rolkam72

Zetor 10245 dym z odmy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rolkam72    28

Pacjent to Zetor 10245. Podczas kończenia orki  zobaczyłem dym tzn parę wodna z odmy . Przed wyjazdem w pole było trochę mało wody dolałem i skontrolowalem olej .Było go jakby więcej . Po skończeniu orki olej zrobił się lekko szary i wrócił normalny stan . 

I tu pytanie typowa awaria uszczelki pod głowicą czy może gorszy wariant uszczelnienie tulei . 

W pracy silnika nic się nie zmieniło ma moc i wogule .

Dodam że na zimnym silniku z odmy nie kopci a w chłodnicy nie ma bąbelków powietrza ani śladu oleju 

Obstawiam że dmuchło kanał olej- woda ale niech eksperci się wypowiedzą 

Screenshot_2021-11-14-19-27-37-686_com.miui.videoplayer.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolkam72    28
13 minut temu, tomek1974 napisał:

a czy spaliny idą do wody 

Nie ani spalin ani oleju w wodzie nie ma 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    538

problem jest taki że woda idzie do oleju ale nie ma przedmuchu ,więc tak jednak mogła pójść uszczelka pod głowicą albo pękła głowica ,szczerze to nie wiem jak to zdiagnozować jedyne co mi przychodzi do głowy to uszczelnić układ wodny i napić powietrza pod ciśnieniem jak będzie schodzić to znaczy że gdzieś jest przedmuch  ,a jeszcze obstawiasz uszczelnienia na tulei no tu wystarczy zdjąć miskę i patrzeć gdzie kapie 

Edytowano przez tomek1974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    323

miałem to samo w zetorze 11441. za długo tak kechalem i wal do szlifu tłoki tuleje do wymiany panewki itd oringi na tuleja h puszczały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pierdo    0

To jak wróżenie z fusów, może być tylko uszczelka, może być głowica, a może być tuleja. Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolkam72    28

A więc tak głowica zdjęta uszczelka wygląda ok nie widać przerwania przepaleń itp.

Po zdjęciu miski takie oto cudo się okazało .

Jest to pompa z wyważeniem silnika czy jakoś tak się to typowo nazywa .

I tu moje kolejne pytanie zdjęcie tego to zapewne dostanie się do pokrywy rozrządu i ustawienie tego na znaki 

Ktoś może ma informacje czy w województwie kujawsko pomorskim wielkopolskim łódzkim bądź mazowieckim jest zakład co można sprawdzić taka pompę ewentualnie zregenerować . ( pytam poza tematem wody w oleju ) 

Kolejne pytanie to czy kalkuluje się wymiana jednego zestawu naprawczego tzn tłok tuleja itd .

Z góry dziękuję za wszelakie odpowiedzi 

 

IMG_20211117_122209.jpg

IMG_20211117_122144.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj