kuba__7

Podlaczenie nowego rozdzielacza hydraulicznego Belarus

Polecane posty

kuba__7    2

Witam, mam zużyty rozdzielacz hydrauliczny w Belarusie ten pod kierownicą i chciałbym go wymienić na nowy (nieoryginalny sterowany linkami żebym miał sterowanie wyjściami hydraulicznymi pod ręką) o przepływie 80l/min. Pytanie moje czy jest możliwość zmiany rozdzielacza pod kierownicą na nieoryginalny ale żeby regulator siłowy działał? Jeśli tak to jak go podłączyć? Podnośnik to monoblok i do sterownia podnośnikiem jak na razie nie mam zastrzeżeń dlatego chciałbym żeby regulator został.

Edytowano przez kuba__7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2

Rozdzielacz wygląda tak. Słyszałem że nie każdy rozdzielacz można podłączyć z regulatorem siłowym żeby działało tak jak należy. Nie wiem na ile to prawda dlatego chcę się upewnić.

Screenshot_20210720_213623_pl.allegro.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2

Czyli zostaje wymiana na rozdzielacz 3 sekcyjny z czego jedna sekcja będzie sterowała podnośnikiem, a regulator siłowy zostanie pominięty skoro nie ma możliwości żeby działał. Masz może jakieś doświadczenie w tym temacie jak się sprawuje takie rozwiązanie w porównaniu do oryginalnego rozwiązania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Na pewno nie będziesz miał regulacji siłowej i pozycyjnej. Ja już dawno pozbyłem się regulatora bo nie działał. Ostatnio wymieniłem też rozdzielacz na uniwersalny bo w oryginalnym pękła obudowa. Podnosi rewelacyjnie ale brakuje trochę zatrzasku na podnoszeniu. Może pomyśl nad rozdzielaczem elektrycznym i sterownikiem od kolegi z forum. Zamiast regulatora świetna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2

No to teraz muszę pomyśleć jak zrobić żebym na dłuższy czas był zadowolony z tego. Możesz rozwinąć temat dlaczego regulator nie będzie działał z takim uniwersalnym rozdzielaczem?

Edytowano przez kuba__7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W regulatorze nie ma przelewu oleju. W ruskim układzie pracuje on równolegle z rozdzielaczem korzystając z jego przelewu. Gdy chcemy użyć regulatora to najpierw zamyka on zawór przelewowy w rozdzielaczu. Rozdzielacz musi być do tego przystosowany. Gdybyś podłączył sam regulator pod pompę albo pod kontynuację ciśnienia z rozdzielacza to coś by strzeliło albo zagotowało olej. Jeśli koniecznie chcesz zostawić regulator to zostaw rozdzielacz pod kierownicą tylko po to żeby mógł działać regulator. Dodatkowy rozdzielacz uniwersalny podepnij pod pompę a z kontynuacji daj przez trójnik zasilanie regulatora i rozdzielacza pod kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2

Tyle że przy takim podłączeniu prawdopodobnie pozostanie problem z szybkim opadaniem podnośnika po zgaszeniu ciągnika oraz wolne unoszenie po rozgrzaniu oleju co chciałem żeby zniknelo po zmianie rozdzielacza na uniwersalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ale rozdzielacz pod kierownicą nie ma nic do opadania podnośnika. Jeśli już to puszcza regulator a piszesz że nie masz do jego pracy zastrzeżeń. Tylko teraz doczytałem że masz monoblok więc to trochę inny układ niż starsze rozwiązanie ze zwykłym regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2

Do pracy w sensie użytkownika bo ustawie dźwignie na unoszenie do konkretnej wysokości i do tej wysokości mi podnosi, to samo z opuszczaniem. Czyli ten pod kierownicą nie ma nic wspólnego jak podnośnik tylny jaki i również tur wolno podnośi i szybko opuszcza po zgaszeniu? (Pompa oleju jest nowa założona). Monoblok nowsze rozwiązanie czyli? 3 przewody hydrauliczne są doprowadzone do niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2
15 minut temu, pawel86lhr napisał:

Monoblok czyli dwa siłowniki do podnoszenia zamiast jednego umiejscowionego pod kabiną.

To wiem, ale czym się różni regulator siłowy w monobloku, a w starszym rozwiązaniu na jeden siłownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W monobloku jest inny rozdzielacz pod kierownicą i inny regulator. Jest on przy plecaku podnośnika a nie pod siedzeniem jak w starszych wersjach. Nie widziałem tego na żywo ale monoblok chyba ma przelew z tym, że nie widzę na rysunkach skąd idzie zasilanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba__7    2
Dnia 21.07.2021 o 18:04, mani51 napisał:

W monobloku jest inny rozdzielacz pod kierownicą i inny regulator. Jest on przy plecaku podnośnika a nie pod siedzeniem jak w starszych wersjach. Nie widziałem tego na żywo ale monoblok chyba ma przelew z tym, że nie widzę na rysunkach skąd idzie zasilanie.

Do regulatora są podłączone 4 przewody: zasilanie z rozdzielacza pod kierownicą, powrót do zbiornika oleju i przewody od siłowników, dlatego myślałem że podmiana rozdziekacza ruskiego pod kierownicą na uniwersalny będzie działać.

IMG_20210722_080049.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko w jaki sposób jest on zasilony z tego rozdzielacza. Jeśli jest to kontynuacja ciśnienia to powinno działać i z uniwersalnym rozdzielaczem. Trzeba poszukać czegoś na temat samego rozdzielacza pod bo całkiem możliwe że jest to jednak bardziej cywilizowane rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj