Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ŻAR    2
Napisano (edytowany)

Zapraszam do zakupu ON od sprawdzonego dostawcy. Dwa rodzaje paliwa O.N B0 i B7, I gatunek tylko z baz Orlenowskich. 

Cena PKN Orlen minus rabat z dnia dostawy, dogodne terminy płatności, szybka dostawa. 

W ofercie zbiorniki na paliwa, karty flotowe, fotowoltaika. 

Zapraszam do kontaktu 600200199. 

Paliwo dostarczamy w promieniu 200 km od Siedlec

Rozwozimy paliwa od 1996r 

Edytowano przez ŻAR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ŻAR    2
7 minut temu, robi57362 napisał:

co braknie klientów po niedawnej wpadce?

Wręcz przeciwnie na robotę nie narzekamy. Dziennie wozimy kilkaset tysięcy litrów, zaopatrujemy stacje paliw, obsługujemy odbiorców którzy odbierają po 30 tys litrów tygodniowo u których nie ma żadnego problemu i nigdy nie kwestionowali jakości naszych paliw. 

Problem jest tylko u durni którzy leją do paliwa specyfiki  których jakości i przydatności nikt nie może potwierdzić  a później płacz że coś się stało. 

My próbkę naszego paliwa możemy zbadać na każdym etapie tankowania z cysterny i gwarantuje że będzie spełniała Polską Normę. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Atari    8
robi57362 napisał:

co braknie klientów po niedawnej wpadce?

o jaką wpadkę chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ŻAR    2
Napisano (edytowany)
49 minut temu, Atari napisał:

o jaką wpadkę chodzi?

Klient dolał jakiś dodatek do napędu który nie połączył się z paliwem i pływał po wierzchu. Teraz próbuje na nas przerzucić odpowiedzialność i nas oczernia mimo że odebraliśmy paliwo od niego, zachowaliśmy sie jak należy,  natomiast klient nie za bardzo. Na szczęście mamy to paliwo i mamy wysłać próbkę do badania co tam było dolane. Będziemy mieli podkładkę do sadu

Z tego transportu mieliśmy 10 dostaw i nikt nie zgłaszał żadnych uwag. Cysterna pobiera napęd z dna beczki a u klienta osad pływał na wierzchu więc problem na 100% nie był po naszej stronie.  Ale na innym forum klient wymienia się spostrzeżeniami jakie ma po dolaniu do paliwa jakiś specyfików

Edytowano przez ŻAR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabian777    8

No właśnie durni bo tak podchodzicie do klientów.  Osobiście nie polecam mają rolnika za durnia . Zamawiasz czekasz a ten ci mówi po kilku dniach że zamowienia nie było a wogole to paliwo zdrożalo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    6580

też powinni próbować 😀 ciekawe czy za reklamę płaci 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    2315
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, ŻAR napisał:

Na szczęście mamy to paliwo i mamy wysłać próbkę do badania co tam było dolane. Będziemy mieli podkładkę do sadu

Nie żebym się czepiał, ale te paliwo zostało przy odbiorze jakoś zaplombowane? Czy przepompowaliscie je do siebie, zabraliscie od klienta, czyli nie jest już u niego i nie ma do niego dostepu i teraz próbkę JAKIEGOS paliwa chcecie wysłać do ekspertyzy i przedstawiać to w sądzie? Jak niby chciecie dowiesć, że to co wykaze ekspertyza (o ile wykaze) to próbka z paliwa odebranego od klienta, a nie próbka jakiegoś paliwa, które mogło zostać zanieczyszczone już po odbiorze od tej osoby? Nie znam sprawy, a do Siedlec mam pół kraju, także nie chce się czepiać waszej firmy, pytam z ciekawosci

 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    81
Napisano (edytowany)

 Od pracowników różnych stacji z inych części kraju słyszałem, że jak trzeba to sie jedzie za kontrolerem i na trasie robi podmianę próbek...

Jak to w PL, zawsze można coś zakombinować. 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ŻAR    2
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, daron64 napisał:

Nie żebym się czepiał, ale te paliwo zostało przy odbiorze jakoś zaplombowane? Czy przepompowaliscie je do siebie, zabraliscie od klienta, czyli nie jest już u niego i nie ma do niego dostepu i teraz próbkę JAKIEGOS paliwa chcecie wysłać do ekspertyzy i przedstawiać to w sądzie? Jak niby chciecie dowiesć, że to co wykaze ekspertyza (o ile wykaze) to próbka z paliwa odebranego od klienta, a nie próbka jakiegoś paliwa, które mogło zostać zanieczyszczone już po odbiorze od tej osoby? Nie znam sprawy, a do Siedlec mam pół kraju, także nie chce się czepiać waszej firmy, pytam z ciekawosci

 

Tak jak pisałem wyżej nie boimy się kontroli paliwa. Klient ma możliwość wzięcia próbki w każdym momencie przed zakupem. 
Co do opisywanej sytuacji zawsze bierzemy próbkę jeśli zabieramy paliwo od klienta. 
klient tez ma taką możliwość, czy z niej skorzystał to zależy od klienta. 

1 godzinę temu, Dastan napisał:

Żeby nie było z Orlenu to może bym wziął :P

Nie wiem czy masz tego świadomość ale kupując na BP, Shell, texaco itd to i tak kupujesz paliwo z PKN Orlen.  Stacje te maja tylko własne opatentowane dodatki do paliw. 

PKN to największy producent w tej części europy i nikomu by się nie opłacało importować przetworzonego paliwa np z Anglii gdzie jest siedziba np BP

3 godziny temu, Fabian777 napisał:

No właśnie durni bo tak podchodzicie do klientów.  Osobiście nie polecam mają rolnika za durnia . Zamawiasz czekasz a ten ci mówi po kilku dniach że zamowienia nie było a wogole to paliwo zdrożalo .

Tu nie chodzi o stosunek do rolnika - czytaj ze zrozumieniem, tylko chodzi o stosowanie dodatków do paliw czy trzeba czy nie trzeba. Spójrz w jakąkolwiek instrukcję obsługi pojazdu-maszyny i zobaczysz że producenci wręcz zakazują stosowania dodatków do paliw. Poza tym obecne silniki są tak wrażliwe a zarazem mają dokładne układy wtryskowe pracujące na bardzo wysokich ciśnieniach i sterowane elektronicznie że zmiana właściwości fizykochemicznych paliwa może mieć opłakane skutki. 

Przykład"

I jak po tym cetanie.Bo nigdy nie próbowałem.

Ale na czyszczenie wtrysków to to najlepsze

https://allegro.pl/oferta/czysci-wtryski-diesel-r3-fuel-turbo-egr-oryginal-5204507027

Super produkt."

Instrukcja sobie a życie sobie. poczytaj na forach co klienci dodają do paliwa. Są tacy, którzy dodają nadal mixol tylko po co? Chyba po to żeby mieć później problemy. 

W życiu bym czegoś takiego nie wlał do zbiornika!!!

Edytowano przez ŻAR
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    133
1 godzinę temu, Dastan napisał:

Żeby nie było z Orlenu to może bym wziął :P

A  gdzie można kupić paliwo nie z Orlenu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ŻAR    2
7 minut temu, piotrp88 napisał:

A  gdzie można kupić paliwo nie z Orlenu?

Jak wiesz, w Pl jest dwóch producentów paliw Orlen i Lotos. A w zasadzie Lotos jest już prawie własnością Orlenu. 

Więc owszem możesz kupic paliwo nie z Orlenu tylko z Lotosu.  Sama technologia produkcji będzie podobna bo nie ma innej.  Jedyna różnica że Orlen dodaje 7% estrów w procesie tankowania do cysterny a lotos dodaje estry w procesie produkcji i mówi się że Lotosowskie paliwa są lepiej zmieszane ale to jest tylko opinia a z opiniami jest różnie,  każdy ma inną opinię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    34

skoro orlen dodaje 7 % estrów do cysterny to jak możecie sprzedawać paliwa B0?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1556

Mixol nigdy nie zaszkodzi. Lany w odpowiednich ilościach. I nie ma się co tak z tego śmiać. Bo są przypadki gdzie pomaga. Natomiast wszelkie specyfiki do czyszczenia układów wtryskowych jak najbardziej mogą zaszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    34

żaden silnik z CR tego nie przeżyje. mi do c360 szkoda było by tak zaprawianego ON wlewać bo zaraz wtryski do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1556
9 minut temu, yaro_1 napisał:

żaden silnik z CR tego nie przeżyje. mi do c360 szkoda było by tak zaprawianego ON wlewać bo zaraz wtryski do wymiany

Czego silnik z cr nie przyjmie? Mixolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    81

pożyczone:


"W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resource...aSmarnosci.pdf

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686109

próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=686110


Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://www.liquimoly-sklep.pl/pl/p/O...ml-i-1L-1L/280
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,168.html

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,125.html
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
• Dodatkowe koszty na olej do 2T.

Nie jestem autorem tekstu oryginał na: http://www.peugeot-klub.pl/index.php...1858#msg401858

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1556
Napisano (edytowany)

@yaro_1 Niestety nie masz o tym pojęcia. Ale ok to nie temat o tym więc nie będę zaśmiecał. Powiem tak jak się nic nie dzieje nie trzeba lać. Jak ktoś wleje nic się nie stanie. A w pewnych przypadkach również w układach cr pomaga.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    2315
6 godzin temu, ŻAR napisał:

Tak jak pisałem wyżej nie boimy się kontroli paliwa. Klient ma możliwość wzięcia próbki w każdym momencie przed zakupem. 
Co do opisywanej sytuacji zawsze bierzemy próbkę jeśli zabieramy paliwo od klienta. 
klient tez ma taką możliwość, czy z niej skorzystał to zależy od klienta. 

W żaden sposób nie odpowiedziałeś na moje pytanie. W jaki sposób chcecie dowieść, że próbka pochodzi z paliwa odebranego od klienta? Jak rozumiem nie jest w żaden sposób przy kliencie  plombowana, czy co tam można by było zrobić, żeby nie było to do podważenia. Bo trudno mi sobie wyobrazić, że w razie jeśli taka sprawa trafi do sądu, Wy pokażecie ekspertyzę, która teoretycznie wykaże, że w danej próbce była jakaś dodana substancja, której tam być nie powinno, powiecie, że to z paliwa odebranego od klienta i sąd wam na słowo uwierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matey
      W jakich cenach sprzedajecie ziemniaki w 2020 roku? Czy przy niskich cenach produkcja ziemniaków jest opłacalna? Kiedy spodziewacie się wzrostów cen w waszych regionach za ziemniaki przemysłowe i jadalne? Czy pozyskanie nowych rynków zbytu pozwoli na osiągniecie lepszych cen? Jak Wy, oraz rolnicy z okolic prognozujecie ceny w sezonie 2020? Zapraszamy do dyskusji.
      Link do tematu z sezonu 2019: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/273037-ceny-ziemniakow-2019/
       
       
    • Przez danielhaker
      Jakie są u was ceny mleka? Jak płacą poszczególne mleczarnie? Podawajcie ceny w swoich regionach. Uważacie, że nadchodzący rok 2021 będzie dla nas lepszy czy gorszy?
      Link do kontynuacji tematu : https://www.agrofoto.pl/forum/topic/279473-ceny-mleka-2020/page/311/#comments
       
    • Przez yacenty
      Jakie są aktualnie ceny nawozów i w jakich powiatach?
      Zapraszamy do dyskusji.
    • Przez yacenty
      Jak się kształtują ceny rzepaku na skupach? Jakie macie ceny rzepaku w 2021 roku na kontraktach, a jakie przy wolnej sprzedaży?
    • Przez danielhaker
      Rolnicy każdego roku zmuszeni są śledzić uważnie zmieniające się ceny pszenicy w Polsce. Aktualne notowania pszenicy wcale nie są takie łatwe do oszacowania i determinuje je cały szereg różnych czynników, które mogą warunkować o znaczącej obniżce lub podwyżce ich cen. Umiejętne oszacowanie cen pszenicy 2021 wymaga od rolników sporego doświadczenia w branży, a także ciągłego śledzenia zmieniających się warunków rynkowych. Tylko wtedy będą w stanie przewidzieć, czy ceny pszenicy rosną czy spadają. 
      Jakie będą ceny pszenicy w 2021 roku?
      To pytanie zadają sobie rolnicy w całym kraju, kiedy tylko zbliża się sezon upraw. Zastanawiając się, od czego zależy cena pszenicy, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na wielkość krajowej produkcji zbóż zarówno w obecnym sezonie, jak i w tym poprzedzającym. Warto zwrócić uwagę również na prognozy w kolejnym sezonie, uwzględniając również zboża importowane. Zdajemy sobie sprawę, że przewidzenie tych kwestii do najłatwiejszych zadań nie zależy i jest w dużej mierze niezależne od rolników, chociażby ze względu na zmieniające się czynniki pogodowe, ponieważ miniona susza może w znacznym stopniu wpłynąć na obecną cenę pszenicy. Przy prognozie cen pszenicy w 2021 roku należy uwzględnić również stan zapasów,  system krajowego handlu zbożem, ale też produkcję i zapasy światowe. Plony mogą też różnić się w zależności od poszczególnych regionów w kraju. 
      Cena pszenicy 2021 - prognozy
      Pomocne mogą okazać się również prognozy ARR, czyli Agencji Rynku Rolnego, która stara się określić, ceny pszenicy 2021 np. na podstawie jej zużycia czy wielu innych najpopularniejszych czynników. Warto czerpać wiedzę na temat zmieniających się cen zboża z różnych źródeł, aby finalna prognoza była jak najbardziej wiarygodna i miała najwyższa skuteczność, a prognozy specjalistów i analityków mogą okazać się cennym źródłem wiedzy.
      Dołącz do dyskusji na temat cen pszenicy w 2021 roku

      Aby prognoza była jak najbardziej fachowa i miała swoje faktyczne odzwierciedlenie, należy wziąć pod uwagę wszystkie wymienione czynniki i uważnie je obserwować. Tym bardziej zachęcamy do wzięcia udziału w dyskusji na temat cen pszenicy w 2021 roku, gdzie fachowcy wymieniają się swoimi doświadczeniami. Wzajemna pomoc w szacunkach może okazać się nieoceniona, a późniejsza prognoza jeszcze bardziej realna, dlatego zapoznajcie się z tym, co do powiedzenia mają na ten temat rolnicy i dołączcie do dyskusji. Zapraszamy!
      Kontynuacja dyskusji: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/279526-ceny-pszenicy-2020/page/304/
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj