TomaszNo

Kury Padają bez ostrzeżenia

Polecane posty

TomaszNo    0

Witam serdecznie, spotkała mnie dziś bardzo przykra i martwiąca sytuacja. Przez dzień padły mi 3 kury i kogut. Moje stadko liczy 22 starszych i 30 młodych 16tyg nie znam się na rasach ale są rude ;P. Padły starsze ale zastanawia mnie czy to mało prawdopodobny zbieg okoliczności czy może coś poważniejszego. Dziwi mnie to. 
-Od miesiąca mają nowy sterylny duży kurnik z oświetleniem, oknami, nowe domki i płotki 
-Karmione od pół roku jedną mieszaną śruta pszenna, kukurydziana do tego pasza "kokoszka smakoszka" i Obiadowe resztki 
-Woda cały czas 
-Duży nowy wybieg z trawą i słomą. 

Kury nowe jak i stare kupione od jednego dystrybutora który twierdzi że kury szczepił. 
Kury nie wykazywały i nie wykazują jakiś oznak chorobotwórczych, jedyne co mnie martwi to że nośność i spożycie paszy znacznie spadło. O dobre 50-60%. 

Jeżeli macie jakaś poradę lub sugestię to chętnie się dowiem. Jeżeli w następnych dniach odnotuje jakieś padnięcie skonsultuje się z weterynarzem. 

agrofix224    18

Czy przypadkiem na ich padnięcie nie miała wpływu wysoka temperatura, może by trzeba było poprawić im wentylację, lub zamontować w największe upały jakiś wentylator, który wymusił by ruch powietrza. 

kris91    1012

Może pchły takie mają i temu mniej niosą, nie iskają się przypadkiem?

Wiadomość z agroFakt.pl

TomaszNo    0
5 godzin temu, kris91 napisał:

Może pchły takie mają i temu mniej niosą, nie iskają się przypadkiem?

Nie do końca rozumiem "iskają" Chodzi o wydziobywanie piór ? to tak mam takie 3-4 kurki w stadzie które mają braki w upierzeniu...

PRIMO    4312
Dnia 20.07.2021 o 22:54, TomaszNo napisał: