masa24

Zacieranie tłoków w ursus 1614

Polecane posty

masa24    2344

Jaka może byc przyczyna zacierania tłoków w ursusue 1614? Najpierw zatarły się 2 i 5,  teraz 3 i 4.  W 3 aż pękła tuleja na oringami uszczelniajacymi

ursus przerobiony z 12 24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Termostat był? Jaka uszczelka pod głowicą? Co za zestawy naprawcze? Wtryskiwacze sprawne?

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Termostat był , uszczelka brana pod zamówienie metalowa z wszystkimi kanałami otwartymi. Wtryskiwacze sprawne bo były robione jak byka zakładana turbina rok temu.pompa tez.  Zestawy nie wiem jakie bo te co się zatarły dawno były wymieniane. Kat wtrysku książkowe ustawiony . Ale tłoki nie są pod 3 pierścienie jak powinno niby być do turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Uszczelka powinna być z dużymi kanałami zamkniętymi. Wygląda na to, że silnik nie jest odpowiednio dogrzany podczas pracy pod obciążeniem puchną tłoki i przez to je zaciera. Dla pewności sprawdzilbym jeszcze raz wtryskiwacze, bo jak leją to może zalewać silnik paliwem i tłoki będzie przycierało. Termostat utrzymuje około 75 - 85 stopni? 

Tłoki 3 pierścieniowe to nowy typ, wstawiało je bez względu na to czy turbo jest czy nie. 4 pierścieniowe stary typ, są mniej wytrzymałe, ale turbo nie jest dla nich problemem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Jest tez kłopot bo silnik się przegrzewa. Przy lekkich pracach trzyna 75 a przy ciężkich może się zagotować . Niby wszystko Ok , chłodnica nowa . Może to przez to ze jest wzmocniona pompa hydrauliki ? Mam drugi taki sam ciągnik uszczelka z kanałami otwartymi i jest wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, masa24 napisał:

Termostat był , uszczelka brana pod zamówienie metalowa z wszystkimi kanałami otwartymi. Wtryskiwacze sprawne bo były robione jak byka zakładana turbina rok temu.pompa tez.  Zestawy nie wiem jakie bo te co się zatarły dawno były wymieniane. Kat wtrysku książkowe ustawiony . Ale tłoki nie są pod 3 pierścienie jak powinno niby być do turbo

Załóż komplety pod turbo 3 pierścieniowe i się problem skończy, zanim coś jeszcze nie rozjebaczyło do reszty,  3 pierścieniowe nie są problemem dla bez turbo, ale nie na odwrót. I nie słuchaj głupot że to nowy typ, jak może być nowy typ jak w katalogach 1604, czy 1002, 1004, są 3 pierścienie. Co do uszczelki, powinna być taka jak była fabrycznie, o ile reszta też była taka zakładana, ale jak były przeróbki układu chłodzenia to teraz dobrać może być problem, mają niektóre łączniki gumowe z obudową termostatu, inne nie mają i do tego różnie jest z kanałami czy otwarte czy zamknięte, na jeden otwór, na wszystkie otwory zamknięte otwarte różnie. 

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2994

Do turbo idą 3 pierścienie i to jet inna bajka i nie bez powodu..druga sprawa to szczelina na pierścieniach  musi być odpowiednia.... 

Tu zatarło bo temperatura zamknęła zamki na pierścieniach i tłok uwalony i tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zgadza się, jeżeli to przerabiał jakiś mechanik i takie coś odwalił, no to ja dziękuję.

Szczerze, to w nowych kompletach też trzeba sprawdzić luz na zamku przy montażu , bo się zdarza że jest mniejszy niż minimalny powinien być.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2994

Kura jakie tu głupoty można tera wyczytać ze silnik nie dogrzany i tłoki puchno... 😁😁😁😁

Luz zawsze trza sprawdzać przy montażu.... A przy turbo to trza wiedzieć że jest zalecany większy... 

Edytowano przez Bogdan_ja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Tu jest gumowy łącznik od termostatu

Układ chłodzenia nie był przerabiany . Jak się dowiedzieć jaka oryginalnie była uszczelka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

O to już coś, na gumowym mam, fakt że 4ka bez turbiny, ale kanały wszystkie zamknięte i temp utrzymuje idealnie w granicach 80st. Taką miał fabrycznie.  Jeżeli masz drugi taki sam ciągnik z turbo i ma też tak samo układ chłodzenia, to załóż taką samą jak ma tamten.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam nadzieję że tamten  chodzi na kompletach 3 pierścieniowych, jeżeli tak to załóż temu też z otworami otwartymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ale nie na kompletach przystosowanych do turbo i to jest przyczyną przegrzewania i w efekcie zatarcia tłoków.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Ale np grzał się tez zanim turbo było zalozone

Tłoki teraz zaczęły się zacierać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to trudno mi powiedzieć ot tak co mu jeszcze dolega, być może jednak i inną uszczelkę też potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Myślicie ze może się grzać bo jest pompa od hydrauliki wstawiona wzmocniona a cała i sakralna jest pod zwykła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, masa24 napisał:

 a cała i sakralna jest pod zwykła?

Że co bo nie rozumiem tego?

Temperaturę jeżeli nie ma z tym jakiś problemów, to pod maksymalnym obciążeniem i to w upalny dzień, nie ma prawa się przegrzewać, więc pompa wzmocniona nie jest powodem, tym bardziej że te ciągniki mają chłodnicę oleju przekładniowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Oryginalnie była uszczelka:

Ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi dla nowego typu bloku - taki masz

Z dwoma otwartymi dla starego typu bloku.

Uszczelki ze wszystkimi kanałami otwartymi to wymysł domorosłych inżynierów, nie było takich montowanych fabrycznie, ale producenci części podchwycili pomysł.

Zestawy naprawcze:

Stary typ: 385, 902 itp

4 pierścienie

Nowy typ 3 pierścienie początkowo w turbodoładowanych silnikach stosowane, od 912, 8111 i w wolnossących.

Są znacznie wytrzymalsze od 4 pierścieniowych przez poprawione samoczyszczenie się pierścienia ogniowego z nagaru.

Zestawy 4 pierścieniowe spokojnie dają radę w turbodoładowanym silniku, jednak szybciej wybijają się rowki pierścieni, łatwiej się zapiekają.

 

Dlaczego tłoki zacierają się w niedogrzanym silniku?

Ponieważ tłok pod wpływem temperatury zwiększa swoją średnicę, tuleja cylindrowa, która jest niedostatecznie rozgrzana nie co kasuje całkowicie luz montażowy.

 

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli będą lały, niespalone paliwo będzie zalewało tłoki zmywając film olejowy powodując przycieranie się tłoków.

 

 

 

 

 

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie to nie ma wpływu, ciśnienie robocze jest takie samo, we wzmocnionej zwiększa się tylko wydatek pompy.

14 minut temu, samtech84 napisał:

Oryginalnie była uszczelka:

Ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi dla nowego typu bloku - taki masz

Z dwoma otwartymi dla starego typu bloku.

Uszczelki ze wszystkimi kanałami otwartymi to wymysł domorosłych inżynierów, nie było takich montowanych fabrycznie, ale producenci części podchwycili pomysł.

Zestawy naprawcze:

Stary typ: 385, 902 itp

4 pierścienie

Nowy typ początkowo w turbodoładowanych silnikach stosowane, od 912, 8111 i w wolnossących.

Są znacznie wytrzymalsze od 4 pierścieniowych przez poprawione samoczyszczenie się pierścienia ogniowego z nagaru.

Zestawy 4 pierścieniowe spokojnie dają radę w turbodoładowanym silniku, jednak szybciej wybijają się rowki pierścieni, łatwiej się zapiekają.

 

Dlaczego tłoki zacierają się w niedogrzanym silniku?

Ponieważ tłok pod wpływem temperatury zwiększa swoją średnicę, tuleja cylindrowa, która jest niedostatecznie rozgrzana nie co kasuje całkowicie luz montażowy.

 

Sprawdź wtryskiwacze, jeśli będą lały, niespalone paliwo będzie zalewało tłoki zmywając film olejowy powodując przycieranie się tłoków.

 

Kolego, Ty coś  piłeś dzisiaj mocniejszego? Jeżeli Kolega pisze że mu się przegrzewał, to Ty o wychłodzonym silniku, 912 i 8111 to są wolnossące i już przystosowane częściowo fabrycznie pod turbo z 3 pierścieniami, powtarzam, w katalogu  od Ursusa 1002 1004 1604  {już nie mówię o nowszych 1012, 1014, 1614,} jest 3 pierścienie, to co Ty ciągle z tymi 4 pierścieniami wyjeżdżasz? Co do uszczelki, wątpię czy teraz dostanie uszczelkę z wszystkimi kanałami zamkniętymi do 6tki.

Edytowano przez deSilva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Ta pompa stawia taki opór ze po jeździe na asfalcie słychać jak wyje a silnik.na obrotach poniżej tysiąca gaśnie. Przy wyłączonej może chodzić i na 500 obrotow. W kabinie takie ciepło jest od skrzyni ze ogrzewanie niepotrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1260

Mimo że stawia opór, to nie na tyle, żeby zajechać sześciocylindrowy silnik, prędzej frezy w tulei zetnie.

co do wycia pompy  i grzania się oleju, to jeśli masz w tym ciągniku fabryczny rbs, to go wypieprz i zamień rozdzielaczem o większym przepływie(60-80 l/m) bo te erbeesy chyba 40 tylko miały i stąd wycie. Bo pomimo, że jak ktoś wyżej napisał, iż zwiększa się tylko wydatek, a nie ciśnienie, to ów „tylko” właśnie, ma tu zasadnicza znaczenie. 
 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

bardziej chodzi o to że olej w skrzyni ma dużo większą temperaturę niż powinien mieć przez co powietrze przechodzące przez chłodnice oleju jest bardzo gorące i nie chłodzi chłodnicy wody tak jak powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj