lukza86

Zetor Proxima brak mocy

Polecane posty

lukza86    1

Witam

Mam probLem z zetorem Proxima 110plus z 12r. Ma 2500mtgh mam go od nowości. Dobrze odpala nie kopci tylko powyżej 1500brakuje mu mocy w szczególności jak zimny powoli się rozpędza silnik ale wejdzie na obroty. Turbinę słychać normalnie. Na zdjęciu widać że jeden wężyk nie był przykręcony. Być może po wymianie uszczelki pod głowicą jak robiłem 2lata temu zapomniałem go dokręcić. Do czego on służy? Czy mialby wpływ na moc 

IMG_20210907_175412.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    319

Do intercoolera idą przewody co najmniej 60mm średnicy.. ten wężyk powinien być dokręcony do pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartek933    4999

To spójrz od dołu.. 

ja taki wężyk mam 


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    22353

Tzw. boost pin 

Przykrec i zobacz czy się poprawi 

Swoją drogą to dopiero po dwóch latach zachciało ci się zajrzeć czemu traktor zamula???

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukza86    1

Na początku tego nie zauważyłem, dopiero tak jakoś od żniw bardziej słabnie. Sprawdzę po przykręceniu czy jest różnica. Ciekawy jestem czy od kurzu coś się tam nie uszkodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    22353

prawdopodobnie to działa w taki sposób, najwyżej odkręcisz dekielek i wyczyścisz membranę (tylko pina nie obróć, może być asymetryczny)

BOOST PIN 1 do silników VW 1.9 TD oraz 1.7 DTL OPEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    22353

myślę że nie, dawno dawno temu bawiłem się tym w Golfie trójce, czuć było że zyskał na mocy, a pin kosztował chyba z 15zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    182
30 minut temu, lukza86 napisał:

Rozumiem że mogło mieć to wpływ na większe zużycie paliwa?

Jeśli to przewód sterowania dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania, to nie jakoś drastycznie ale napewno.  

Turbosprężarka zabierała moc na spężenie powietrza, a pompa nie dawała wiecej paliwa aby wykorzystać dodatkowe powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

pin boost jest na mimośrodzie i można go podkręcić w prawo albo w lewo, wcześniej zaznaczając miejsce w którym się znajduje. tylko to jest dobre jak dawkę się zwiększa. robiłem to w nh na pompie Bosch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    182

Nie wiem jak w Zetorze, ale piny maja różny ksztalt. Przeważnie  stożek na mimośrodzie, ale można spotkać płaską rampę, zwykły stożek czy "stopnie"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukza86    1

Dzięki za pomoc, przykręcenie tego wężyka pomogło. Wróciła "zetorowska moc😉

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Ziomal20084 Witam, mam pytanie dotyczące New Holland T5000. Widziałem na forum, że wyregulowałeś pompę wtryskową. Przekręciłem też paliwową, ale myślę też o przekręceniu "boost pin" i "starwheel"  (napięcie sprężyny). Czy zrobiłeś te zmiany, a jeśli tak, to czy wpłynęło to na moc? Dziękuję

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43
bluemaster223 napisał:

@ Ziomal20084 Witam, mam pytanie dotyczące New Holland T5000. Widziałem na forum, że wyregulowałeś pompę wtryskową. Przekręciłem też paliwową, ale myślę też o przekręceniu "boost pin" i "starwheel"  (napięcie sprężyny). Czy zrobiłeś te zmiany, a jeśli tak, to czy wpłynęło to na moc? Dziękuję

Tak, bostu też dorzuciłem bo innaczej kopcił by na czarno a tak, powietrze wyregulowalem i jest dość dobrze. różnica w mocy jest bardzo odczuwalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@Ziomal20084 No dobrze, ale czy obróciłeś też boost pin na najgłębszą (najbardziej stromą) stronę stożka, czy też go nie zmieniłeś. Może jeszcze bardziej zwiększyć moc po obróceniu.

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43
bluemaster223 napisał:

@Ziomal20084 No dobrze, ale czy obróciłeś też boost pin na najgłębszą (najbardziej stromą) stronę stożka, czy też go nie zmieniłeś. Może jeszcze bardziej zwiększyć moc po obróceniu.

oczywiście że obróciłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@Ziomal20084 Cześć, więc wyregulowałem koło gwiazdowe-starwheel (do 2 i pół obrotu, ale nadal wydaje się palić przy moim ustawieniu mocy). Skróciłem nylonową podkładkę, aby sworzeń paliwowy dostał się do najgłębszego cięcia. Ile obrotów obróciłeś kołem gwiazdy i co by się stało, gdybym obrócił je do góry? Czy ciśnienie doładowania byłoby wystarczające, aby docisnąć sworzeń paliwa aż do dna (najgłębsze ustawienie)? Dzięki

Edytowano przez bluemaster223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

żadnym kołem nie kręciłem, ten dystans wyjąłem całkiem żeby trzpień miał jak największy skok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      jaka może być przyczyna blokujących się hamulców po mocnym wciśnięciu. Narazie zauważyłem zablokowaną oś przednią. W sumie nie sprawdzałem kół tylnych. Pedał robi sie twardy, a po jakimś czasie hamulce same puszczają. Pozdrawiam
    • Przez Kqpcie99
      Witam chciałbym się dowiedzieć kto ma zetora forterre 11441 z klimatyzacją. Pytam się bo zastanawiam się nad zamontowaniem do niego klimatyzacji orginalną . Chciałbym się dowiedzieć czy warto i czy dobrze chłodzi w temperaturach 25⁰C czy nie ma może zabardzo różnicy.
      Dziękuję bardzo za odpowiedź 😀
    • Przez janek1966
      Dzień dobry.
      Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .
    • Przez cwieku333
      Witam.
      Mam problem z dużymi wibracjami przedniego mostu w Proximie 90, jest on najbardziej wyczuwalny przy jeździe na asfalcie na 3,4 i 5 biegu. Wymienione zostały ze względu na niewielkie luzy sworznie zwrotnicy i końcówki z drążkami kierowniczymi ale w żaden sposób to nie pomogło. Nawet na nowych tulejach i sworznich kołysząc na boki za tura widać gołym okiem delikatny luz na górnym sworzniu zwrotnicy. Jak dokładne pasowanie powinny mieć tuleje do sworzni? Przed montażem sprawdzałem, bez smaru był wyczuwalny dość duży luz na nowych elementach.
    • Przez JOHNDEERE5080M
      Witam wszystkich
      Zastanawiam się nad zakupem Zetora forterra 130 hsx z 2015 r z przebiegiem 1300mtg powiedzcie czy warto zaprzątać sobie głowę Może są na forum użytkownicy tego ciągnika plusy i minusy wady i zalety
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj