Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam... Przymierzam się do zakupu fergusona 3060/70. zanim pojadę oglądać maszynę chciałbym już co nieco widzieć. I teraz tak:

 

Pierwsze pytanie: Jaką rolę spełnia żółw i zając- dotąd myślałem że jest to tzw. polowy bieg i szosowy, ale przecież od tego są grupy A i B, tak?. Więc do czego te zwierzątka służą?

 

Druga sprawa to: którą wajchą zmieniamy kierunek jazdy tył/przód (rewers) bo nie mogę dojść nawet po zdjęciach.

 

Trzecia: Półbieg czy tez wzmacniacz uruchamiany jest za pomocą zielonego przycisku na błotniku tego najbliżej nas?? I jeszcze się zastanawiam, skoro to ten przycisk zauważyłem że w niektórych MF 3070 on jest, a w niektórych go nie ma mimo, że są to skrzynie 16/16. O co tu chodzi? (Możecie napisać od razu do czego służy drugi zielony przycisk i ten żółty po środku)

 

Czwarta i ostania (nie chcę Was męczyć, bo napiszecie "kup i sobie zobacz"): Jaka jest różnica miedzy skrzynia 16/16 a 32/32. Jest tam dodatkowy półbieg, a może grupy ABCD?

 

Proszę o odpowiedzi chłopaków którzy mają MF a jeśli nie to chociaż kogoś kto ma pojęcie, bo różnie to bywa;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek7    0

Witam kolegę,

Posiadam MF-a 3065 czyli pośredni między 3060/3070 :)

A więc tak:

żółw/zając to biegi polowe/szosowe a A/B to po prostu zakresy biegów A wolniejsze - B szybsze.

Kierunek zmieniamy wajchą od rewersu czyli tą z grupami A/B bądź tylko A w zależności od skrzyni.

Co do półbiegu to u mnie jest to ten przycisk na samym dole(i tak powinno być) ale ktoś mógł przepiąć kabelki i może być też na samej górze.

A odnośnie skrzyń to w modelach serii 3xxx były 3 skrzynie: 16/16 bez półbiegu, 32/32 powershift z 1 półbiegiem i zakresami A/B oraz 32/32 dynashift z 4 półbiegami koło kierownicy.

Jeśli w czymś sie pomyliłem to poprawcie mnie :)

W razie pytań poszukaj lub zapytaj w tych wątkach:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/795-mf-3050/page__st__100

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/11002-pytania-dotyczce-mf-3080-i-pochodnych/page__st__160

Pozdrawiam , cinek7 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

Żółty przycisk to blokada mostów a zielony to włączanie wyłączanie napędu 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

I widzicie, tak to jest jak napisze ktoś kto ma ten typ ciągnika. Czytając inne tematy stwierdziłem że A i B to polowe i szosowe, ale teraz już jestem pewny, że byłem w błędzie. Czyli skrzynie 16/16 nie posiadają wzmacniacza czy też półbiegu załączanego pod obciążeniem i wszystko trzeba przełączać używając sprzęgła?? W takim razie jeżeli tak jest, miejsce na ten przycisk na błotniku powinno być zaślepione??

Pytam o to, ponieważ zauważyłem że w opisie koleś pisze np. "skrzynia 16/16 (ze wzmacniaczem załączanym pod obciążeniem" a na zdjęciach faktycznie było widać ten przycisk, natomiast w odpowiedzi kolegi pisze, że te skrzynie nie mają takiego bajeru.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

MF-y seri 3... wszstkie posiadają wzmacniacz momentu obrotowego takzwany półbieg, skrzynia 16 ruzni sie od 32 ze nie posiada grupy biegów AiB, a jesli sprzedający bedzie ci mówił ze półbiegu nie ma to pewnie jest zepsuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wczoraj mf 3070 była to skrzynia 16/16, miała grupy A i B ale nie miał przycisku na błotniku, i co powiesz na to??

 

Czy zarówno 16/16 i 32/32 jadą 40km/h??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WojtekZF    0

No bo przycisk załączający półbieg nie znajduje się na błotniku tylko na panelu EHR...

16 i 32 osiągają ta samą prędkość, tylko 32 ma po prostu 2 razy więcej przełożeń...

 

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oooo teraz to już w ogóle mnie zaskoczyłeś:D Nadal nie wiem, od czego jest ten przycisk zielony na błotniku, a teraz w dodatku dowiedziałem się że na EHRze jest przełącznik od wzmacniacza. Ten MF którego ogladałem miał tak - 4 główne x zając i żółw x A i B. Wychodzi 16/16. Powinien mieć jeszcze coś?

 

aaaa przepraszam... Mając na myśli błotnik chodziło mi o te przyciski obok EHR:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Ten zielony przycisk jest od włonczania przedniego napedu, a co do skrzyni 16/16 to mozliwe ze były z grupą biegów AiB a bez wzmacniacza momentu, takich jeszcze nie widziałem, na szybie powinła byc naklejka ze wszystkimi biegami i predkosciami jakie uzyskuje na kazdym biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WojtekZF    0

Zapozyczylem sobie fotke z otomoto, zeby bardziej obrazowo wytłumaczyc... Zmieniałem rozmiar i niewyraznie wyszła, ale co trzeba top widać.

http://img823.imageshack.us/img823/6049/mf3060.png

 

1. Przycisk od załączania napędu

2. Przycisk od załączania blokady

3. Przycisk od pólbiegu

4. Wajcha od rewersu ewentualnie (A-R, B-R)

5. wajcha od biegów 1-4 i zółw-zając

 

Myśle ze jaśniej się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Mam pytanie czy na przykład kiedy załączam przyciskiem przedni napęd lub blokadę to następne naciśnięcie tego przycisku wyłącza napęd lub blokadę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

Tak kolejne naciśnięcie tych przycisków wyłancza napęd i blokade ,blokada powinna się sama rozłączyc w momencie gdy jojstik od podnosnika przełączysz na podnoszenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Dzięki Robertb a jak się załącza WOM ,jestem na razie zielony z tego ciągnika a szykuje mi się zakup i jeszcze jedno czy podczas zmiany biegów 1234 niechcący przeżuci się żółw zając skoro jest to na jednym drążku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

WOM załanczany jest taką gałką która znajduje się po prawej stronie za panelem EHR, w moim są jeszcze dwie wajchy od zmiany obrotów wałka które znajdują się za tą gałką. A przy zmianie biegów nie powinno przeskoczyc z żółwia na zająca i odwrotnie pnieważ aby to zrobic musisz tą dzwignie dużo bardziej przesunąc w lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Dzięki chłopaki dotąd nie miałem do czynienia z takimi ciągnikami napiszcie mi czy dobrze to rozumie jeżeli mam na przykład wrzucony bieg 1B przełączanie rewers mam 1B do tyłu,w którą stronę powinna być wajcha na rewers bo z tego co widzę to na niej jest i rewers i przełączanie biegów A B

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

Ja akurat mam skrzynie 16/16(+wzmacniacz,skoczek,połbig) różnie to nazywją itak to działa wajcha do przodu -jedziesz do przodu,wajcha w tył masz luz,i jeszcze raz w tył jedziesz do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Jak masz tą wajche z biegami A i B i rewersem to jest tak że naprzeciwko A jest wsteczny i na przeciwko B jest drugi wsteczny. Po prostu na gałce masz 2 wsteczne i przerzucasz je na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    24

Oglądałem wczoraj mf 3070 była to skrzynia 16/16, miała grupy A i B ale nie miał przycisku na błotniku, i co powiesz na to??

 

Czy zarówno 16/16 i 32/32 jadą 40km/h??

Nie ma tego przycisku na błotniku bo jest w dzwigni 1234. Ja tak mam, chyba od 93r tak miały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arkadi    7

a co może być przyczyną niedziałającego połbiegu w MF 6110. jest taka sprawa ze gdy się go właczy ciagnik stoi w miejscu, nie da sie ruszyc bo jak sie pusci sprzegło to ciagnik sie "dusi"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam wszystkich,a jak jest z biegami w MF6110 dziś oglądałem takiego i doszedłem tylko do tego że jest rewers elektrohydrauliczny i jedna wajcha od biegów na której było 1234 oraz żółw+zając,zapytałem chandlarza o ilość biegów to tylko burknął że 16/16 i dalej aż strach było pytać bo wyglądał jakby mu moje pytania sprawiały ból :lol: Dzięki. a był to taki egzemplarz jak ten http://otomoto.pl/massey-ferguson-6110-A275894.html

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

dzięki,ale czy może ktoś to rozwinąć z opisem poszczególnych dźwigni/przycisków tak jak to zrobił kolega WojtekZF parę odpowiedzi wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×