Polecane posty

marian3p    24

Można zrobić i tak.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Można zrobić i tak.

Czyli ten z linku będzie pasował?

 

 

Asharot dzięki za schemat, szukałem ale nie mogłem znaleźć i na dodatek awaryjnych nie potrzebuję a prócz tego to nawet nie widzę przerywacza czyli nr 5 na tym schemacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Coś czuję, że to nie koniec pytań na temat tej instalacji świateł kierunku jazdy... Wszystko jest na forum i w internecie, a Ty uparcie twierdzisz, że nie możesz znaleźć. A na tym schemacie wyraźnie widać przerywacz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Patrze i patrze i nie widzę nigdzie 5. Poza tym, przerywacze które omawiamy mają 6 styków, a na tym schemacie nic nie ma tyle styków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Bo na tym schemacie przerywacz jest od samochodu i nie ma tylko wyjść na kontrolki przyczep, ale oznaczenia ma takie same. Ten z linku będzie pasował, albo dowolny inny o podobnych oznaczeniach pinów. Już Ci podałem jak podłączyć.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Witam.

Czy ktoś z byłych (lub może jeszcze obecnych) posiadaczy samochodu marki Poloneż (z lat 90tych) miał styczność z elektronicznym przerywaczem kierunkowskazów typu AC-1 firmy ZIE Świebodzin?. Jeśli tak, to mam pytanie: czy ten przerywacz ma funkcję "podwajania" częstotliwości, jeśli wykryje on spaloną żarówkę 21W? Pytam, ponieważ chcę go założyć do Ursusa i po jego próbnym podłączeniu (zaciski: 30, 15, 49 podłączone do zasilania, 49a do przełącznika kierunkowskazów, 31 do masy) na dwóch żarówkach przerywacz działa normalnie, a po wyjęciu jednej z żarówek w lampie przerywacz nie podwaja częstotliwości migania. Czyżby ten przerywacz nie posiadał tej funkcji, którą posiada niemal każdy elektroniczny przerywacz?. Załączam jego zdjęcie.

Pozdrawiam.

post-28061-0-07527200-1445522320_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Według objaśnienia ze schematu instalacji Poloneza to jest przerywacz kierunkowskazów i świateł awaryjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Moim skromnym zdaniem to nie są oznaczenia lewej i prawej strony, wystarczy spojrzeć na "wnętrzności" przerywacza: tam jest tylko jeden przekaźnik od przerywania, a w przerywaczach ze sterowaniem lewej i prawej strony mają 2 przekaźniki: jeden od przerywania, drugi od włączania stron. Pozdrawiam.

post-28061-0-78060800-1445539112_thumb.jpg

post-28061-0-78319000-1445539171_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobry sprzęt, teraz rzadko coś się robi na CMOS-ach i tranzystorach. Kontrolę prądu ma, więc prawdopodobnie sygnalizuje przepalenie brakiem migania kontrolki. Podłącz kontrolki do C i C2 i będziesz wszystko wiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ares    3

Niestety, przerywacz ten sprawdziłem dopiero dzisiaj z braku czasu. Na pinie c jest napięcie tylko wtedy, gdy do 49a są podłączone co najmniej 2 żarówki, a na pinie c2 nie ma wcale napięcia, nawet, gdy są podłączone do pinu 49a cztery żarówki. Wniosek: przerywacz ten nie podwaja częstotliwości po spaleniu jednej z żarówek, tylko po prostu nie załącza kontrolki c. Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli jest tak jak napisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32
Napisano (edytowany)

Witam

Jak dobrze podłączyć przerywacz ale od malucha. 49 i 49a, 31 wiadomo ale pozostają piny L, R, C i C2. Dodatkowo po podpięciu 49, 49a i 31 awaryjne działają jak w nowym ale same kierunki migają za szybko, po podłączeniu dodatkowej żarówki na wtyczce od przyczepy migają prawidłowo.

 

Czyli podłączyłm zgodnie z http://www.agrofoto.pl/forum/topic/43044-c-360-jak-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-elektroniczny-przerywacz-kierunkowskaz%C3%B3w/ ale pozostaje dalej problem szybkiego migania na samych kierunkach, na awaryjnych jest dobrze.

post-22802-0-84990400-1454927566_thumb.jpg

post-22802-0-20595500-1454927589_thumb.jpg

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I będzie tak działał. W samochodzie są trzy żarówki, a w ciągniku dwie. Musisz skorygować wartość rezystora pomiaru prądu. I żeby uprzedzić kolejne pytania, od razu piszę: sam tego nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Tak się domyślałem. Ale lepiej niech miga szybko niż ma nie być kierunków wogóle. Dzięki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ta 3-cia żarówka to tylko 4W, coś źle podłączyłeś ja miałem kiedyś taki i bardzo fajnie pracował.

Zmieniłem tylko dlatego że była tylko jedna kontrolka na przyczepę, a potrzebowałem dwie.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Witajcie,

Zakupiłem przerywacz od MF 255 do swojego 3P. Póki co nie planuję montażu świateł awaryjnych ale kto wie co będzie kiedyś. Kupiłem go dlatego że niestety te metalowe u mnie nie dają rady przy dwóch przyczepach. I teraz zastanawiam się czy ten przerywacz w ogóle bez awaryjnych mi zadziała. Pytam ponieważ podłączyłem pod złącze 49a wyjście ze środkowego pinu przełącznika, pod 31 podłączyłem drugi przewód który wychodził mi ze skrzynki z bezpiecznikami i był podłączony do przerywacza i d*pa. Nie działa. Kierunki nie załączają się. Zastanawiam się czy ten przerywacz mi w ogóle ruszy bez awaryjnych a jeśli tak to co robię źle. Może jego się jakoś inaczej podłącza. Bardzo Was proszę o szybką pomoc. Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko robisz źle. 49 zasilanie, 31 masa, 49a do przełącznika, C kontrolka ciągnika, C1 kontrolka pierwszej przyczepy, C2 kontrolka drugiej przyczepy. Wszystko jest w sieci do znalezienia w sieci w ciągu 30 sekund.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter70    0

Podziękował kolego. Źle szukałem, pod złymi hasłami. Masz rację, wszystko jest do znalezienia. Już podłączyłem. Wreszcie mam kierunki. Zrobiłem test na dwóch przyczepach, zero osłabnięcia działania. Kierunki mrygają równo i są bardzo mocne, nie to co przy poprzednim przerywaczu. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz szczęście, że przerywacz to przeżył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek6530    0

Witam

Jestem tu nowy i mam takie pytanie : czy przerywacz taki zwykły bimetalowy w ursusie c330m musi być podłączony do masy. Kupiłem ten ciągnik i były do przerywacza podłączone tylko dwa przewody i sam przerywacz przywiązany był do wiązki kabli nie był przykręcony nigdzie do jakiegoś elementu "karoserii" i co jakiś czas ( dwa trzy miesiące) pali się tzn. ja to tak nazywam ale co mu sie dzieje nie wiem po prostu przestają działać kierunkowskazy. Co z tym zrobić aby było dobrze. Nie podłączam dużo odbiorników co najwyżej czasami dwukółkę lub jedna przyczepę. Dziękuję za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie musi być podłączony do masy. Te przerywacze ze względu na elementy mechaniczne są wrażliwe na drgania, przez co ich trwałość jest niska. Do tego dochodzi "jakość" obecnie produkowanych części. Wymień na elektroniczny i będzie po problemie. Ja osobiście robię sam przerywacze, których trwałość szacowana jest na setki tys. godzin, dzięki wyeliminowaniu przekaźnika mechanicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj