mlody90

Zetor 9540 zblokowane przednie koła podczas jazdy

Polecane posty

mlody90    2

Witam serdecznie. Przed chwila miałem bardzo nieprzyjemna sytuacje podczas jazdy ciągnikiem zatonęło, jakby nagle ktoś mu uczepił z 200ton. Przednie koła się zblokowały i był koniec jazdy. Tyle szczescia, ze byłem blisko domu i turem podniosłem się na przyczepie aby oderwać przednie koła od ziemi i jakoś dojechaliśmy na podwórko. Podczas próby ruszenia coś blokuje i strzela w przednim moście. Dopiero rano będę to rozbierał ale może ktoś mi podpowie co mogło się rozsypać, ze azzablokoao koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257
Napisano (edytowany)

Z tego co widzę po zdjęciach masz przedni most zetorowski (a tak naprawdę produkowany przez słowacką firmę STETEX bądź jej prawnych poprzedników - VS Napravy, Vlkanovské strojárnehttp://stetex.szm.sk/katalog/pdf/techlistURIII.pdf https://www.stetex.sk/historia-naprav

Jak miałeś podniesiony przedni most to nie próbowałeś rękami zakręcić kołami przy załączonym i wyłączonym przednim napędzie?

Katalog części http://stetex.venalio.com/media/zetor-ur-III-7520-10540/

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody90    2
Przed chwilą, adikpl1 napisał:

Z tego co widzę po zdjęciach masz przedni most zetorowski (a tak naprawdę produkowany przez słowacką firmę STETEX bądź jej prawnych poprzedników - VS Napravy, Vlkanovské strojárnehttp://stetex.szm.sk/katalog/pdf/techlistURIII.pdf

Jak miałeś podniesiony przedni most to nie próbowałeś rękami zakręcić kołami przy załączonym i wyłączonym przednim napędzie?

Katalog części http://stetex.venalio.com/media/zetor-ur-III-7520-10540/

Ja nie próbowałem ale chłopaki jak mnie nie było to bez napędu jak kręcili to jedno do przodu a drugie do tylu się kręciło k niby spoko. Rano będę próbował 

Podczas ściągania jak miałem przod uniesiony w powietrzu i na luzie jechałem to tez się każde w innym kierunku kręciło. Miałem problem z ustaleniem jaki tu most jest w sumie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody90    2
Dnia 12.05.2021 o 00:18, adikpl1 napisał:

Tu masz jeszcze film serwisowy mostu do URI ale w URIII masz takie same zwolnice, więc powinno być podobnie.

https://www.youtube.com/watch?v=ywU6akmuYJM

Dzięki za filmik, było dużo łatwiej rozbierac. Wyszło, ze z lewej strony w przystawce odkręciła sie sruba(najprawdopodobniej wina serwisu który robił przegląd całego mostu) 6 śrub urwanych i w orzystawce od wału napędowego 2 tryby pękły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj