Polecane posty

Witam... Przymierzam się do zakupu fergusona 3060/70. zanim pojadę oglądać maszynę chciałbym już co nieco widzieć. I teraz tak:

 

Pierwsze pytanie: Jaką rolę spełnia żółw i zając- dotąd myślałem że jest to tzw. polowy bieg i szosowy, ale przecież od tego są grupy A i B, tak?. Więc do czego te zwierzątka służą?

 

Druga sprawa to: którą wajchą zmieniamy kierunek jazdy tył/przód (rewers) bo nie mogę dojść nawet po zdjęciach.

 

Trzecia: Półbieg czy tez wzmacniacz uruchamiany jest za pomocą zielonego przycisku na błotniku tego najbliżej nas?? I jeszcze się zastanawiam, skoro to ten przycisk zauważyłem że w niektórych MF 3070 on jest, a w niektórych go nie ma mimo, że są to skrzynie 16/16. O co tu chodzi? (Możecie napisać od razu do czego służy drugi zielony przycisk i ten żółty po środku)

 

Czwarta i ostania (nie chcę Was męczyć, bo napiszecie "kup i sobie zobacz"): Jaka jest różnica miedzy skrzynia 16/16 a 32/32. Jest tam dodatkowy półbieg, a może grupy ABCD?

 

Proszę o odpowiedzi chłopaków którzy mają MF a jeśli nie to chociaż kogoś kto ma pojęcie, bo różnie to bywa;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek7    0

Witam kolegę,

Posiadam MF-a 3065 czyli pośredni między 3060/3070 :)

A więc tak:

żółw/zając to biegi polowe/szosowe a A/B to po prostu zakresy biegów A wolniejsze - B szybsze.

Kierunek zmieniamy wajchą od rewersu czyli tą z grupami A/B bądź tylko A w zależności od skrzyni.

Co do półbiegu to u mnie jest to ten przycisk na samym dole(i tak powinno być) ale ktoś mógł przepiąć kabelki i może być też na samej górze.

A odnośnie skrzyń to w modelach serii 3xxx były 3 skrzynie: 16/16 bez półbiegu, 32/32 powershift z 1 półbiegiem i zakresami A/B oraz 32/32 dynashift z 4 półbiegami koło kierownicy.

Jeśli w czymś sie pomyliłem to poprawcie mnie :)

W razie pytań poszukaj lub zapytaj w tych wątkach:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/795-mf-3050/page__st__100

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/11002-pytania-dotyczce-mf-3080-i-pochodnych/page__st__160

Pozdrawiam , cinek7 :)


...być kimś, będąc jednocześnie sobą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Żółty przycisk to blokada mostów a zielony to włączanie wyłączanie napędu 4x4


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I widzicie, tak to jest jak napisze ktoś kto ma ten typ ciągnika. Czytając inne tematy stwierdziłem że A i B to polowe i szosowe, ale teraz już jestem pewny, że byłem w błędzie. Czyli skrzynie 16/16 nie posiadają wzmacniacza czy też półbiegu załączanego pod obciążeniem i wszystko trzeba przełączać używając sprzęgła?? W takim razie jeżeli tak jest, miejsce na ten przycisk na błotniku powinno być zaślepione??

Pytam o to, ponieważ zauważyłem że w opisie koleś pisze np. "skrzynia 16/16 (ze wzmacniaczem załączanym pod obciążeniem" a na zdjęciach faktycznie było widać ten przycisk, natomiast w odpowiedzi kolegi pisze, że te skrzynie nie mają takiego bajeru.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

MF-y seri 3... wszstkie posiadają wzmacniacz momentu obrotowego takzwany półbieg, skrzynia 16 ruzni sie od 32 ze nie posiada grupy biegów AiB, a jesli sprzedający bedzie ci mówił ze półbiegu nie ma to pewnie jest zepsuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wczoraj mf 3070 była to skrzynia 16/16, miała grupy A i B ale nie miał przycisku na błotniku, i co powiesz na to??

 

Czy zarówno 16/16 i 32/32 jadą 40km/h??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WojtekZF    0

No bo przycisk załączający półbieg nie znajduje się na błotniku tylko na panelu EHR...

16 i 32 osiągają ta samą prędkość, tylko 32 ma po prostu 2 razy więcej przełożeń...

 

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oooo teraz to już w ogóle mnie zaskoczyłeś:D Nadal nie wiem, od czego jest ten przycisk zielony na błotniku, a teraz w dodatku dowiedziałem się że na EHRze jest przełącznik od wzmacniacza. Ten MF którego ogladałem miał tak - 4 główne x zając i żółw x A i B. Wychodzi 16/16. Powinien mieć jeszcze coś?

 

aaaa przepraszam... Mając na myśli błotnik chodziło mi o te przyciski obok EHR:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ten zielony przycisk jest od włonczania przedniego napedu, a co do skrzyni 16/16 to mozliwe ze były z grupą biegów AiB a bez wzmacniacza momentu, takich jeszcze nie widziałem, na szybie powinła byc naklejka ze wszystkimi biegami i predkosciami jakie uzyskuje na kazdym biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WojtekZF    0

Zapozyczylem sobie fotke z otomoto, zeby bardziej obrazowo wytłumaczyc... Zmieniałem rozmiar i niewyraznie wyszła, ale co trzeba top widać.

http://img823.imageshack.us/img823/6049/mf3060.png

 

1. Przycisk od załączania napędu

2. Przycisk od załączania blokady

3. Przycisk od pólbiegu

4. Wajcha od rewersu ewentualnie (A-R, B-R)

5. wajcha od biegów 1-4 i zółw-zając

 

Myśle ze jaśniej się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Mam pytanie czy na przykład kiedy załączam przyciskiem przedni napęd lub blokadę to następne naciśnięcie tego przycisku wyłącza napęd lub blokadę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Tak kolejne naciśnięcie tych przycisków wyłancza napęd i blokade ,blokada powinna się sama rozłączyc w momencie gdy jojstik od podnosnika przełączysz na podnoszenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Dzięki Robertb a jak się załącza WOM ,jestem na razie zielony z tego ciągnika a szykuje mi się zakup i jeszcze jedno czy podczas zmiany biegów 1234 niechcący przeżuci się żółw zając skoro jest to na jednym drążku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

WOM załanczany jest taką gałką która znajduje się po prawej stronie za panelem EHR, w moim są jeszcze dwie wajchy od zmiany obrotów wałka które znajdują się za tą gałką. A przy zmianie biegów nie powinno przeskoczyc z żółwia na zająca i odwrotnie pnieważ aby to zrobic musisz tą dzwignie dużo bardziej przesunąc w lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Dzięki chłopaki dotąd nie miałem do czynienia z takimi ciągnikami napiszcie mi czy dobrze to rozumie jeżeli mam na przykład wrzucony bieg 1B przełączanie rewers mam 1B do tyłu,w którą stronę powinna być wajcha na rewers bo z tego co widzę to na niej jest i rewers i przełączanie biegów A B

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Ja akurat mam skrzynie 16/16(+wzmacniacz,skoczek,połbig) różnie to nazywją itak to działa wajcha do przodu -jedziesz do przodu,wajcha w tył masz luz,i jeszcze raz w tył jedziesz do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Jak masz tą wajche z biegami A i B i rewersem to jest tak że naprzeciwko A jest wsteczny i na przeciwko B jest drugi wsteczny. Po prostu na gałce masz 2 wsteczne i przerzucasz je na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

Oglądałem wczoraj mf 3070 była to skrzynia 16/16, miała grupy A i B ale nie miał przycisku na błotniku, i co powiesz na to??

 

Czy zarówno 16/16 i 32/32 jadą 40km/h??

Nie ma tego przycisku na błotniku bo jest w dzwigni 1234. Ja tak mam, chyba od 93r tak miały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arkadi    8

a co może być przyczyną niedziałającego połbiegu w MF 6110. jest taka sprawa ze gdy się go właczy ciagnik stoi w miejscu, nie da sie ruszyc bo jak sie pusci sprzegło to ciagnik sie "dusi"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Witam wszystkich,a jak jest z biegami w MF6110 dziś oglądałem takiego i doszedłem tylko do tego że jest rewers elektrohydrauliczny i jedna wajcha od biegów na której było 1234 oraz żółw+zając,zapytałem chandlarza o ilość biegów to tylko burknął że 16/16 i dalej aż strach było pytać bo wyglądał jakby mu moje pytania sprawiały ból :lol: Dzięki. a był to taki egzemplarz jak ten http://otomoto.pl/massey-ferguson-6110-A275894.html

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

dzięki,ale czy może ktoś to rozwinąć z opisem poszczególnych dźwigni/przycisków tak jak to zrobił kolega WojtekZF parę odpowiedzi wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj