MichaWjcik

Celtis przekładnia hi lo

Polecane posty

MichaWjcik    2

Witam 

Mam rozebranego celtisa, niestety nie odnalazłem problemu ( problemem jest szarpiący rewers elektrohydrauliczny i zapalająca się kontrolka ciśnienia w skrzyni) na pierwszy rzut oka wydawał się wyciek niestety po rozebraniu nie ma do czego się przyczepić i tu moje pytanie w jaki sposób najlepiej zdjagnoziwać tą przekładnię "na stole"myślałem nad podłączeniem sprężonego powietrza bo być może jednak któreś uszczelnienia nie trzymają lecz nie wiem czy to aby dobry i miarodajny pomysł i był bym też wdzięczny gdyby ktoś mógł wytłumaczyć pokolei przebieg oleju w tym obiegu 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    162

Trochę od dupy strony zaczęliście, najpierw diagnoza, pomiar ciśnień, a w obu kierunkach szarpał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2
Napisano (edytowany)

Ciśnienia były mierzone systemowe według książki ustawione 20,5 bar i był efekt że przy przesunięciu dźwigienki od rewersu czy to do przodu czy do tyłu ciśnienie systemowe spadało nawet do 5 bar na chwilę i wracało do normy w tym momencie występuje oczywiście szarpnięcie dodam że na nożnym zachowuje się identycznie 

Edit 

Dodatkowo czy w każdym przypadku jeden otwór odpowiada za smarowanie drugi za wypych tłoków w koszach?

Ponieważ próbowałem z tym powietrzem i tłok od rewersu zdj 3 pięknie pracuje a przy podwajaczu zdj2 i głównym sprzęgle zdj1 słychać jak ucieka powietrze na pierścieniach uszczelniających kosz lecz nie widać na nich zużycia i nie wiem czy powietrza jest odpowiednim medium do sprawdzenia szczelności takich rzeczy

 

 

IMG20210505105635.jpg

IMG20210505105657.jpg

IMG20210505105712.jpg

Edytowano przez MichaWjcik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że powietrze jest odpowiednie do sprawdzenia. Nawet w wielu książkach serwisowych test sprężonym powietrzem jest podawany jako test szczelności / poprawności działania koszy sprzęgłowych. A jak chcesz to sobie zakup próbnik szczelności piecy co2 50bar i sobie sprawdzisz olejem jak chcesz, nabijasz ciśnienie zakrecasz zawór i widzisz czy puszcza. Ogólnie to jak masz już rozebrane to tak czy siak wymień od razu uszczelnienia koszy 😅 no chyba że już to.zrobiles albo masz to w planach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2

Uszczelnienia powymieniane jedynie dręczą mnie te pierścionki uszczelniające na tym sprzęgle trzy-tarczkowym i podwajaczu ponieważ nie ma żadnych oznak zużycia na koszu ani na osadach pierścieni uszczelniających a po zamontowaniu nowych uszczelnień gdy dmucham powietrzem w zasilanie tłoczysko trochę się ruszy a potem słychać jak powietrze ucieka właśnie tymi pierścieniami i być może 8 bar ciśnienia powietrza to za mało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dobra wybacz, wiem ale to raczej normalne bo te pierścienie uszczelniają się dopiero gdy są w pracy tj. tuleja/kosz itp się po nich obraca, gdy kanałem pomiędzy nimi podawany jest olej pod ciśnieniem, to ciśnienie oleju dopycha je do ścianek ich osadzenie i wtedy powinno się uszczelnić. Sprawdż pasowanie pierścionków w rowkach w których się je osadza muszą pracować suwliwie ale bez luzów na boki, jakbyś miał serwisowke tam powinno być opisane jaki luz jest dopuszczalny. druga sprawa przy montażu zakładaj pierścionki tak jak pierścienie tłokowe czyli zamkami każdy w inna stronę. Ja miałem taki problem w Valtrze też się głowiłem i chłopaki na którymś forum podpowiedzieli żebym złapał w imadło kosze z obudową, kupił ruską pompe, i podpiąl wężami pod kosze z zegarkami. jedna osoba korbką kręciła pompe a ja krecilem wałkiem w miarę szybko i sterowałem pracą koszy zaworem "lock valve". I jak dłużej pokrecilem to w pewnym momencie się uszczelniały możesz tak spróbować, lub spróbuj w kanał gdzie dmuchasz najpierw zalać oleju a potem daj sprężone powietrze


najlepsza opcja to albo właśnie z tą pompą, albo tak jak ja sprawdzam probnikiem do piecy CO2, zalewam olejem, podpinam się, odpowietrzam, nabijam ciśnienie, myk dokrecam zawór i widzę po manometrze co się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2

Właśnie dziwne bo w instrukcji napraw nie ma jakiejkolwiek wzmianki o dopuszalnych luzach na tych pierścionkach ale porównując do podobnych konstrukcji nie ma zastrzeżeń, poskładałem już wszystko niestety czekam na sterownik silnika z naprawy więc nie mogę jeszcze sprawdzić jak teraz to będzie pracować a z tym próbnikiem dzięki za wskazówkę kiedyś pewnie wykorzystam bo coraz więcej podobnych sprzętów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A blok sterujący? jakiś zawór co chroni przed spadkami ciśnienia w układzie podczas np. zmiany kierunku jazdy, czy zmiany półbiegów. Jakaś "kostka" - zawór wymiany ciśnień oleju pomiędzy sprzęgłami? Robiłem przekładnie w celtisie z elktr-hydr reversem, ale to było dawno dawno, nie pamiętam dokładnie jak tamten układ funkcjonuje. A książki do dziś nie kupiłem 😁 Nie miałem więcej okazji robić takiej przekładni, to bym coś więcej pomógł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2

W bloku sterującym są 4 elektrozawory do jazdy w przód w tył, zając i przedni napęd do tego jeden zawór którym ustawia się ciśnienie systemowe oraz jeden zawór przelewowy i najbardziej on mnie interesuje bo na dobrą sprawę nie wiem za co on jest odpowiedzialny wiem że ma przepuszczać bodajże 13.5 l ale jaką on funkcję pełni to tylko się domyślam bo patrząc po kanałach stwierdzam że jest on bezpośrednio za filtrem oleju ale gdzie dalej idzie ciśnienie już nie sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednich postach wnioskuje, że masz tą instrukcje serwisową, a z korą ją masz to w każdej książce powinno być opisane jak działa układ, zasady, ciśnienia, jak diagnozować usterki itd. Masz tam też przekroje przekładni bloków itp. możesz zobaczyć. 

Nie wiem co sprawdzałeś przed rozbiórką, są jakieś punkty pomiarowe w bloku ? dla poszczególnych sprzęgieł ? jakaś sekwencja ciśnień podczas zmiany kierunku jazdy? jak dasz radę podeślij foto bloku żeby było widać jak wygląda i co tam jest. Skoro już wszystko zacząłeś składać to i tak już nic tu nie sprawdzisz. Jak będzie dalej problem to najpierw trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pamiętaj że po złożeniu kalibracje trzeba zrobić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2

Ta książka jest że tak powiem bardzo okrojona praktycznie jest tylko jak składać i rozkładać 😅😅 W bloku są wyjścia tylko do sprzęgła na przód i tył 

imageproxy.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaWjcik    2

Wybacz moja wina teraz dostałem dopiero pełną wersję w poprzedniej było tylko 600 niestety dałem się naciągnąć wcześniej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mówię, nieraz trzeba poszukać nie których informacji itp. bo różnie są te serwisówki układane, ale tam jest wszystko no prawie wszystko opisane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj