Dejwu26

Zmiana ciągnika, czy case 856xl to dobry wybór?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dejwu26    0

Czołem forumowicze 🙂

Noszę się z zamiarem wymiany w niedalekiej przyszłości mojego Zetora 10045 na Case 856xl. Czy użytkownicy badź ci co go kiedyś użytkowali mogli by się wypowiedzieć coś na temat tego Case? Jak z awaryjnością, dostępem i kosztem części? Hydraulika w tych traktorach jest mocna? Chciałbym abyście podpowiedzieli czy to jest dobry pomysł, czy szukać czegoś innego? Szukam traktora z lepszym komfortem, a zarazem prostym i nie za dużo wyposażony w elektrykę. Traktor będzie głównym ciągnikiem na gospodarstwie, pracował będzie z plugiem 4 skibowy zagonowy, 3 m talerzówka i agregatem uprawowo siewnym i turem

Pozdrawiam, pjona 🙂

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    187
Alchemik    84

Mocowo, będzie ustępował trochę zetorowi. Jak pług 4 szeroki i ziemia ciężka to nie rozwinie za dużej prędkości.

W mojej okolicy jeżdżą 2 sztuki 856xl. Właściciele sa zadowoleni. Tyle, że tam zajęły miejsce c360 jako główne ciągniki.  W rodzinie pracuje 956XL  już z 8-10 lat trochę już zmęczony, ale z poważniejszych napraw robiono hydraulikę. 

Zeteorowi  bardziej chyba odpowiada mocowo i gabarytowi 956XL, czy 1056XL.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sylwek23111    80

Może lepiej zostań przy zetorze, bo kupując prawie 30 letni ciągnik trzeba się liczyć ze sporymi nieustającymi wydatkami na remonty i trafić z deszczu po rynnę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dejwu26    0

No niby tak, ale komfort lepszy, a i przy zetorze nie mam wzmacnianego podnośnika i nie wiem jak to będzie współpracowało przy agregacie uprawowo siewnym. Zetor też już wiekowy trochę jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    608
14 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Może lepiej zostań przy zetorze, bo kupując prawie 30 letni ciągnik trzeba się liczyć ze sporymi nieustającymi wydatkami na remonty i trafić z deszczu po rynnę. 

Case 30 letni a zetor pewnie 40, części do zetora wiadomo od ursusa ale to takie padło że zakładasz nowe a jest gorsze jak stare, w case jak coś nawali to zrobisz i na następne 30 lat do tego nie wracasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    182

jedno stare padło zamienić na drugie stare padlo w dodatku mniejsze to chyba nie ma sensu Zetora naprawisz za grosze A z Casa może być różnie A ile sobie poprawisz ten komfort przecież w ciągniku nie spędzasz całych dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    187

Tak z ciekawości pokaż ile kosztuje wał korbowy do Zetora, tylko nie najtańszy import. Dobre części do Zetora nie będą tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    84

Nad zmianą warto się zastanowić. Jak Zetor zadbany to szkoda puszczać go dalej.  Mocowo to przeskok w dół, co sie trafi do naprawy w nowym nabytku, nie wiadomo. Czy to duża różnica w konforcie  to też sprawa dyskusyjna.

Ostatnio znajomy kupił starszy ciągnik JD ok 120koni z zachodu. Zapłacił troszeczkę wiecej niż przeciętna cena w Polsce, ale na tym ciagniku pracował u właściciela pare sezonów. To troche pewniejszy zakup jak od handlarza z placu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    80

Może jak by kupić dwa takie same stare ciągniki, to by się udało złożyć jeden a w miarę dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    84

Oby dwa z uszkodzonym tym samym  podzespołem ;)

Jak ktoś szukał ciężkiego ursusa/zetora, to też kolorowo nie jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dejwu26    0

Na pewno Case przy turze będzie zwrotniejszy. W Zetorze jest trochę rzeczy do poprawy także idealny nie jest. A może Renault? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    80

Mówią, że te starsze Renault serii 14 był bardzo udanymi ciągnikami, a te nowsze serii 54 już nie tak bardzo. Posiadam dwie 133.54 i 103.54, i gdyby nie to że włożyłem w same części 25 tys to bym się ich pozbył. A tak zostaną i będą pracowały w lżejszych robotach, w transporcie, może nie będą się tak psuły już.

Przez siedem lat w 133.54 robiłem: końcówki wtryskiwaczy, nowe pierścienie tłokowe, regeneracja głowic, uszczelniacz w zwolnicy przedniego koła, pompa hydrauliczna, sprzęgło, kapitalny remont skrzyni biegów, wentylator w kabinie, rozdzielacz podnośnika, uszczelniacze siłowników wspomagania, uszczelniacz siłownika pomocniczego, linka od sprzęgła, linka od gaszenia ciągnika, spawanie mocowania siłownika pomocniczego, tarcze hamulcowe, rozrusznik, łączniki przedniego wału napędowego i wiele innych rzeczy. A czeka mnie jeszcze wymiana uszczelniaczy i tulejek ślizgowych dolnego wałka podnośnika bo olej wycieka, dzielnik strumienia, mechanizm wycieraczek, linka od hydrauliki zewnętrznej. I kto wie co do wiosny jeszcze wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dejwu26    0
16 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Mówią, że te starsze Renault serii 14 był bardzo udanymi ciągnikami, a te nowsze serii 54 już nie tak bardzo. Posiadam dwie 133.54 i 103.54, i gdyby nie to że włożyłem w same części 25 tys to bym się ich pozbył. A tak zostaną i będą pracowały w lżejszych robotach, w transporcie, może nie będą się tak psuły już.

Przez siedem lat w 133.54 robiłem: końcówki wtryskiwaczy, nowe pierścienie tłokowe, regeneracja głowic, uszczelniacz w zwolnicy przedniego koła, pompa hydrauliczna, sprzęgło, kapitalny remont skrzyni biegów, wentylator w kabinie, rozdzielacz podnośnika, uszczelniacze siłowników wspomagania, uszczelniacz siłownika pomocniczego, linka od sprzęgła, linka od gaszenia ciągnika, spawanie mocowania siłownika pomocniczego, tarcze hamulcowe, rozrusznik, łączniki przedniego wału napędowego i wiele innych rzeczy. A czeka mnie jeszcze wymiana uszczelniaczy i tulejek ślizgowych dolnego wałka podnośnika bo olej wycieka, dzielnik strumienia, mechanizm wycieraczek, linka od hydrauliki zewnętrznej. I kto wie co do wiosny jeszcze wyjdzie.

To trochę włożyłeś pieniędzy, A tak ludzie zachwalają te ciągniki. Zetor u mnie na gospodarstwie dobre ponad 10 lat i w tym czasie generalny remont silnika 12 lat temu. Przez ten czas robione jeszcze bylo: remont podnośnika bo nie chciał opuścić, wimiana linki i rozdzielacz, od przedniego napędu, wymiana zwolnicy, a 2 lata temu wymiana głowicy bo pękła, wymiana tulei, tłoków i pierscieni, wymiana końcówek drążka kierowniczego. No i takie drobne rzeczy jak elektryka/oświetlenie. No i na dzień dzisiejszy jest parę rzeczy wymiany/naprawy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1103

Jakby nie patrzeć, to wszystko to już stare rumple, do których części są coraz droższe i zdarzają się coraz częściej niedostępne. Co do legendarnej jakości zachodnich części- gówno prawda, też oferowane jest badziewie, tyle że w cenie złota, a kupuje się to co jest dostępne na rynku, rzadko zdarza się że masz do wyboru podzespół dla "zachodniego wynalazku" różnych producentów

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez włodek
      Cześć,
      Zaczynam się powoli rozglądać za nowym ciągnikiem który zastąpi w cięższych pracach mojego 3p. Początkowo myślałem nad Ursusem 914 ale to wszystko już dość mocno wypracowane. Później mi się przypomniało, że znajomy. użytkuje Ursusa 4514 na areale ok 50ha jako główny ciągnik. Mówi że jest zadowolony. Daje sobie spokojnie radę a że ma wyłącznie produkcję roślinną a działek ma dużo, różnej wielkości, na niektóre z nich mówi że większym by nawet nie wjechał. Pożyczyłem sobie od niego na weekend i na pewno komfort pracy na plus w porównaniu do 914. Spalanie również miło mnie zaskoczyło. Ale decyzji jeszcze nie podjąłem. Dlatego też zakładam ten temat bo pomoże poradzicie mi coś innego. Moc myślę że 60 - 80km była by dla mnie ok. Ciągnik będzie pracował na ok 20ha. To co dla mnie jest teraz najważniejsze to napęd 4x4 i większy uciąg. Bo co z tego że mój 3p ma moc i daje radę skoro mało wiele i się grzebie bo jest za lekki. 
    • Przez Aklik
      Dzien dobry, jakie maci opinie o tych ciągnikach raczej sa maloawaryjne skoro producent nie boi dawac sie promocji na 5 lat.
    • Przez jarek1780
      Witam 
      Szukam ciągnika do max 100 tys zł i o mocy 100-120 KM .Co mozecie mi polecić ? a jak już cos to na co zwrócić szczególną uwage przy kupnie ? Z góry dziękuje 
      Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez marcin1993
      Witam planuję zakup ciągnika , ciągnik musi być nowy, ma służyć do rozsiewacza i opryskiwacza co byście wybrali Belarus 820 vs farmtrac 680? Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Rolnictwo_moja_pasja
      Dzisiaj mam do was pytanie co będzie lepsze? Ursus 914 czy mtz 82? Bo za niedługo mam zamiar kupić ciągnik i nie wiem jaki wybrać.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj