Bartez563

Szybkie grzanie się silnika Ursus 5314

Polecane posty

Bartez563    0
Bartez563 napisał:

Dziś poskładałem wszystko, pompa wody wyjęta i porównana ze sklepową, bez jakiejkolwiek śladów zużycia, założona stara na nowej uszczelce, założona nową pompa wody i sprawny stary termostat z innego ciągnika, jeszcze ciut bardziej podgięte łopatki wentylatora. W efekcie czuć jak przez chłodnice hula wiatr. Próba na polu, ciągnik niemal od razu został temperaturę roboczą mimo że jest dziś u mnie 12 stopni, po daniu w palnik temperatura skoczyła do krańca zielonego i tak się utrzymywała do końca pracy na tym polu, może łącznie było tam pół h pracy, pole zachwaszczone mocno lecz same piachy, zatem potem pojechałem na lepsze ziemie tam gdzie nie jest mokro, efekt taki że po 10-15 min pracy wskazówka na czerwone pole oraz z wężyka lecący płyn chłodniczy ;(( Także ja już nie wiem co dalej ruszyć, jeżdżę na 1 szosowej na skrzyni 8x2, agregat z którym pracuje ciągnik to AS18K2TS od dziekana, https://images.app.goo.gl/3GwZxeR4FCbrLkJ17

tu jest oczywiście literówka bo nowa chłodnica a nie pompa wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
MF675ursus napisał:

Sprawdziłeś temperaturę innym termometrem czy dalej ufasz temu w ciągniku? Tego płynu było dużo? Bo to normalne że po świeżym zalaniu układu trochę go wyrzuci przelewem. Ten termostat to na jakiej podstawie sprawdzony że sprawny? Bo może nie otwiera się do końca. No i skoro zaczęły się takie rzeczy dziać po "remoncie" to tam trzeba szukać przyczyny

termostat sprawdzony na podstawie gotowania go w wodzie razem z włożonym termometrem, czujnikowi ufam gdyż jak jeździł na tej płukance z wody i kwasku to wodę wywaliło tuż po przekroczeniu wskazówki na czerwone pole a silnik jest rozgrzany naprawdę bardzo, nie mam pirometru się jak jest ciepła deska rozdzielcza to musi iść gorąc, płynu świeżego zalalem nie pod korek a wywaliło go i zaczęło pluć nim dopiero jak weszła temperatura na czerwone pole


a może się układ chłodzący zapowietrzyc? Gdzieś czytałem że jest taka szansa jak nie ma nagrzewnicy a są tam wkręcone korki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiek1979    204

Ile płynu weszło Ci do układu chłodzenia skoro nagrzewnice w dachu masz zaślepioną ? Sprawdzałeś czy bardziej dół chłodnicy jest gorący od góry czy odwrotnie ? Ja miałem taką akcje że w mf 675 też szalała temp. i wywalało płyn ale nie zawsze .Termostat potrafił sie zacinać i górna rura od pompy do chłodnicy zimna I zaraz wyciek płynu nadmiarem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

14.5 litra, a 14 jest wg instrukcji jest ten górny bardziej gorący, ogólnie cała chłodnica jest gorąca ale na dole jest delikatnie chłodniejsza


Chyba pozostaje mi tylko zrobić remont to jesiennych pracach a z agregatem będę musiał jeździć na niższym biegu lub dać sobie z nim spokój ;// Pracując z agregatem półtonowym niestety napotkałem kolejną usterkę, mianowicie ważący niespełna pół tony agregat ciągnik ma problem podnieść jak się przypcha ziemią lub jest mocno zagłębiony w ziemi przy podnoszeniu przy uwrociach, cóż może być przyczyną tak słabego podnoszenia? Podnośnik z siłownikiem wspomagającym powinien taki agregat podnieść aż x podskokiem tymczasem podnosi wolno, jakoś tak szarpie i trzeba dodać trochę obrotów, po włączeniu silnika maszyna opada niemal od razu, 10 sekund i maszyna na ziemi. stan oleju w tolerancji, jutro przywiozę miernik ciśnienia gniazd hydrauliki żeby sprawdzić czy pompa daje jakieś ciśnienie ;//

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1195

Gdzie mierzyłeś ciśnienie na pompie tłoczkowej? Skoro po 10 sekundach opuszcza to albo siłownik kompletny szrot, albo rozdzielacz nie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

na wyjściach na hydraulikę zewnętrzną, samo opadanie po wyłączeniu to oczywiście najmniejszy problem, grunt żeby podnosił w trakcie pracy ciężkie narzędzia odnośnie grzania się silnika dziś rozmawiałem z użytkownikiem 5312 i powiedział że po wymianie płynu miał podobny problem i że u niego odpowietrzenie układu poprzez odpowietrznik przy nagrzewnicy lub w przypadku gdy nie ma nagrzewnicy poprzez poluzowanie korka przy korpusie tam skąd idzie zasilanie nagrzewnicy, co o tym myślicie? może się tam w głowicy zbierać powietrze po wymianie płynu?


MF675ursus napisał:

Gdzie mierzyłeś ciśnienie na pompie tłoczkowej? Skoro po 10 sekundach opuszcza to albo siłownik kompletny szrot, albo rozdzielacz nie trzyma

w obu przypadkach naprawa obyła by się bez rozpolawiania ciągnika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1195

Siłownik po zdjęciu plecaka, rozdzielacz- ciężko powiedzieć, jak padł element przy pompie to raczej trzeba rozpaławiać, z tym że nie zmierzyłeś odpowiedniego ciśnienia. Jeżeli jest tak jak w odpowiedniku MF, to zmierzyłeś ciśnienie na dodatkowej pompie zębatej która z podnośnikiem nie ma nic wspólnego. Od podnośnika jest pompa tłoczkowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
MF675ursus napisał:

Siłownik po zdjęciu plecaka, rozdzielacz- ciężko powiedzieć, jak padł element przy pompie to raczej trzeba rozpaławiać, z tym że nie zmierzyłeś odpowiedniego ciśnienia. Jeżeli jest tak jak w odpowiedniku MF, to zmierzyłeś ciśnienie na dodatkowej pompie zębatej która z podnośnikiem nie ma nic wspólnego. Od podnośnika jest pompa tłoczkowa

dobrze zmierzyłem, pompa dodatkowa tandemowa włączona, a zawór rozdzielczy przerzucony na wyjście 2 czyli wajcha w prawo i wtedy hydraulika zewnętrzną zasilana jest z pompy tej samej co podnośnik który wtedy jest wyłączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
Bartez563 napisał:

MF675ursus napisał:

Siłownik po zdjęciu plecaka, rozdzielacz- ciężko powiedzieć, jak padł element przy pompie to raczej trzeba rozpaławiać, z tym że nie zmierzyłeś odpowiedniego ciśnienia. Jeżeli jest tak jak w odpowiedniku MF, to zmierzyłeś ciśnienie na dodatkowej pompie zębatej która z podnośnikiem nie ma nic wspólnego. Od podnośnika jest pompa tłoczkowa

dobrze zmierzyłem, pompa dodatkowa tandemowa włączona, a zawór rozdzielczy przerzucony na wyjście 2 czyli wajcha w prawo i wtedy hydraulika zewnętrzną zasilana jest z pompy tej samej co podnośnik który wtedy jest wyłączony

dodatkowa pompa oczywiście wYłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    549

Odnośnie tego płynu to wypuść jeszcze raz cały z bloku i chłodnicy. Jeśli zaślepiona nagrzewnica to rozumiem że zasilanie ( korek w pompie ) i powrót w bloku też zaślepiony? Zalej płyn i będziesz wiedział ile weszło, jeśli w granicach tego co powinno to będzie wiedział że to nie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

tak powrót też zaślepiony, wcześniej napisałem ile weszło to bez sensu spuszczać i wlewać jeszcze raz zważywszy że lalem z baniek to widziałem ile wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    549

Sorry nie przeczytałem, jeśli tyle weszło to nie ma mowy o takim zapowietrzeniu aby obiegu nie było, zresztą bez termostatu objawy były takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    12270

On nie ma odpowietrznika przy nagrzewnicy, wszystko odpowietrza się samo, jak zmieniałem płyn to nic nie odpowietrzałem, trzeba nagrzać by termostat puscił i sam się odpowietrzy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

kurde to już nie wiem, skończyły mi się pomysły, myślałem żeby poluzować czujnik temperatury gdyż jest on na górze głowicy i powietrze samo by uszło wtedy a tu mówicie że lipa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
budzyń1009    0

sprawdź kont wtrysku . jak się cała heca zaczeła po ingerencji w układ paliwowy to może wtryski źle wyregulowane ( na zbyt małe ciśnienie i dolewają za dużo )?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0
budzyń1009 napisał:

sprawdź kont wtrysku . jak się cała heca zaczeła po ingerencji w układ paliwowy to może wtryski źle wyregulowane ( na zbyt małe ciśnienie i dolewają za dużo )?

wytryski i pompa były na stole u pompiarza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik34    177

mialem tako komedie w ursusie 912 tez lapal temp i wina byla uszczelki pod glowico testy tez robilem i pokazywalo ze uszczelka ok zmienilem uszczelke i po problemie koszt 30 zl pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartez563    0

budzyń1009 napisał:

ale pompę po każdym demontażu z ciągnika trzeba ponownie ustawić na ciągniku ...

No jeśli problem nie ustąpi to trzeba będzie tam zajrzeć ;// Miałeś jakieś uszkodzenia w starej uszczelce które pokazały się po demontażu??


rolnik34 napisał:

mialem tako komedie w ursusie 912 tez lapal temp i wina byla uszczelki pod glowico testy tez robilem i pokazywalo ze uszczelka ok zmienilem uszczelke i po problemie koszt 30 zl pozdrawiam

sorry to Tobie miałem odpisać xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    92

jeśli uszczelka będzie padnięta to zawsze będzie coś widać, w końcu albo ciśnienie z cylindrów będzie gdzieś uchodziło, względnie olej do płynu lub odwrotnie, ile razy zmienialiśmy uszczelki zawsze było widać uszkodzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Steyerek8100    36

Ciekawe...

yaro_1 napisał:

jeśli uszczelka będzie padnięta to zawsze będzie coś widać, w końcu albo ciśnienie z cylindrów będzie gdzieś uchodziło, względnie olej do płynu lub odwrotnie, ile razy zmienialiśmy uszczelki zawsze było widać uszkodzenie

Tylko ze nic takiego nie występuje to co napisałes. To wytłumacz co zobaczył byś na takiej uszczelce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    92

to co rozumiesz przez: uszczelka straciła swoje właściwości, albo uszczelka trzyma albo nie, a jak nie trzyma to w przypadku uszczelki pod głowicą zawsze będą na niej ślady, może nie być typowych objawów tj wyganianie płynu (czyli kompresja idzie w kanał wodny), czasami bywa że woda pójdzie do oleju lub olej do wody, może tez kompresja iść do oleju (to by mogło znacznie podnosić temperaturę silnika a i odmą zaczął by dymić), miałem przypadek że przepaliła się ścieżka między dwoma cylindrami (głowica całościowa) gdzie w pierwszej chwili nie było wiadome o co biega bo dopiero po pewnym czasie silnik stracił moc i zaczął chodzić na dwa cylindry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wojt
      piszcie wszystko na jego temat,wady i zalety,jak sobie radzi w polu,jego spalanie(chodzi mi tez o porównanie spalania z c330)
      jak jest z częsciami,czy są ogólnie dostępne,piszcie jak coś wiecie o tym ciągniku,chodzi mi tez o ogólne porównanie z 330.
    • Przez Kobra66
      Witam, poszukuję katalogu części w pdf do ursusa 2812 Jeżeli ktoś posiada dostęp do takiego katolog to proszę o udostępnienie
    • Przez padom86
      Witam wszystkich.
      Mam problem z dostaniem na składnicach bagnet - wskaźnik układu hydrauliki do Ursusa 5314 1997r. W katalogu części widnieje symbol: 3028 997 M91. Obecnie jest włożony korek na rurkę aby żaden syf ne szedł do hydrauliki. Ciągnik teść kupił kilka lat temu od handlarza. Dopóki ciągnik nie zaczął pracować w prasą rolującą i nie został zamontowany TUR temat układu hydrauliki teść zaniedbał...
      Po wizycie w kilku składnicach każdy rozkłada ręce - brak... Na jednej ze składnic padła sugestia, że ciągnik to wersja export, więc temu nie ma i warto poszukać sobie gdzieś na szrocie ew jakiś podobny i dociąć go na odpowiednią długość.
      Moje pytania:
      1. jaka jest długość takowego bagnetu?
      2. gdzie można kupić taki wskaźnik?
      3. od jakiego ciągnika może pasować? (ewentualnie symbol katalogowy)
      Lanie oleju na ślepo raczej nie wchodzi w grę...


    • Przez Kamil2592
      Witam mam problem mianowicie w moim ursusie 3512 bym robiony remont silnika w zakładzie który się tym zajmuje, ciągnik ma zrobione 60mtg i kopci na czarno nawet po delikatnym dodaniu gazu na biegu jałowym, przy jeździe pod górkę z obciążeniem to kopci już bardzo. Jaka może być przyczyna. Pozdrawiam. 
    • Przez Ursus6824U
      Panowie co oznacza blad w ciagniku Ursus 6824 a blad jest taki, PU 1.0
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj