totylkoja

koparka jumz budowlaniec- ciśnienie oleju

Polecane posty

totylkoja    0

Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką :) po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika :D  Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    468
Napisano (edytowany)

U siebie mam wkręcony w drugą śrubę od lewej strony pod spodem.

Nie wiem dlaczego, ale dodaje mi zdjęcie do góry nogami.

DSC00141.JPG

DSC00142.JPG

Edytowano przez Morion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Konradr1235
      Witam ostatnio odłączyłem przewody od bezpieczników w mtz 82 i nie wiem jak teraz je dobrze podłączyć mógł by ktoś wysłać zdjęcie lub wytłumaczyć jak są one podłączone 
    • Przez DrJoint
      Witam.  Nie moge zrozumieć na jakiej zasadzie dziala regulator silowy, dokladniej o co chodzi z tą cienka rurka od rozdzielacza przy pompie do regulatora siłowego. Zeby regulator działał musi dostawac cisnienie także w tą rurke?
      Chce wyrzucić fabryczny rodzielacz i wstawic wlasny. Z pompy do rodzielacza od tura, kontunuacja cisnienia jako zasilenie nowego zwykłego rozdzielacza, z jego kontynuacja jako zasilenie regulatora siłowego. Jak zrobic by to działało? 
      Zostaje mi chyba tylko opcja zeby ten nowy rodzielacz kupić z 1 sekcja plywajaca wiecej i tam wpiąć silownik podnosnika?
       
    • Przez panmino
      Czołem, nadeszły upały a klima słabo działa W 952 mam chyba fabryczną jest trochę lepiej ale w 1025 dokładem  jako akcesoria dodatkowe dostosowane do belarusa oczywiście, No i w tym 10 25 na początku było dobrze a teraz pomimo sprawdzenia klimatyzacji słabo chłodzi, muszę głowę wkładać pod nawiew żebym miał poczucie jakiegokolwiek schłodzenia. Serwis w tym roku robiła inna osoba niż ten gość który mi podłączał tę klimę jako nową. Jakieś sugestie co można poprawić?
    • Przez Konik12
      Witam wszystkich, 
      stałem się posiadaczem (jeszcze szczęśliwym ) jumz'a koparko-spycharki w wersji rolniczej i zaczynam powolną reanimację. 
      Pierwsza rzecz na którą się natknąłem to luźne ( całkowicie odkręcone) przednie mocowanie - wspornik silnika. Czy ma ktoś zdjęcie jak to powinno wyglądać, czy  występują tam jakieś tłumiki drgań czy skręcone jest to na sztywno do ramy. 
      Z góry dziękuję za pomoc.

    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj