masa24

Zacieranie tłoków w ursus 1614

Polecane posty

masa24    969

Jaka może byc przyczyna zacierania tłoków w ursusue 1614? Najpierw zatarły się 2 i 5,  teraz 3 i 4.  W 3 aż pękła tuleja na oringami uszczelniajacymi

ursus przerobiony z 12 24


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    69

Termostat był? Jaka uszczelka pod głowicą? Co za zestawy naprawcze? Wtryskiwacze sprawne?

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Termostat był , uszczelka brana pod zamówienie metalowa z wszystkimi kanałami otwartymi. Wtryskiwacze sprawne bo były robione jak byka zakładana turbina rok temu.pompa tez.  Zestawy nie wiem jakie bo te co się zatarły dawno były wymieniane. Kat wtrysku książkowe ustawiony . Ale tłoki nie są pod 3 pierścienie jak powinno niby być do turbo


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samtech84    69

Uszczelka powinna być z dużymi kanałami zamkniętymi. Wygląda na to, że silnik nie jest odpowiednio dogrzany podczas pracy pod obciążeniem puchną tłoki i przez to je zaciera. Dla pewności sprawdzilbym jeszcze raz wtryskiwacze, bo jak leją to może zalewać silnik paliwem i tłoki będzie przycierało. Termostat utrzymuje około 75 - 85 stopni? 

Tłoki 3 pierścieniowe to nowy typ, wstawiało je bez względu na to czy turbo jest czy nie. 4 pierścieniowe stary typ, są mniej wytrzymałe, ale turbo nie jest dla nich problemem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Jest tez kłopot bo silnik się przegrzewa. Przy lekkich pracach trzyna 75 a przy ciężkich może się zagotować . Niby wszystko Ok , chłodnica nowa . Może to przez to ze jest wzmocniona pompa hydrauliki ? Mam drugi taki sam ciągnik uszczelka z kanałami otwartymi i jest wszystko ok


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836
1 godzinę temu, masa24 napisał:

Termostat był , uszczelka brana pod zamówienie metalowa z wszystkimi kanałami otwartymi. Wtryskiwacze sprawne bo były robione jak byka zakładana turbina rok temu.pompa tez.  Zestawy nie wiem jakie bo te co się zatarły dawno były wymieniane. Kat wtrysku książkowe ustawiony . Ale tłoki nie są pod 3 pierścienie jak powinno niby być do turbo

Załóż komplety pod turbo 3 pierścieniowe i się problem skończy, zanim coś jeszcze nie rozjebaczyło do reszty,  3 pierścieniowe nie są problemem dla bez turbo, ale nie na odwrót. I nie słuchaj głupot że to nowy typ, jak może być nowy typ jak w katalogach 1604, czy 1002, 1004, są 3 pierścienie. Co do uszczelki, powinna być taka jak była fabrycznie, o ile reszta też była taka zakładana, ale jak były przeróbki układu chłodzenia to teraz dobrać może być problem, mają niektóre łączniki gumowe z obudową termostatu, inne nie mają i do tego różnie jest z kanałami czy otwarte czy zamknięte, na jeden otwór, na wszystkie otwory zamknięte otwarte różnie. 

Edytowano przez deSilva
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    160

Do turbo idą 3 pierścienie i to jet inna bajka i nie bez powodu..druga sprawa to szczelina na pierścieniach  musi być odpowiednia.... 

Tu zatarło bo temperatura zamknęła zamki na pierścieniach i tłok uwalony i tyle. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Zgadza się, jeżeli to przerabiał jakiś mechanik i takie coś odwalił, no to ja dziękuję.

Szczerze, to w nowych kompletach też trzeba sprawdzić luz na zamku przy montażu , bo się zdarza że jest mniejszy niż minimalny powinien być.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    160

Kura jakie tu głupoty można tera wyczytać ze silnik nie dogrzany i tłoki puchno... 😁😁😁😁

Luz zawsze trza sprawdzać przy montażu.... A przy turbo to trza wiedzieć że jest zalecany większy... 

Edytowano przez Bogdan_ja
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Tu jest gumowy łącznik od termostatu

Układ chłodzenia nie był przerabiany . Jak się dowiedzieć jaka oryginalnie była uszczelka 


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

O to już coś, na gumowym mam, fakt że 4ka bez turbiny, ale kanały wszystkie zamknięte i temp utrzymuje idealnie w granicach 80st. Taką miał fabrycznie.  Jeżeli masz drugi taki sam ciągnik z turbo i ma też tak samo układ chłodzenia, to załóż taką samą jak ma tamten.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Tamten chodzi na uszczelce z kanałami otwartymi i jest ok


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Mam nadzieję że tamten  chodzi na kompletach 3 pierścieniowych, jeżeli tak to załóż temu też z otworami otwartymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Jest na otwartych 


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Ale nie na kompletach przystosowanych do turbo i to jest przyczyną przegrzewania i w efekcie zatarcia tłoków.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Ale np grzał się tez zanim turbo było zalozone

Tłoki teraz zaczęły się zacierać 


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

No to trudno mi powiedzieć ot tak co mu jeszcze dolega, być może jednak i inną uszczelkę też potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Myślicie ze może się grzać bo jest pompa od hydrauliki wstawiona wzmocniona a cała i sakralna jest pod zwykła?


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836
2 godziny temu, masa24 napisał:

 a cała i sakralna jest pod zwykła?

Że co bo nie rozumiem tego?

Temperaturę jeżeli nie ma z tym jakiś problemów, to pod maksymalnym obciążeniem i to w upalny dzień, nie ma prawa się przegrzewać, więc pompa wzmocniona nie jest powodem, tym bardziej że te ciągniki mają chłodnicę oleju przekładniowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    69

Oryginalnie była uszczelka:

Ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi dla nowego typu bloku - taki masz

Z dwoma otwartymi dla starego typu bloku.

Uszczelki ze wszystkimi kanałami otwartymi to wymysł domorosłych inżynierów, nie było takich montowanych fabrycznie, ale producenci części podchwycili pomysł.

Zestawy naprawcze:

Stary typ: 385, 902 itp

4 pierścienie

Nowy typ 3 pierścienie początkowo w turbodoładowanych silnikach stosowane, od 912, 8111 i w wolnossących.

Są znacznie wytrzymalsze od 4 pierścieniowych przez poprawione samoczyszczenie się pierścienia ogniowego z nagaru.

Zestawy 4 pierścieniowe spokojnie dają radę w turbodoładowanym silniku, jednak szybciej wybijają się rowki pierścieni, łatwiej się zapiekają.

 

Dlaczego tłoki zacierają się w niedogrzanym silniku?

Ponieważ tłok pod wpływem temperatury zwiększa swoją średnicę, tuleja cylindrowa, która jest niedostatecznie rozgrzana nie co kasuje całkowicie luz montażowy.

 

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli będą lały, niespalone paliwo będzie zalewało tłoki zmywając film olejowy powodując przycieranie się tłoków.

 

 

 

 

 

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Cała instalacja jest pod zwykła pompę 


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deSilva    1836

Nie to nie ma wpływu, ciśnienie robocze jest takie samo, we wzmocnionej zwiększa się tylko wydatek pompy.

14 minut temu, samtech84 napisał:

Oryginalnie była uszczelka:

Ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi dla nowego typu bloku - taki masz

Z dwoma otwartymi dla starego typu bloku.

Uszczelki ze wszystkimi kanałami otwartymi to wymysł domorosłych inżynierów, nie było takich montowanych fabrycznie, ale producenci części podchwycili pomysł.

Zestawy naprawcze:

Stary typ: 385, 902 itp

4 pierścienie

Nowy typ początkowo w turbodoładowanych silnikach stosowane, od 912, 8111 i w wolnossących.

Są znacznie wytrzymalsze od 4 pierścieniowych przez poprawione samoczyszczenie się pierścienia ogniowego z nagaru.

Zestawy 4 pierścieniowe spokojnie dają radę w turbodoładowanym silniku, jednak szybciej wybijają się rowki pierścieni, łatwiej się zapiekają.

 

Dlaczego tłoki zacierają się w niedogrzanym silniku?

Ponieważ tłok pod wpływem temperatury zwiększa swoją średnicę, tuleja cylindrowa, która jest niedostatecznie rozgrzana nie co kasuje całkowicie luz montażowy.

 

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli będą lały, niespalone paliwo będzie zalewało tłoki zmywając film olejowy powodując przycieranie się tłoków.

 

Kolego, Ty coś  piłeś dzisiaj mocniejszego? Jeżeli Kolega pisze że mu się przegrzewał, to Ty o wychłodzonym silniku, 912 i 8111 to są wolnossące i już przystosowane częściowo fabrycznie pod turbo z 3 pierścieniami, powtarzam, w katalogu  od Ursusa 1002 1004 1604  {już nie mówię o nowszych 1012, 1014, 1614,} jest 3 pierścienie, to co Ty ciągle z tymi 4 pierścieniami wyjeżdżasz? Co do uszczelki, wątpię czy teraz dostanie uszczelkę z wszystkimi kanałami zamkniętymi do 6tki.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

Ta pompa stawia taki opór ze po jeździe na asfalcie słychać jak wyje a silnik.na obrotach poniżej tysiąca gaśnie. Przy wyłączonej może chodzić i na 500 obrotow. W kabinie takie ciepło jest od skrzyni ze ogrzewanie niepotrzebne


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    482

Mimo że stawia opór, to nie na tyle, żeby zajechać sześciocylindrowy silnik, prędzej frezy w tulei zetnie.

co do wycia pompy  i grzania się oleju, to jeśli masz w tym ciągniku fabryczny rbs, to go wypieprz i zamień rozdzielaczem o większym przepływie(60-80 l/m) bo te erbeesy chyba 40 tylko miały i stąd wycie. Bo pomimo, że jak ktoś wyżej napisał, iż zwiększa się tylko wydatek, a nie ciśnienie, to ów „tylko” właśnie, ma tu zasadnicza znaczenie. 
 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    969

bardziej chodzi o to że olej w skrzyni ma dużo większą temperaturę niż powinien mieć przez co powietrze przechodzące przez chłodnice oleju jest bardzo gorące i nie chłodzi chłodnicy wody tak jak powinno


Kompleksowe prowadzenie  w ramach PROW 2014-2020 na podstawie umowy oraz pełnomocnictwa notarialnego. Faktura od usługi. 721-263-313

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik111111
      Witam mam zamiar kupić ciągnik i chce uzyskać opinie na temat Ursus 1614 2004rok produkcji 160km. 
      Potrzebuję ciągnik dobry na ok. 90ha.
       
      Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    • Przez Mgorcz
      Witam, mam problem taki, że nie działa mi wajcha od sprzęgła WOM. Przycisk nie jest podłączony pod żadną kostkę. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi jak działa mechanizm wyłączania sprzęgła WOM w Ursus Polmot  10014h? Czy jest jakis elektrozawór lub coś tego typu? bo nawet nie wiem skąd mam szukać prądu do włącznika, a  żadnych kostek obok nie widzę. Czy ma ktoś może informacje gdzie tego szukać? Bardzo proszę o pomoc. 
      W załącznikach schematy womu oraz instalacji elektrycznej. 


    • Przez Victiss
      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku konkretnie jak to jest z montażem turbosprężarki do Ursusa 912. 
      Różne są  opinie n ten temat. Raz, że nie warto, bo wal może nie wytrzymać itp.
      I nasuwa mi się konkretne pytanie. Czy po montażu turbiny żywotność  silnika  diametralnie się skraca?
      Jeżeli warto założyć to co trzeba zrobić? Co wymienić, przełożyć  itd.
      Proszę o odpowiednie wypowiedzi.
      Dzięki  z góry.
    • Przez hobbista76
      Witam.                                                                                                                                                                                                             Zmagam się z problemem, a mianowicie w Ursusie 6824 wylewa się olej z bagnetu. Co może być tego powodem?
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj