Adasko201

Amortyzacja miękkiej osi mc cormick mtx 150 2007 rok

Polecane posty

Adasko201    0

Witam wszystkich serdecznie, przeszukałem różne fora i niestety nie znalazłem nic na temat.

mam problem z miękką osią, podnosi z przycisku, opuszcza, poziomuje ale niestety wogóle nie amortyzuje, ciągnik skacze jak na sztywnej osi, moje podejrzenie padło na hydroakumulatory przedniej osi.

pytanie do znawców: ma ktoś może informację jakim ciśnieniem powinny być one nabite azotem  i jakiej są pojemności??

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0

Poprawka, te od amortyzacji przedniej osi po odkręceniu zaworu pokazały olej więc są uszkodzone,  od amortyzacji kabiny i biegów pewnie też już nie działają bo wyglądają na oryginalne więc chciałbym wymienić wszystkie.

Jest może ktoś na forum kto byłby w stanie podać mi numery fabryczne bądź zamienników wszystkich hydroakumulatorów występujących w moim modelu abym mógł je gdzieś namierzyć, moje musiałbym zdemontować do odczytania a nie mogę uziemić traktora.

serwis niestety nie chciał mi udzielić takiej informacji a u nich koszt wszystkich 4 - rech to miliony monet

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Minęło już trochę czasu od założenia tematu i mam pytanie czy udało Ci się dowiedzieć jakim ciśnieniem muszą być nabite te hydroaku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Standard to 35bar. Ale jeśli jest spore obciążenie na przodzie to trzeba większym nabić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0
Dnia 4.11.2022 o 07:45, Rowan napisał:

Standard to 35bar. Ale jeśli jest spore obciążenie na przodzie to trzeba większym nabić.

Dobrze wiedzieć, bo co jakiś czas trzeba je uzupełniać, wiesz może jakim ciśnieniem trzeba nabić hydroakumulator od amortyzacji kabiny?? 
pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Kabina ma 11 albo 9bar, jest nabite na tym hydroakumulatorze ori. Ale najpierw sprawdź czy jest dobry, bo 99% tych hydroakumulatorów jest pękniętych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0
3 minuty temu, Rowan napisał:

Kabina ma 11 albo 9bar, jest nabite na tym hydroakumulatorze ori. Ale najpierw sprawdź czy jest dobry, bo 99% tych hydroakumulatorów jest pękniętych.

Dzięki za odpowiedz, jeden sprzedawca chciał mi sprzedać taki hydroakumulator za 900zl i twierdził że tam jest nabite 50 bar, dobrze że nie wziąłem.

dzięki wielkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Weź najtańszy z allegro i też będzie śmigał. W tym roku wymieniłem sobie na taki i wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Dokładnie. W granicach 150zł powinieneś kupić ze skraw metu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0
6 godzin temu, Rowan napisał:

Dokładnie. W granicach 150zł powinieneś kupić ze skraw metu.

I tak właśnie zrobię, muszę tylko sprawdzić jaki powinien być zamontowany (pojemność , średnica i skok gwintu) bo tu tez mogą być cyrki, kupiłem już zamiennik tego od skrzyni biegów i miałem problem ze znalezieniem redukcji 13/16 ORFS na 18x1,5 żeby go przykręcić, finalnie zakuto mi wąż z takimi końcówkami ale już mnie to drażni bo to już nie fabryka i nie wiem czy tak może być, zastanawia mnie tez ten od hamulców, skoro wszystkie siadają mniej więcej w tym samym czasie to ten zapewne też będzie walnięty a hamulce faktycznie mam bardzo ostre i to może świadczyć o jego uszkodzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Tak, ten będzie dobry. Przez uszkodzenie tego przy pompie hamulcowej, pękają właśnie pompy. Spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0
3 godziny temu, Rowan napisał:

Tak, ten będzie dobry. Przez uszkodzenie tego przy pompie hamulcowej, pękają właśnie pompy. Spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami.

Wielkie dzięki, widzę że masz olbrzymią wiedzę w tych tematach, mógłbym Cię jeszcze prosić żebyś podrzucił jakiś link do tego od pompy hamulcowej?? albo jakieś parametry które musi spełniać, Zamówię odrazu oba.

jeszcze raz wielkie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Identyczne półlitrowe  z ciśnieniem 9 bar są przy powershifcie i przy pompie, nastomiast 0.32l jest przy kabinie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adasko201    0

Jeszcze raz dzięki wielkie, dobrze że są jeszcze ludzie którzy dzielą się taką wiedzą, niestety jest ich już coraz mniej, kupię te hydroakumulatory i dam znać o efektach.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Też słyszałem o tych pompach  hamulcowych.  Przy skrzyni może tak być, tam jest problem że ten oryginalny miał bardzo płytki gwint i nie dostaniesz zamiennika żeby idealnie pasował. 

Edytowano przez Bzyk333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie wyjęte mam akumulatory od przedniej osi jakie ciśnienie w nie nabić oraz gdzie znajdę akumulator od kabiny i amortyzacji kabiny mam nad lewym tylnym kołem prawdopodobnie od kabiny a amortyzacja podnośnika gdzie. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Podnośnika niema. W osi powinno być 35, aczkolwiek wszystko zależy jaki masz ciężar zawieszony na przód. Kabina jest na zwolnicy zwykle prawej. Raczej pęknięta membrana będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Rowan napisał:

Podnośnika niema. W osi powinno być 35, aczkolwiek wszystko zależy jaki masz ciężar zawieszony na przód. Kabina jest na zwolnicy zwykle prawej. Raczej pęknięta membrana będzie.

Na lewej mam mam od kabiny znalazłem po przewodach zastanawiam się czy ma od podnośnika bo mam amortyzację i jak włączę amortyzację podnośnika to dopompowuje co chwilę i nie amortyzuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Podnośnik niema  hydroakumulatora. Amortyzuje na podstawie sygnału ze sworzni tensometrycznych. Być może masz je uszkodzone i dlatego podrzuca podnośnik. Zdarza sie to dość często.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rowan napisał:

Podnośnik niema  hydroakumulatora. Amortyzuje na podstawie sygnału ze sworzni tensometrycznych. Być może masz je uszkodzone i dlatego podrzuca podnośnik. Zdarza sie to dość często.

Dobra wielkie dzięki za informację od kabiny planuje 9bar a na tym na skrzyni powinno być napisane jak się nie mylę. Dzięki i pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Na wszystkich jest nabite ile być powinno. Tak jak pisałem sprawdź ten od kabiny bo pękają notorycznie.

Ten od skrzyni jest bez korka, trzeba nowy dać. Ja zakładam dwa zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szwagier99
      Witam posiadam Mccormick mtx 135 , 2009r po włączeniu rewersu do tyłu podnośnik podnosi ramiona. Jak to wyłączyć?
    • Przez Arturkkk
      Witam. Mam pytanie związane z typem silnika d206 a d239 jakie są różnice w tych typach? Czy mają tą samą głowicę
    • Przez piotrszkaluba
      Witam problem z przyduszaniem silnika przy zmianie z 3 połówki na 4 i 2 połówki na 1 ale w górę od 1 do 3 jest ok a na 4 już delikatnie przydusi .Nic się nie ślizga na żadnym półbiegu. Czy ktoś już to przerabiał taki problem?
    • Przez Slawek233
      Witam, od jakiegoś czasu męczę się z problemem zmiany zakresów w mccormick xtx165. Mianowicie, jak raz włączę ciągnik to mam tylko zakres 1 z wszystkimi półbiegami, innym razem tylko zakres 2 z wszystkimi półbiegami, lub 3  z wszystkimi półbiegami. Po dłuższej pracy w polu nagle wracają wszystkie zakresy. Przy kolejnym odpalaniu ciągnika peonownie zostaje z jedenym z zakresów od jeden do trzy wraz z półbiegami beż możliwości zmiany zakresów. Proszę o pomoc co to może być.  
    • Przez Remarian
      Witam
      Poszukuję schematu elektrycznego klimatyzacji do McCORMICK G Max135. Traktor był rozpoławiany, po złożeniu wszystkiego i nabiciu klimatyzacji niestety klima już nie wystartowała. Pobieżna diagnoza wskazuje na problem z elektryką.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj