aleksander26

Płyn hamulcowy - Case 1055

Polecane posty

witam posiadam ciągnik case 1055 chciałbym się dowiedzieć jaki polecacie płyn hamulcowy. Bo uważam że mój jest nie najlepszy. (instrukcje tego traktora to proszę o info).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marczowiak    0

tak na marginesie to do tych traktorów do układu nie leje sie żadnych płynów (to nie c360) bo szlak trafi hamulce,

do układu leje się olej hydrauliczny(kolor czerwony jak do turbosprzęgła)

 

1.Nie cytuj poprzedniego posta

2.Nie musisz stosować kursywy w pisaniu postów

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Taa... muszę ciebie chyba oświecić bo do c360 z układem hamulcowym hydraulicznym używać się powinno płynu hamulcowego typu DOT 1

 

Rada dla kolegi aleksandra nalej do układu płyn hamulcowy typu DOT 3 tylko dobrze przepłucz cały układ bo oryginalny lub innego typu płyn po połączeniu robi się z niego niezła kasza i zaciska tarczki (nie chciał byś żeby spotkało ciebie co mnie)

 

A lanie oleju hydraulicznego może jest dobre ale tylko latem zimą tak gęstnieje że zaworki nie poszczają go z powrotem i zaciska tarczki- Jeśli kolega @marczkowiak nie wie jaką ma budowę układ hamulcowy case tych typów to radze takich rad nie udzielać bo naprawa jest baaaardzo kosztowna (ja mam instrukcje do 845xl i nie ma wzmianki o tym że leje się tam olej hydrauliczny (HYTRAN ULTRA) tylko jakiś specjalistyczny oryginalny dla case płyn)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marczowiak    0

w 1055 w układzie jest olej,nie płyn na 100% również w fend roczniki 80-90,mam kilka case ih to wiem / kupywałem od niemca nie od handlarza z PL,również mój kolego regenerował cylindry bo handlarz zalał płynem i zeżarło uszczelniacze dla niedowiarków podaje firme która dorabia rózne uszczelniacze do cylinderków i proszę się tam spytać jakie są układy hamulcowe(olej lub płyn)

http://chemobit.pl/ ,skf.com

podaje adres do serwisu w niemczech www1.caseih.com/germany/AboutUs/Pages/AGRAM-Tage.aspx który znajduje się ok 70km od zgorzelca

ten olej kosztuje tam ok 3,5euro/L to ten sam olej co leje sie do turbosprzęgła do 1255,1455 i fenda, u nas dużo drożej /dlatego podaje do niemiec bo tam było to produkowane i francji/ u nas w serwisie mało kto pamięta te modele a swoim przy -20 jeżdziłem

 

 

 

 

marcin87 a swoim przy -20 jeżdziłem i jakoś mi nic nie zamarzło-chłopie lej co chcesz nawet ekoterm/pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alpak    0

Jak wlejesz tam plyn hamulcowy to wszystkie gumy szlak trafi... Tylko olej !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w 844 z 87r wlewałem czerwony płyn do układów hydraulicznych nie pamiętam jak się on nazywał ale chyba R1 albo jakoś tak jest to czerwony płyn do układów hydraulicznych, występuje w układach sprzęgieł hydraulicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marczowiak    0

tylko olej nie słuchaj bzdur z płynem/pojedż do serwisu case lub zadzwoń i tobie powiedzą,taki sam jak do turbosprzęgła 1255 1455 będą wiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ja mam w swoim wlany PŁYN HAMULCOWY i żadnej dziury mi nie wypaliło :lol:

 

Druga sprawa skrytykuje jedną głupią budowę układu hamulcowego w tych modelach (xl- w zwykłych tego nie ma). Są to zworki znajdują się poniżej pompki hamulcowej (jeden na jedno koło drugi na drugie)- za zadanie ich jest kasowanie luzu między tarczami a dociskiem. Sensu nie widzę żadnego na tarczy mamy z jednej strony poniżej 0.5mm okładziny to daje nam ok.2mm na hamulcach na koło. Więc tak wywaliłem to badziewie i różnicy w hamowaniu nie ma pedał hamulca dociskam do tego samego momentu jak przed wyjęciem zaworków, ale mam pewność że po puszeniu pedału płyn cofa mi się do zbiorniczka a nie zaworek dławi powrót.

 

Budowa całego zaworu jest głupia (chyba że ktoś przedtem majstrował przy tym). W skład zaworu wchodzą dwa zaworki. Jeden otwiera się po wciskaniu pedału a zamyka się po puszeniu a drugi to taki zwrotny po puszczeniu pedału hamulca. Wszystko było by tip-top gdyby nie ten drugi- gdzie logika dowalić taka sprężynę że sprężarką ledwo co dmucha. Tak więc jak mocno przydusimy w pedał hamulca to płyn czy tam olej pójdzie lekko na docisk ale już ma strasznie ciężko wrócić po puszczeniu pedała

 

Proponuje taki mały test dala posiadaczy tego typu ciągników postawcie go na pochyłości na luzie wciśnijcie ostro hamulec i puście- po jakim czasie zacznie się staczać. I drugi test po wykonaniu pierwszego- zapamiętajcie jak się zachowywał- poluzujcie na chwile odwietrzniki od hamulców żeby wyzerować ciśnienie i spuście go ze z pochyłości- zobaczycie jak mu to lekko staczanie idzie

 

EDIT: dzisiaj sprawdziłem jeszcze co jest napisane na opakowaniu płynu hamulcowego: "... działa neutralnie na uszczelnienia.... zapobiega powstawaniu korozji.Stosowany w układach hamulcowych jak i sprzęgłowych." Jedyne ostrzeżenie to że działa drażniąco na skórę- jakoś nie ma oznaczeń że jest to środek żrący. Połowa AF wieży w to co ktoś kiedyś powiedział- czyli historyjki wyssane z palca. Jedyna różnica między płynami hamulcowymi typu DOT2/R2 czy DOT3/R3 to temperatura zapłonu i porównując byle jaki olej (czy to jest hydrauliczny czy przekładniowy) do płynu hamulcowego jest spora różnica przy temperaturach otocznia zwłaszcza poniżej 0*C- olej ma gorszy współczynnik płynięcia niż płyn

Całość do oceny pozostawiam innym (tym którzy mają łeb na karku i nie dadzą sobie kitu wciskać ;) )

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marczowiak    0

z tym płynem to coś takiego jak z przerobionym autem z anglii będzie jeżdził do czasu/czyli polak potrafiii/ po h...serwis i po h..zalecenia producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

... serwis jest po to żebyś ty się nie brudził, oni wszystko wymienią a ty siadasz tylko i jedziesz i h.. cie obchodzi co oni zrobili i co wleli- tylo jest jedna sprawa trzeba mieć kase na takie wygodę

... zalecenia producenta tak tylko producent zaleca lanie danej firmy oleju a połowa ludzi nie wie że najważniejsza jest specyfikacja oleju a nie firma. Od ponad 5 lat w skrzyni w swoim mam zalany HIPOL i jakoś skrzynia się nie rozsypała :lol: ale specyfikacja zgodna z normami producenta

Co ty masz do samochodów z anglii przecież to tylko zmiana "punktu siedzenia" i żadna ingerencja w silnik czy skrzynie tylko zmiana drążków- dobre te twoje porównanie do samochodów z anglii :lol: :lol: -ktoś by się tam bawił specjalnie dla bretyjczyków żeby im całkiem inną konstrukcje robić bo deb... lewą stroną pomykają

 

Tak samo jest z typowo polskim olejem SUPEROL. Ludzie po 10 latach uświadomili sobie że ten olej jest do d.... i powymieniali na inne ale jak to napisać "nowszej generacj" i co jest różnica- żadna. U mnie 3512 chodzi na nim i do silnika nigdy a to nigdy nie zaglądałem. Ciekaw jestem co byś zrobił jak by ci dany płyn eksploatacyjny zlikwidowali?- zawsze znajdzie się producent który niby to wyprodukuje zamiennik i wciśnie kit aby tylko zarobić a łatwowierny wieży w to i jeszcze rozpowiada innym- polska głupia rzeczywistość :(

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marczowiak    0

marcin87 z tobą niemam zamiaru w konflikt wchodzić,ale taka jest prawda że w układzie jest olej i tyle/zadzwoń -spytaj do serwisu nie musisz kupywać! -ty wymieniłeś olej na płyn i miałeś niby szczęśćie że hamulec jeszcze teoretycznie chodzą,ale pomyśl o kimś innym co wymieni na płyn i będzie miał mniej szczęścia /ja mieszkam w górach i muszę mieć wszystko sprawne na 100% nie mogę sobie pozwolić na eksperymenty,na równinach możesz ciągnąć c 3512 bez hamulców przyczepe ponad12t,a u mnie po górkach delikwent może leżeć już w kostnicy po takiej zabawie

-nie porównuj oleji do płynu :blink: to tak jakbyś benzyny nalał do diesela

-jak chwalisz anglikaa to kup sobie ,i spróbuj przerobić to się zdziwisz nie tylko siedzieniem się różni,t-o w skodzie masz kolumne wykręcaną w innych markach trzeba troche rzeczy wyciąć i wspawać,również z centralnym zamkiem są cyrki aby otworzyć całe auto to musisz lecieć od strony pasażera,inny promień skrętu,innaczej zmacniana rama i wiele innych czyników tego nie zobaczysz okiem,gdybyś chciał to wszystko wymienić to by ciebie przeróbka drożej wyniosła niż auto w polsce,to pomyśl jaką h... odwalają handlarze że im sie opłaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

I gra gitara ;) - niech każdy leje to co uważa

A co do lania benzyny do diesla to masz silniki wielopaliwowe- więc można (czołgi niektóre takie silniki miały)- tak na marginesie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiapa    11

broń Boże jakiekolwiek płyny hamulcowe. Do Case zwłaszcza nowszych tylko i wyłącznie olej hamulcowy. Mnie ta niewiedza kosztowała 2500 zł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj