PGRdobrawola

Olej w paliwie

Polecane posty

PGRdobrawola    21

Mam problem z zetorem 7340, mianowicie czasami jest wszystko ok, ciągnik chodzi jak należy a czasami potrafi co chwilę gasnąć. Wymieniałem filtr paliwa i zauważyłem że piwo jest czarne jakby trafiał do niego olej. Spuściłem paliwo z baku i tak samo, czarna ropa... ktoś miał taki przypadek, pompa wtryskowa do roboty?


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12339

Pewnie jakiegoś syfu zatankowałeś, olej z pompy raczej nie pójdzie do paliwa. Paliwo do oleju to co innego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli to olej z pompy to sprawdź co masz w pompie - brak oleju lub paliwo tylko potwierdzi twoją teorię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mówisz że olej z pimpy do baku się dostał ?..... No bardzo ciekawa teoria.... 🤕

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707
1 godzinę temu, ogarek napisał:

Mówisz że olej z pimpy do baku się dostał ?..... No bardzo ciekawa teoria.... 🤕

Z pimpy to nie ale innej drogi nie ma - ta jest skrajna nawet bardzo ale innej nie ma. 

Pewnie syf z paliwa albo zupełnie normalne osady z BIO dodatków które niestety są dodawane do ON. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21

Z ropy raczej nie bo c360 chodzi na tym samym piwie i jest ok. John deere z pompą CR tez chodzi i jest dobrze. Paliwa mają normalne. Aby zetor tak cuduje.

Jak sprawdzić olej w pompie?


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

to on nie ma smarowania ze silnika jak inne zetory ?? no ale jesli chodzi na piwie to wszystko mozliwe..😂, jesli sie zapowietrza to gdzies bierze lewe powietrze -dokrec wszystkie sruby na porzadnych podkladkach.

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21
8 godzin temu, akmaly napisał:

Nie zapowietrza się? Może to przez pompkę zasilającą zasysa olej?

Zapowietrza się. O tej pompce mówił też mechanik więc dzisiaj ją rozbiorę, bo ona może też olej puszczać do układu paliwowego 


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

bardzo watpie-jesli juz to paliwo do oleju to juz sam ze 2 razy przerabialem....

ten model ma korek od spodu w baku ?? to spusc troche paliwa i zobacz co jest na dnie, zapowietrzyc sie moze takze od paprochow w baku, pociagnie jakis pod rurke, zatka sie ,zgasnie, wiec brud spadnie na dno,znowu pochodzi i tak w kolo, raz tak mialem ze kilometr na 3 razy jechalem , odkrecilem bak, wyczyscilem i do tej pory spokoj..

gdy zgasnie to odkrec korek i posluchaj czy nie uchodiz powietrze -zatkany odpowietrznik tez daje w dupe.

 

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Wyraźnie napisał że ma problem tylko w tym ciągniku - czarny filtr paliwa przeważnie świadczy o zasysaniu oleju silnikowego, co często ma miejsce w silnikach które maja wtryski schowane pod pokrywą zaworów ( np. opel dti i słynne uszczelniacze trawersów ). Jeśli chodzi o taki układ zasilania jak w zetorze to pompka jest najbardziej prawdopodobnym miejscem ponieważ na tym odcinku układu zasilającego panuje podciśnienie, a jeśli nieszczelność nie jest duża albo występuje w zależności od położenia tłoczka pompki to jest taka możliwość aby ten olej dostawał się do układu paliwowego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21

Zmieniłem pompkę zasilającą i chyba jest ok. Ciągnik załadował wóz paszowy i nie było żadnych problemów. Paliwo spuściłem czarne jak smoła, zalałem nowym i w odstojniku jest teraz elegancka ropa. Kupiłem zamiennik za 100zł to odrazu ta pompka ręczna była do wymiany na tą z boscha a reszta zobaczymy ile nachodzi. Oryginał 320zl kosztuje ale szkoda mi było dać bo nie widziałem czy to na 100% jest to przyczyną. Dzięki za pomoc!


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

tylko nie wyrzucaj tych starych -za rok dwa zalozysz je z powrotem 🤣.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21

Ta stara to juz do niczego się nie nadaje skoro przez nią szedł olej i traktor gasł


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ?? jesli nie to znowu musze uzyc wypowiedzi w moim stylu-wez nie "pier**l "to taki lek na glupote albo niewiedze, nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516
5 minut temu, jacus napisał:

nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

jacuś sam pier**lisz głupoty ,jest możliwość że olej idzie do paliwa,widziałem to osobiście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707
39 minut temu, jacus napisał:

popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ?? jesli nie to znowu musze uzyc wypowiedzi w moim stylu-wez nie "pier**l "to taki lek na glupote albo niewiedze, nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

 

Zmienił pompkę zasilającą - a leki na głupotę to musisz iść do lekarza albo lokalnego znachora, cuda to z proboszczem pogadaj, a na niewiedzę to książka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

 dzisiaj jechalem kolo plebanii-odkad zrobili obwodnice to rzadko sie tam zapuszczam, wrocilem do domu i akurat zaparkowalem oplem kolo zetora i tak patrze i ni wuja nie podobne-moze w odroznieniu od ciebie za malo wina mszalnego w zyciu wypilem........

ksiazek do zetora mam 3 czyli wszystkie istniejace.

Dnia 15.06.2021 o 11:41, akmaly napisał:

Jeśli to olej z pompy to sprawdź co masz w pompie - brak oleju lub paliwo tylko potwierdzi twoją teorię

jak sprawdzic poziom oleju w pompie tego zetora ??? nigdy tego nie robilem a moge sie od chafowca czegos nauczyc,🤣

mialem  pare lat temu taki przypadek ze poszedl oring na pompce zasilajacej, kosilem siano i nagle zaczela mrugac kontrolka i manometr wariowac, zatrzymalem sie i sprawdzilem poziom oleju- paliwo miarka sie zaczelo wylewac, rano poziom byl prawidlowy a kosilem moze z 1,5 godziny, gdyby to dzialalo w druga strone to po jakim czasie silnik by sie zatarl ?


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

to wlasnie problem ze nie wiesz, a sie wypowiadasz, jest mnostwo tematow gdzie mozesz glupoty pisac,niestety dla ciebie ten do niego nie nalezy..ale nie przejmuj sie nie pierwszy i nie ostatni raz ktos robi z siebie durnia.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Sam sobie zadał pytanie i na nie odpowiedział - po co dyskutować.

A co do robienia z siebie durnia:

"popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ??" 

- napisz jeszcze coś mądrego fachowcu od zetora - albo poczytaj w 4 książce do zetora co się dzieje mieszając tłusty olej napędowy z jakże suchym olejem silnikowym :P

 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

zaraz to zrobie spuszcze olej z pompy i pomieszam z ropa, a jeszcze wczesniej sprobuje znalezc wtryski pod pokrywami zaworow,

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Najpierw poczytaj w książce nr 5 do Zetora tylko wcześniej dokończ tą 4 z okami oleju w paliwie 😝

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

a co to zmieni ze nie masz zielonego pojecia o czym piszesz ? napisales o poziomie oleju w pompie -to powinno zakonczyc wszelka dyskusje.

domyslam sie ze w zyciu zadnej fachowej ksiazki nie przeczytales-w w sumie po co i tak bys instrukcji napraw nie zrozumial, moze przepisy obslugi by ci podeszly bo byly napisane na poziomie traktorzysty z pgr-u.

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj