masa24

Zacieranie tłoków w ursus 1614

Polecane posty

deSilva    1836

Tego przyczyną może być zacinający się zawór pompy, był wymieniony? pewnie nie, bo jest pod pokrywą podnośnika.

 

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    130

Czy sprawdzałeś korby podczas montażu? możliwe że są lekko krzywe i tłok nie pracuje "luźno" i ciągnie go do boku przez co trze o tuleję i nabiera temperatury. W c 360 miałem taki problem, silnik po generalce ale korb nie sprawdziłem, grzał się i okazało się że lekko korby krzywe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    160

 jedno jest pewne że do padaka nie dokłada się turba aby go uzdrowić... Silnik musi być sprawny a nie przegrzana już padlina. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

deSilva    1836

Co Ty o korbach jak mówi że grzał się przed montażem turbo, i tłoków na 4 pierścienie nie ruszali, co już było błędem kardynalnym, a jak by były wymieniane zestawy na turbo, to i tulejki trzeba zmienić gdzieś w zakładzie i powinni to sprawdzić.

6 minut temu, gustaww napisał:

Czy sprawdzałeś korby podczas montażu? możliwe że są lekko krzywe i tłok nie pracuje "luźno" i ciągnie go do boku przez co trze o tuleję i nabiera temperatury. W c 360 miałem taki problem, silnik po generalce ale korb nie sprawdziłem, grzał się i okazało się że lekko korby krzywe.

 

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    160

Mi kiedyś zrobił korby na zakładzie to silnik skrzypiał tak tłoki szorowały.... Wywaliłem i poszły nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Zawór pompy wymieniony


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836
3 godziny temu, bezbarwny napisał:

Mimo że stawia opór, to nie na tyle, żeby zajechać sześciocylindrowy silnik, prędzej frezy w tulei zetnie.

co do wycia pompy  i grzania się oleju, to jeśli masz w tym ciągniku fabryczny rbs, to go wypieprz i zamień rozdzielaczem o większym przepływie(60-80 l/m) bo te erbeesy chyba 40 tylko miały i stąd wycie. Bo pomimo, że jak ktoś wyżej napisał, iż zwiększa się tylko wydatek, a nie ciśnienie, to ów „tylko” właśnie, ma tu zasadnicza znaczenie. 
 

Nie mam pojęcia w jakim celu zakładać pompę o tak dużej wydajności, skoro jeżeli jest wszystko sprawne, ten ciągnik da sobie radę na swoje możliwości udźwigu z tym co ma fabryczne, ewentualnie minimalnie większa. i szczerze wątpię czy takie 60-80 są.

5 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Mi kiedyś zrobił korby na zakładzie to silnik skrzypiał tak tłoki szorowały.... Wywaliłem i poszły nowe. 

Zdarza się, ale są i dobre zakłady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    160

Powinien to wywalić a nie robić bo to się nie nadawało.... Ale wiadomo kasa by przepadła ... Ja tyz głupi że to zakładałem bo to po tulejkach było widać że to nie będzie chodzić... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Ja bym robił od podstaw, tłoki tuleje od turbo, głowica dokładnie sprawdzona i dostosowana pod turbo, korbowody, te w typu 1224 były dostosowane pod turbo, a w tych starszych to też nie wiadomo , raczej nie bo 1202 czy 1204 w katalogu nie ma 3 pierścieni jak 1224, pompa podnośnika to nie majątek, dać minimalne mocniejszą, a nie jakąś z kosmosu, inaczej nie dojdzie z nim, a na pewno nie przez neta.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    482
1 godzinę temu, deSilva napisał:

Nie mam pojęcia w jakim celu zakładać pompę o tak dużej wydajności, skoro jeżeli jest wszystko sprawne, ten ciągnik da sobie radę na swoje możliwości udźwigu z tym co ma fabryczne, ewentualnie minimalnie większa. i szczerze wątpię czy takie 60-80 

Wydajniejsza pompa, to i hydraulika sprawniejsza/szybsza. Ograniczeniem jest przepustowość instalacji, ponieważ jak rurka/dziurka przymała/przyciasna, to nijak więcej szybko nie przelejesz😉😋teraz, to chyba zrozumiesz?🤗

Bolączką w tych ursusach, są dodatkowe rozdzielacze(rbs) o zbyt małej, jak na wydajniejszą pompę, przepustowości. Pisząc o 60-80 litrach na minutę, nie miałem na myśli wydajności pompy, a przepustowość rozdzielacza właśnie. 
Reasumując, zbyt mała przepustowość, powoduje nadmierne obciążenie mièdzyinnymi pompy, stąd jej wycie i grzanie się oleju. 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Ale po co to zakładać, skoro sprawny układ podniesie dany ciężar bez problemu, zazwyczaj jest tak, że coś szwankuje to zakłada się wydajniejszą pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    482

Niekoniecznie musi być jak piszesz. Mniejsza wydajność jest nieistotna, przy prostszych i lżejszych maszynach, ale już np przy siewniku z hydropakiem, traktorzystę i sprzęgło cholera brać może, podczas oczekiwania, nim się toto dźwignie, by kolejny zajazd zrobić. Przy ładowaczu czołowym podobnie. 
 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Toż piszę że minimalnie wydajniejszą można założyć, ale jeżeli ktoś chce zrobić z tego ciągnika nie wiadomo co, no to może być więcej szkody niż pożytku, ostatnimi czasy narobiło się wszelakiej maści konstruktorów co poprawiają fabrykę.

Maszyny coraz cięższe, zazwyczaj przewidziane do jeszcze mocniejszych ciągników, są podczepiane pod te które nie są do tego przystosowane fabrycznie, i się wtedy kombinuje i próbuje ukręcić z gów*a bat

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    482

Taniej popełnić błąd przy próbie „przekonstruowania” krajowego, jak piszesz, „gówna”, niż kupić „mocnego” zachodniego kapcia i za remont skrzyni zapłacić 30, a silnika 20 tyś, nie wspominając, o chociażby pompie hydraulicznej, która może kosztować i 5 tyś, i to niekoniecznie złotych polskich.

Takiej szesnastce nie brakuje mocy do ciągnięcia np aktywnego zestawu uprawowo siewnego o wadze około trzech ton. 8 km/h idzie, ino świszcze. Jak sucho, to taki zestaw dźwignie w górę nawet, ale jak się w mokrą glinkę wjedzie i redlice się okleją, to wiaderkiem trzeba mat siew ze skrzyni wybrać, coby maszynę podnieść, by do dom wrócić. 
To mocny i mocą, i konstrukcyjnie ciągnik, z lipną jak na dziś hydrauliką, i skrzynią biegów trochę(tak mówią), choć nie dla tych, którym się nie śpieszy.  


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik111111
      Witam mam zamiar kupić ciągnik i chce uzyskać opinie na temat Ursus 1614 2004rok produkcji 160km. 
      Potrzebuję ciągnik dobry na ok. 90ha.
       
      Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    • Przez Mgorcz
      Witam, mam problem taki, że nie działa mi wajcha od sprzęgła WOM. Przycisk nie jest podłączony pod żadną kostkę. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi jak działa mechanizm wyłączania sprzęgła WOM w Ursus Polmot  10014h? Czy jest jakis elektrozawór lub coś tego typu? bo nawet nie wiem skąd mam szukać prądu do włącznika, a  żadnych kostek obok nie widzę. Czy ma ktoś może informacje gdzie tego szukać? Bardzo proszę o pomoc. 
      W załącznikach schematy womu oraz instalacji elektrycznej. 


    • Przez Victiss
      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku konkretnie jak to jest z montażem turbosprężarki do Ursusa 912. 
      Różne są  opinie n ten temat. Raz, że nie warto, bo wal może nie wytrzymać itp.
      I nasuwa mi się konkretne pytanie. Czy po montażu turbiny żywotność  silnika  diametralnie się skraca?
      Jeżeli warto założyć to co trzeba zrobić? Co wymienić, przełożyć  itd.
      Proszę o odpowiednie wypowiedzi.
      Dzięki  z góry.
    • Przez hobbista76
      Witam.                                                                                                                                                                                                             Zmagam się z problemem, a mianowicie w Ursusie 6824 wylewa się olej z bagnetu. Co może być tego powodem?
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj