grizly007

Apetyt na ON w New Holland TD5030

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grizly007    0

Posiadam NH TD5030 2 miesiące wydaje mi się że dużo pali.

ile palą wasze w orce, agregacie, transporcie, pracy z turem.

 

PS jakim biegiem orzecie i jakim ciągacie agregat!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46

Mój NH TD95D spala: na glebach (4-6 klasy)

-orka pługiem kverneland ab100 szer 160 cm głębokość ok 27cm średnio 10l\mth, orka na trzecim biegu na drugim zakresie

-uprawa i siew- agregat uprawowo-siewny ares l\s + poznaniak średnio 7l\mth, uprawa na pierwszym biegu na trzecim zakresie

-ugniatanie kiszonki - średnio 4l\mth

 

Moim zdaniem to nie sa duże wartości.

Napisz jakie masz spalanie w poszczególnych pracach, z jakimi maszynami będzie pracował, na jakim areale i ile kosztował jeśli to nie tajemnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grizly007    0

niezbyt wiem ile pali na mth nie sprawdzałem ale według mnie to dużo, z turem koszt wyniósł prawie 170 tyś PLN . ale nie żałujemy!!!!!!

 

PS czy orzecie z włączonym napędem 4*4

 

Mirek767 ile twój nh ma koni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

prace które wymagają od ciągnika uciągu należy zawsze wykonywać z napędem 4x4, jeszcze lepiej dodatkowo stosować blokadę mostów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46

mój ma 94 km a przedni napęd w czasie uprawy włączam nawet przy bronowaniu :) a co do orki to kiedyś zapomniałem włączyć to chyba z hektar zaorałem bez i normalnie szło, ale skoro jest to zawsze włączam, tylko na asfalt trzeba wyłączać.

 

@grizly 007- jaki masz ładowacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

niezbyt wiem ile pali na mth lub na ha ale po strzałce wskaźnika paliwa to trochę opada do dołu

Spodziewałeś się że będzie podnosiła się do góry? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grizly007    0

mój ma 94 km a przedni napęd w czasie uprawy włączam nawet przy bronowaniu :) a co do orki to kiedyś zapomniałem włączyć to chyba z hektar zaorałem bez i normalnie szło, ale skoro jest to zawsze włączam, tylko na asfalt trzeba wyłączać.

 

@grizly 007- jaki masz ładowacz?

 

mam tur 6 produkcji Polmot Warfama z Biedaszek Małych i do tego chwytak do bel , łyżkę 2 m , krokodyl 1,4 m

 

@Mirek767 rok produkcji twojego nh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

U mnie TD5050 w belarce 5l/h, orka Kverneland AB 100X 4 szer robocza 2m, bieg 3 zakres 1 bieg -10-12l. Zależy jaki kawałek (górki itp).


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46

@grizly007- rok produkcji 2006, użytkowany od 2007

 

@kobra89- na jakim wałku belujesz? na 1000 obr i przy zmniejszonych obrotach silnika? Jaką prasą.

Ja kiedyś belowałem na 1000 i obroty ok 1300 prasą sipma z569/1 ale sprzęgło w prasie zaczynało się zacinać i serwisant powiedział żeby nie belować na tym wałku bo są zbyt duże obroty na starcie i przez to źle się zasprzęgla, a co do spalania to przy takim belowaniu wynosiło ok

7 l\mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

mirek767, ja na 540obr z Metal fachem .


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46

@kobra89- no sory ale Ci nie wierzę co do tego spalania. Takiego spalania to nawet 3p niema.

niema bata, jak dasz ok 2000obr/min na silniku to musi Ci z 10 co najmniej spalić. Pewnie Ci pomiar nie wyszedł przez to że się zbiornik zapowietrza. Przecież mój i Twój to ta sama moc- czy to możliwe żeby silniki o takich samych mocach w takiej samej pracy spalały zupełnie inne ilości paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Mi nh t5060 w prasie nh br6080 przy 2500obr na biegu 2 II spali nawet ponad 20l/h, a każde 100-200obr niżej 2000obr, to mniej o ok.1-2l/h w prasie, z tym, że w 3h 17 min sprasowałem ok 8ha słomy, a w gruberze na takim samym biegu przy 1900obr/min 12l/h przy wydajności 1,5ha/h.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

7 litrów to pali TD 60KM w Z-224 pracując z WOM 540. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@kobra89- no sory ale Ci nie wierzę co do tego spalania. Takiego spalania to nawet 3p niema.

niema bata, jak dasz ok 2000obr/min na silniku to musi Ci z 10 co najmniej spalić. Pewnie Ci pomiar nie wyszedł przez to że się zbiornik zapowietrza. Przecież mój i Twój to ta sama moc- czy to możliwe żeby silniki o takich samych mocach w takiej samej pracy spalały zupełnie inne ilości paliwa?

a kto powiedział że z prasą musi być 2000 obr, a nie wystarczy 1400 - 1600? w sianie na gruntowej łące czy słomie to przecież ciągnik nie czuje takiej sokółki, w dodatku nikt nie każe jeździć 15-20km/ha, a są tacy wariaci co dają po 2300 obr i tylko półbiegami przerzucają że na bruzdach ta belarka na szerokim ogumieniu skacze wyżej ciągnika, no ale jak kogoś stać na niszczenie sprzętu to i do baku ma zapewne za co lać, a spalanie 15-17l/godz w sipmie farmie z agroplusem to też na własne oczy widziałem he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareknh    40

Powiem wam tak. Mam 17 lat i w żniwa jeździłem na belownicy i obserwowalem spalanie. Jak to na początku było cisnąłem gaz do podłogi, prawie 2100-2200 i szybko się jeździło, ale bele były takie nie bardzo zbite, a wskazówka opadała w nieubłagalnym tempie. potem postanowiłem jeździć wolniejszymi biegami i obroty w granicach 1600-1800 i bele było o niebo lepiej zbite i spalanie o wiele niższe, przy okazji okolice można było podziwiać;p dlatego w przyszłym roku tylko i wyłącznie tym drugim sposobem będę jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@mareknh masz na myśli niższe spalanie na godzine pracy czy na zrobioną robote?? Bo ja szczerze powiedziawszy przy prasoweaniu to tylko na dziurach zwalniam B) ( czas jest dla mnie nie bez znaczenia ale znowu bez przesady) I żadna nowość że silniki w nowych ciągnikach wykazują naj więkrzą sprawność energetyczną w granicach 1550 obr/min


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Tak jak już mówił jeden z kolegów powyżej jak zmieniłem strategię jazdy z 2500obr/min na 1600-2000obr/min, to spalanie spadło o połowę(!), ale wciąż wynosi 10l/h. Myślę, że to wina kół przód 420/70/24, tył 520/70/34 i obciążników 400kg na przodzie, gdyż wcześniejszy zestaw - zetor 7211 i sipma z 279/1 wychodził w granicach 5,5-6,3l/h, a to dlatego, że zetor był lżejszy o ok.1050kg, a sipma od nh o 400kg, co daje 1450kg i w połączeniu z większą mocą wynik chyba nie najgorszy.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

10 l/h to nie powinno dziwić w ciągniku o około 80KM. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

New holland t5060 ma 100km. Chyba że mowa o td5030.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Temat jest odnośnie TD5030, nie mniej jednak mój błąd bo nie czytałem postu numer 13.Czy te 10l/h w tym stukonnym ciągniku jest dla Ciebie za wysokie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Wydaje mi se to trochę dużo, gdyż nie wykorzystuje tak bardzo mocy tego ciągnika - spokojnie 7211 miałby z nią lżej niż z sipmą z279/1 farmaI (z hydrauliczną blokadą komory, a nh ma mechaniczną).


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciężko określić wykorzystanie ciągnika, jeżeli on sam nie ma odpowiedniego wskaźnika. Tyle, że Zetor będzie z nią wolniej jeździł. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Student0609    0

Mój TD5030 z pługiem 4*35 na 3 klasie spali w granicach 7-8l zależy od warunków, obroty w granicach 1800- 2000obr na drugim zakresie przy drugim biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grizly007    0

Czy ktoś orze pługiem 4 na 3 biegiem na II zakresie bo ja próbowałem i idzie tylko przy opuszczniu pługa podrzeba min 1500 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj