MedionClaasic

Zetor Forterra 11441 Czujnik ciśnienia pneumatyki + ładowanie

Polecane posty

Witam Gdzie w Forterra znajduje się czujnik ciśnienia układu pneumatycznego? Traktor informuje o braku ciśnienia (lampka ostrzegawcza+ wskaźnik). Ciśnienie jest ponieważ normalnie załącza przedni napęd i hamuje. Pewnie czujnik lub wiązka ale gdzie ją znaleźć. Drugim problemem jest ładowanie aku, a bardziej jego brak. Od urodzenia był z tym problem ale z wiekiem narasta. Aby wzbudzić ładowanie trzeba wejść na wysokie obroty żeby "załapał". A przy niższych lampka od wzbudzenia lekko się żarzy. Może ktoś miał podobny problem i podzieli się rozwiązaniem zanim zabiorę się za poważniejsze "grzebanie"? Z góry dziękuję i spokojnego wieczoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź miernik i sprawdź ile alternator daję prądu powinno być około 14.4v na wolnych obrotach. Objawy wskazują na kończące się szczotki lub uszkodzony regulator napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest 13.3V. Przez lata przerobił już kilka regulatorów i objawy są podobne. Co do szczotek to są one wymieniane z regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sprawdź kumtator to na wirniku co szczotki się po tym ślizgają może być wytarte lub zapalone. Alternator ile ma Amper może być za mały do akumulatora jeśli nie jest oryginalny i sprawdź wszystkie połączenia w kablach od alternatora do akumulatora 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alternator to jedna kwestia. Możliwe że pociągnę nowy przewód z alternatatora do Aku bo orginalne wykonanie jest słabe.
A o umiejscowieniu czujnika ciśnienia ktoś się orientuję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Forterra to następca tej serii co mój 9540 pierwsze fortery różnily się od tych 9540 w zasadzie obudowa u mnie jest przy butli powietrza z prawej strony pod kabina sprawdź tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znaleziony. Lewa strona w pobliżu butli pneumatyki. Po odłączeniu przewodów wskaźnik ciśnienia na 10bar i wyłączona łapka ostrzegawcza. Jeden przewód jest dla sygnału ciśnienia a drugi dla lampki ostrzegawczej.


https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/807550-czujnik-cisnienia-zetor-forterra/

Po zgaszeniu lampki od ciśnienia pneumatyki pojawiło się ładowanie. Ale lampka żarzy się przy niskich obrotach a gaśnie przy wyższych. Ale alternator nie doładowuje. Może to kwestia słabego połączenia między alternatorem a akumulatorem?


Jeśli ktoś będzie miał problem że podczas działania świateł hamowania zapalają się światła pozycyjne to prawdopodobnie obluzował się jeden pin w wtyczce przyczepy. Wystarczy naprawić/wymienić i wszystko chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aprochota
      witam od pewnego czasu przy ciężkiej pracy ubywa mi płynu chłodzącego nie widać żeby gdzieś kapało .przy odkręcaniu korka zbiorniczka jest cisnienie jak by butelkę wody gazowanej odkręcał i zauważyłem że czasem z odmy paruje ale oleju nie bierze tak jak by ten płyn z odmy parował czy ktoś miał coś podobnego? może ktoś coś doradzi bo nieeiem czy jeździć tak dalej czy silnik rozbierać.
    • Przez cvan
      Witam. Dzisiaj zauważyłem po ciężkiej orce (góra,glina) nie wielki wyciek oleju w okolicach łącznika miedzy silnikiem a skrzynia. to coś poważnego ;/ ? Zetor jest nowy i mam go pół roku
    • Przez Quercus78
      Witam wszystkich posiadaczy zetorów. W moim 9540 pojawił się taki problem , że jak ciągnik dostanie w d... to jest spory wyciek oleju ze skrzyni do komory sprzęgła i jak się nazbiera to wręcz się leje tym otworem od spodu. Miał ktoś taki problem? Czy to jakiś uszczelniacz na wałku czy zasilanie wzmacniacza?
    • Przez ppawlo26
      Witam posiadam forterre 9641 od października 2008r, zakupioną w salonie. Od początku dziwnie się włączały biegi otóż gdy miałem wciśnięte sprzęgło i włączałem bieg to ciągnikiem szarpało. W lutym 2010 oddałem go do serwisu(miał 244 mtg) i okazało się, że tarcza jest całkowicie spalona, a docisk starty. Chciałbym wiedzieć czy ktoś miał podobny problem, bo boję się, żeby to nie powtarzało się, może coś jest tam wadliwe albo coś innego. Czekam na wasze opinie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj