antonio86

Zakup silnika czy remont

Polecane posty

antonio86    39

Witam. Siadl mi silnik w 8045. Szykuje sie kapitalka i mam pytanie- za remont powiedzieli mi 6 tyś. minimum. Zastanawiam sie nad sprzedażą silnika na czesci i zakupem uzywanego od motopompy. Widzislem oferte za 6,5 tyś od pana z Gniezna. Mial ktos z nim do czynienia? Co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Kiedyś kupiłem w okolicy Gniezna nie pamiętam miejscowosci  bo to było z 10  lay wstecz ( w takich starych po PGR rowskich budynkach ) silnik do U 1014 miał być z agregatu wojskowego  , wymyty wycacany , pierwsze co musiałem robić to remont . Z mojego doświadczenia odradzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3086

wszysto zalezy od tego jak byl serwisowany i czy w ogole,ile razy wroku byl odpalany,czy wiemieniano olej i filtry, gdy zrobisz remont to bedziesz mniej wiecej wiedzial co masz ,tutaj to loteria, chyba ze w cenie zlomu uzytkowego.

  • Thanks 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

Ja na początek to bym pojechał oblukać ten silnik ,zabrał zegar zobaczyć czy pali od strzał i czy nie kopci na niebiesko .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Mój nie kopci cisnienie ma 4 atm. A olejem i paliwem żyga z kolektora po calym bloku.... Fajnie byloby na wymiane po regeneracji. Mialem tak w 60-tce i juz 24 lata chodzi bez remontu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Remont moim zdaniem.

Podkładka pod sprężynkę i klient z zegarem zobaczy na nim takie ciśnienie jakiego oczekuje  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8646
2 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Podkładka pod sprężynkę

na zimnym tak,na rozgrzanym oleju i 10 podkładek nie pomoże

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak gniazdo i kulka nie wygniecione to pomoże, a gniazdo zawsze można dotrzeć a kulkę wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8646
3 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Jak gniazdo i kulka nie wygniecione to pomoże,

zacznij myśleć,co ci kulka i gniazdo pomoże jak olej ucieknie luzami na wale korbowym i wałku rozrządu.Kulka i gniazdo to nie jedyna droga gdzie może uciekać olej

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45
12 godzin temu, jacus napisał:

...gdy zrobisz remont to bedziesz mniej wiecej wiedzial co masz ,tutaj to loteria, chyba ze w cenie zlomu uzytkowego.

Jak dla siebie to jest złota podpowiedź. Za 6000 złotych zastanawiasz się czy robić remont. A chcesz kupić za 6 500 złotych coś o czym nic nie wiesz, jaki jest tego stan. Ja, na Twoim miejscu zrobił był remont i wiedział że mam silnik w pełni sprawny i nie bawił się w ciuciubabkę. Tak też sugeruję ci kolega " Jacus".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12659
2 godziny temu, witejus napisał:

na zimnym tak,na rozgrzanym oleju i 10 podkładek nie pomoże

Panie wtedy się przekładniowym zalewa, pomaga. Sprawdzone.

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Znajomemu kulał już silnik w  360. Mówię idzie zima zrób sobie na spokojnie remont sam albo nawet w jakimś zaufanym zakładzie. Podpowiedź olał - przyszła wiosna zawór się urwał dziura w tłoku. Decyzja o zakupie drugiego silnika. Kupili za 4 tysie niby malina z dobrym ciśnieniem(na zimnym oczywiście bo kto go dogrzeje jak wyjęty). Miałem okazje zakładać ten nowy, wsadziłem odpaliłem, pochodził i pokazała sie woda. Ściągam głowicę na prośbę właściciela, a nawet dwie. Patrzę, a tam rysa między drugą, a trzecią tuleją.

 

Morał taki, że wysrał 4 tysie za silnik, przekładka po znajomości po kosztach, ale z kosztami pobocznymi spokojnie wyszło 5 tysi i ma silnik z pęknięciem i to w trefnym miejscu. To już swój miał lepszy bo za pompą miał tylko pęknięcie. Lepiej zrobić swój moim zdaniem. 

  • Like 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8646
2 godziny temu, 6465 napisał:

Panie wtedy się przekładniowym zalewa, pomaga. Sprawdzone.

lub rzadkim towotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Skoro remont kosztuje przynajmniej 6 tys, a niby dobry silnik 6,5 to coś jest nie tak. Lepiej zrobić remont i się wie co jest. Raz kupiłem silnik do zetora 7211 niby było wszystko dobrze, ale w ciężkiej robocie wydmuchało uszczelkę, a po rozebraniu okazało się jest rysa/pęknieceie na bloku, podklejone silikonem. Handlarze rozbierają stare ciągniki na części, coś odpicują, ewentualnie przemalują na zielono i twierdzą że z agregatu. Tak samo jest z oddawaniem pompy do regenaracji na wymianę. Niegdy nie oddawać swojej pompy na wymianę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28841
10 godzin temu, witejus napisał:

na zimnym tak,na rozgrzanym oleju i 10 podkładek nie pomoże

Nikt silnika luzaka nie zagrzeje, prędzej go zatrze bez wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    643

Znajomemu w MTZ 82 po raz trzeci pękł wał korbowy. Remont silnika kosztować miał około 6-7tyś. zł. Fabrycznie nowy, kompletny silnik kosztuje około 16tyś. zł. Dla świętego spokoju, kupił nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
10 godzin temu, witejus napisał:

zacznij myśleć,co ci kulka i gniazdo pomoże jak olej ucieknie luzami na wale korbowym i wałku rozrządu.Kulka i gniazdo to nie jedyna droga gdzie może uciekać olej

W pupie był i g... Widział 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Zetor 8045, Panowie jakie powinno być ciśnienie w silniku po remoncie ? Robiłem remont silnika i teraz jest 3,5 bar na wolnych obrotach na dużych 5,5 bar, jedyne czego nie zmieniłem to pompy bo mechanik twierdził że dobra ale teraz i tak trzeba będzie niedługo olej zmienić więc chyba jeszcze miskę odkręce i zmienię dla świętego spokoju.  Pozdrawiam 

Edytowano przez toreto
Dopisanie tekstu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Mówisz ? To już sam nie wiem, a cisnienie niby na rozgrzanym ale to takie rozgrzanie na postoju więc ten olej może nie jest rozgrzany jak być powinien 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj