to będzie zgadywanie...

W szlifierni sprawdzono pasowanie panewek lub samemu mierzono?

Może jest gdzieś nieszczelność, peknięta rurka  w magistrali olejowej?

Może coś  wpadło  w zawór regulujący cisnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Po niedzieli będę robił wymianę oleju to zdejme miskę i zobaczę zawór obejrzę smok. A można sprawdzić nieszczelność kompresorem i powietrzem? 

Zrobili szlif i napisali jakie panewki należy zamontować. Mierzenia nie wykonywałem. 

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Jak było z ciśnieniem przed remontem? Raczej padnie na wałek rozrządu i popychacze.. Popatrz sobie że olej z filtra idzie najpierw na wałek rozrządu a Ty go nie ruszałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
2 godziny temu, dawidex-16 napisał:

Tak wałka rozrządu nie ruszyłem to był mój błąd.  Ale aż tyle by gubil na wałku?

Może zawor jest winny. Może ma szczelinę i gęsty olej trzyma a rzadszy przepływa. 

Nie ma takiej opcji.

Wałek na 90 procent


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1
12 godzin temu, jaco512 napisał:

Jak było z ciśnieniem przed remontem? Raczej padnie na wałek rozrządu i popychacze.. Popatrz sobie że olej z filtra idzie najpierw na wałek rozrządu a Ty go nie ruszałeś.

Przed remontem ciśnienie też było kiepskie to było też powodem remontu i wyrzucanie oleju przez odme. 

To od czego proponujecie zacząć? 

Jeśli wymieniać walek rozrządu to na jaki bo w Internecie różne ceny są? 

Trzeba stary pomierzyc czy wystarczy po numerze katalogu kupić i zamontować. Jak to wygląda? 

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

na poczatek wymien olej a potem zobaczysz.

co ma walek rozrzadu do cisnienia ?

no chyba ze tak jak mialem w 60 - dokladnie te same objawy, tyle ze remont byl z deka smieszny,wymiana pierscieni i panewek, a okazalo sie ze manometr [indyjski] nawalil-podlaczylem porzadny i cisnienie wrocilo do normy.

  • Haha 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Manometr też muszę sprawdzić inny. Niby kupiłem go w zestawie z wężykiem do montażu. Ale nawet nie wiem jakiej produkcji. Dzięki za odpowiedzi. Jutro spuszcze olej i zobaczę do zaworu i smoka. Może tam coś się stało. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

  • Haha 2

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431
Przed chwilą, jacus napisał:

 mozna zawor przestawic ewentualnie.

 

 

Tyle że zawór reguluje ciśnienie maksymalne, nie minimalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983
10 minut temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Jakie panewki? Wałek rozrządu pracuje w bloku, trzeba rozwiercać blok na R1

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431
Dnia 20.11.2021 o 20:10, dawidex-16 napisał:

A można sprawdzić nieszczelność kompresorem i powietrzem?

Można, tylko delikatnie. Można tak uszkodzić wnętrze wkładu filtra oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1
1 godzinę temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Olej to turdus 15w40. Łatwiej odkręcić wał i zdjąć miskę. Przy 70 stopniach cieczy chłodzącej spada do 1 Bara na wolnych obrotach tzn 500. 

Takie jest ciśnienie po uruchomieniu silnika. 

16375694113085927012155505916741.jpg

16375708362064014371425441749952.jpg

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Witam dzisiaj spuściłem olej i zdjąłem miskę. Wykręciłem zawór i rozebrałem go. Wygląda  tak. Co o nim myślicie? Pozdrawiam

20211123_120448.jpg

20211123_120443.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przecież te silniki pracują , na niskiem cisnieniu , miałem podobne  takie przez 7 lat posiadania tego zetora . 

500obr to chyba nie sa obroty jakie powienny być minimalne ( to ze da sie takie ustawiac nie znaczy że sa odpowiednie ) , ustaw tak 650 i wtedy sprawdz .

Najlepiej zobaczyc ile przewiduje producent obroty jałowe , ja juz nie pamietam , 10 lat juz demoludów nie mam 

Delikatnie zwiekszy cisnienie na niskich obrotach  , wywalenie filtra odśrodkowego (bąka) , zastapienie przepływowoym 

jesli zawór przelewowy jest sprawny , (szczelny) to , napiecie wstepne spręzny nie poprawi cisnienia na wolnych obrotach 

Podepnij jeszcze mechaniczny inny manometr do pomiaru 

aaaa i ogolnie na wałku rorządu potrafi bardzo gubic idzie tam główna szyna olejowa , co rozprowadza oliwe po stopach głownych wału 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przecie mówie o tym , na obroty jałowe 500 to stanowczo za mało , zreszta pisze jak byk -750-800

To ze dzwignią mozna ustawic nawet -300-400 rpm , to nie znaczy ze to zdrowe dla silnika 

Ja np w zachodnich na pompach rotacyjnych mam obr jałowe na stałe ustawione około 700 , tak samo jak np , w silniku perkinsa w c-360-3p 

ja mam zasade że trzymam sie serwisówek , 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471
6 minut temu, V12 napisał:

w silniku perkinsa w c-360-3p 

750 obr/min jałowe obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj