Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wierzba1272

Mechanizm wyrównoważający Ursus C-385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
wierzba1272    8

Witam!

Mam problem z silnikiem (typ: Z8401) w moim Ursusie C-385. Wszystko zaczęło się od drgań silnika, które stawały się coraz silniejsze. Po odkręceniu miski olejowej, okazało się, że silnik jest wyposażony w mechanizm wyrównoważający(chyba tak to się nazywa). Jest to obudowa przykręcona pod wałem w której znajdują się dwa wałki wyrównoważające i wbudowana pompa oleju. Okazało sie że właśnie te dwa wałki maja luz na tulejkach, i to przez nie silnik drży.

I teraz mam właśnie pytanie: czy ten mechanizm był montowany we wszystkich silnikach Z8401, i czy można go zdemontować, i założyć tylko pompę oleju? Chcę wiedzieć, ponieważ koszt regeneracji nie jest mały, same wałki kosztują po 120zł za sztukę, plus jeszcze tulejki i zrobienie tego, a koszt pompy byłby jednak niższy. Pytałem mechaników w okolicy, i się nie dowiedziałem zbyt dużo, niektórzy twierdzą, że nie można tego zdemontować, a inni że można, i już nic nie wiem.

Bardzo serdecznie proszę o pomoc, i czekam na odpowiedzi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

No to masz problem.W Jaworze w zakładzie mechanicznym to przerabiali na zwykłą pompę.Ja kiedyś miałem silnik na sprzedaż to przyjechali i chcieli go kupić żeby przerobić go na zwykłą pompę.Wiem żeby to przerobić to jest trochę roboty.Nie wiem czy nie trzeba silnika wyciągać i frezować,bo tak coś mi się zdaje że mówił.Spróbuj zadzwonić do Jaworu do Grzywy i się spytaj szefa 768702939 tak mam na wizytówce.Lub 6 ostatnia bo jeden nr mam taki ale nie wiem skąd i teraz nie wiem który dobry.Ale dzwoniłem do niego z 2 tygodnie temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszc360    0

ja mam zetora 8011 i jest goły wał niema walków wyrównawczych ani przeciwwagów nawet nie ma otworów zeby zamontowac przeciwwagi mechanik mówil ze jak niema tego to szybciej wchodzi na obroty ale i tez szybciej spada z obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    189

Jednostka wyważająca to jest pompa olejowa z przeciwwagami.Po zdjęciu miski nie zobaczy się wału bo to jest założone na całej długości silnika.Trzeba ją ustawiać jak rozrząd bo przy złym założeniu uszkodzi silnik.

Są dwa rodzaje wałów,z przeciwwagami i bez.Stare silniki i nowe nie miały przeciwwag.A w latach 80 miały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Można to przerobić na zwykłą pompę ale koszt przeróbki będzie przewyższał regeneracje jednostki. Nowa jednostka coś koło 3500 kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Witam!

Na szczęście problem udało się rozwiązać w miarę prosto. Okazało się że mechanizm wyrównoważający był źle ustawiony, lub założony. Po ustawieniu na kółkach przykręciliśmy go do silnika i złożyliśmy cały silnik, i na szczęście okazało się że drgania się zmniejszyły. W jakim stopniu drgania zostały zredukowane, niestety jeszcze nie wiem, ponieważ ciągnik był odpalony tylko na chwilę, bez płynu chłodniczego. Gdy odpalę go na dłużej, i zobaczę co się dzieje na wyższych obrotach, napiszę dokładnie.

Mimo, że już ciągnik złożony(prawie) proszę jeśli możecie piszcie co wiecie o tym układzie. Przyda się to mnie, ale też i innym, ponieważ informacje o tym jest naprawdę ciężko zdobyć. Piszcie(bo nie wiem) np: jak wygląda sprawa wymiany pompy wbudowanej w ten układ? Jak wygląda sprawa regeneracji tego układu? Jakie są w ogóle różnice w silniku z tym układem, a bez niego? itd.

Bardzo proszę jeśli posiadacie o informacje, i pomoc, ponieważ może się okaże(oby nie) że będzie trzeba znowu to wywalać, i naprawiać!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAUTER    4

A jak ustawić znaki z pompy olejowej ze znakami na rozrzadzie bo akurat wymieniam tuleje i nie wiem jak załozyc pompe,trzeba sciagac chlodnice zeby zobaczyc te znaki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kolego @SAUTER My robiliśmy to tak jak polecił nam znajomy który się trochę na tym zna, nigdzie nie było to sprawdzone w instrukcji itp. więc nie wiem czy to jest w 100% poprawnie, ale u nas działa dobrze.

Niestety trzeba zwalić chłodnice, ramkę z filtrem, oraz pokrywę rozrządu, inaczej się nie da.

Zrobiliśmy to tak:

Najpierw trzeba ustawić rozrząd na znaki które znajdują się na na kółkach rozrządu, tak żeby wszystkie się zgadzały, u nas nie był zdemontowany więc trzeba było tylko pokręcić silnikiem. Trzeba także ustawić zębatki w mechanizmie wyrównoważającym, tak aby zgadzały się na znakach. Potem tylko wsadziliśmy ostrożnie mechanizm pod silnik, tak aby nic się nie poruszyło i wskoczyło na zębatkę od rozrządu. Wydaje mi się że mechanizm wyrównoważający oraz rozrząd także powinien spasować się na znaki, ale u nas na rozrządzie nie było znaku do mechanizmu, natomiast na mechanizmie były znaki, być może miałem zmienione kółko rozrządu, nie wiem.

Jeśli coś jest niezrozumiałe, lub coś chcesz się kolego dowiedzieć, to pisz, chętnie pomogę!

 

Ta jak obiecywałem napiszę jaki efekt dało ustawienie mechanizmu. Wibracje zmniejszyły się bardzo, jest różnica jak między dniem a nocą. Kiedyś plastikowa puszka postawiona na baku podskakiwała do góry, teraz już tylko drży. Minimalne drżenie pozostało, ale jest pewnie wywołane luzami na wałkach w mechanizmie.

 

Ciągle proszę także (jeśli ktoś posiada) o informacje na temat tego mechanizmu wyrównoważającego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAUTER    4

Dzieki kolego wierzba1272 za informacje pompa zamontowana bylo troche roboty mam nadzieje ze ciagnik mi jutro odpali ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Zapomniałem trochę o temacie, ale teraz sobie przypomniałem.

Kolego @SAUTER udało się złożyć ciągnik? Ja chodzi? Są jakieś problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Jednostka wyważająca to jest pompa olejowa z przeciwwagami.Po zdjęciu miski nie zobaczy się wału bo to jest założone na całej długości silnika.Trzeba ją ustawiać jak rozrząd bo przy złym założeniu uszkodzi silnik.
Są dwa rodzaje wałów,z przeciwwagami i bez.Stare silniki i nowe nie miały przeciwwag.A w latach 80 miały.
gdzie można o tym poczytać więcej?

 

Można to przerobić na zwykłą pompę ale koszt przeróbki będzie przewyższał regeneracje jednostki. Nowa jednostka coś koło 3500 kosztuje.

tzn?

Idzie mi o to że mam silnik bez tego mechanizmu a będę wymieniał w nim blok (kapitalka) bo ten był klejony przez poprzedniego właściciela i nie chcę wpakować się w zakup bloku który był z mechanizmem wyrównoważającym.

 

1. Czym jest uwarunkowane/od czego zależy czy silnik ma ten mechanizm czy go nie ma? Od rodzaju bloku silnika?

 

2. Czy istnieje możliwość dołożenia tego mechanizmu do zwykłego silnika?

 

3. Jaki jest ewentualny koszt regeneracji/zakupu nowego mechanizmu wyrównoważającego i czy jest to wogóle dostępne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Najlepiej się dowiesz w jakimś zakładzie co remontują silniki.Osobiście w 912 tego nie widziałem, w innych silnikach tak np w MF.Trochę rozmawiałem o 912 w zakładzie co remontują takie silniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Mogę Ci kolego podać typy silników w których była montowana jednostka wyważająca, są to dane z instrukcji obsługi 912, 914, 1012 1014

  1. 912, 914 -bez jednostki Z 8401.1 z jednostką - Z 8401.134
  2. 1012, 1014 - bez jednostki Z 8002.1 z jednostką - Z 8002.134

Silniki bez jednostki na pewnych obrotach wpadają w drgania z jednostką wyważającą niby tych drgań nie ma, ja mam bez jednostki dlatego nie wiem dokładnie jak to naprawdę jest. Do zwykłego silnika idzie podobno założyć jednostkę ale trzeba zawiesć blok do przestrzelenia bo tam przychodzą inna pierwsza stopa czy więcej dokładnie to tego nie wiem w każdym bądż cos tam jest ze stopami także do silnika z jednostką chyba nie bardzo zwykłą pompę się tak od razu da założyć, dlatego musisz faktycznie uważać jaki to jest blok. Z dostępnoscią i kosztem to nie wiem wcale jak to jest bo się tym nie interesowałem jednak w katalogu częsci są podane.

Nie wiem czy Ci cos tym pomogłem ale może ktos inny ma więcej informacji na ten temat. ;)

Typ silnika podany jest na tabliczce znamionowej i jest wybity na bloku za pompą wtryskową.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Typ kadłuba odpowiada za wyposażenie w ten wynalazek. Zakup nowej to w tej chwili uzaleźnione od tego z kim gadamy. Każdy ma swoją conę bo jest to na zamówienie. Ponoć już pod 6000 podchodzi bo ludzie zaczynają pytać się o to. Niektóre zakłady przy okazji remontu na życzenie klienta wywalają jednostkę i montują zwykłą pompę. Na odwrót to jeszcze nikt nie chciał z tego co słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Z tego co rozmawiałem z mechanikami to dowiedziałem się ze ten mechanizm montowany był w Ursusach z oryginalnymi czeskimi silnikami oraz w pierwszych produkowanych w Polsce. W nowszych podobno zrezygnowano z tego mechanizmu i zamontowano inne koło zamachowe.

C do montażu zwykłej pompy to raczej się nie da ponieważ ma za małe kolo. Można by zmienić na większe, ale silnik bez tego mechanizmu wytwarzałby silne drgania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Nie mógł być montowany bo ursus brał gotowe silniki ze Słowacji. Dawał te z jednotską w ciągnikach wysyłanych na eksport oraz w serii ze skrzynią synchro jako standard. Zetor montował to w podobny sposób. Wały w tych z konca lat 80tych też mają przeciwwagi jak w tych bez wyważania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

@zts Możliwe, bo to czego się dowiedziałem to nie były pewne informacje.

A możesz napisać coś więcej o tym mechanizmie? Czy da się go wymontować? Czym różniły się silniki z i bez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@zts - dzięki za info i dzięki że bywasz na forum ;)

Mówisz że nawet 6tys PLN? Sporo. Ciekawe czy u tych co mają rozbieraki z zachodu taki mechanizm znajdę.

Idzie o to że mogę złożyć na tym bloku normalny silnik taki jak mam obecnie (bo poprzednio ten blok był w silniku bez tej jednostki). Po prostu jest to blok który został kupiony kilka lat temu w agromie.

 

 

@MAT912 - zanim zadałem pytanie trochę postudiowałem google ;) więc znam modele. Przejrzałem też katalog zetorka i jest tam ta jednostka. Co do przestrzelenia bloku (honowanie) to robi się to w różnych celach i nie tylko w tym o którym piszesz.

 

@wierzba1272 - jednostka dostępna normalnie na zamówienie jak brali nowe traktory - to tak jakbyś chciał ciągnik z wydajniejsza pompą itp tak mogłeś zamówić z tą jednostką.

 

@tomek73 - dzięki ale najbliższe zakłady to Ostróda lub Iława i cześć znajomych nie może o nich dobrego słowa powiedzieć bo kasowali za nowy wał bo zdawany niby nie nadawał się do remontu a wstawiali po pierwszym szlifie zamiast nowego. Tak więc z założenia unikam zakładów.

 

Co do samej jednostki - ponoć ciągnik trudniej zadusić a takie coś mi się podoba tylko chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Ale coś mi tu nie pasuje...mówicie że było to montowane dodatkowo na zamówienie, a jak patrzyłem to mam inny blok niż w takim bez tego mechanizmu, a jak oglądałem pompy to ani nowego ani starego typu nie zamontuje, ponieważ mają za małe koła do napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Jak masz inny blok, bo nie rozumiem. Kolego na zamówienie to nie znaczy że ktos zamówił i odkręcili miskę i dokręcili mechanizm wyważający tak z marszu, to tylko się tak nazywało, po prostu były produkowane takie i takie silniki i jak ktos chciał silnik z mechanizmem to taki brał ciągnik.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Tak jak pisałem u mnie kółko rozrządu z którego napęd bierze ten mechanizm jest bardziej odsunięte od krawędzi bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Odpowiedż - edytowałem mój poprzedni post :rolleyes: w katalogu jest dużo pozycji - montowane na zamówienie, ale były montowane jak ktos nawet nie zamawiał,bo była zamontowana dana częsć w nowym ciągniku i jak był klient to ciągnik był sprzedany, w tamtych czasach to się czekało na ciągnik a nie ciągnik stał na placu i czekał miesiącami na klienta.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie jestem pewien ale chyba żadne, przynajmniej według katalogu nic takiego nie zauważyłem, za jakies duże pieniądze to szkoda sobie tym nawet głowy zawracać :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Napisano (edytowany)

ale jak się robi remont silnika i byłoby to dostępne powiedzmy do 1-1,5tys pln (z używaka+regeneracja) to sam przyznasz że można się pobawić, szczególnie że u mnie zetorek nawet przy uszkodzeniu się tego mechanizmu ma zastępcę (952.3) więc i tak wszystkie prace polowe się zdąży zrobić.

 

Inna bajka - jaki jest koszt regeneracji tego czegoś?

Przeglądając katalog widziałem że są tam łożyska, jest też tam pompa oleju.

Ktoś może orientuje się w cenach?

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×