danielpriv

T25a nie kręci

Polecane posty

danielpriv    0

Cześć,

Władzio ma zrobioną instalację elektryczną pod C360, tzn. wyrzucone wszystko z oryginalnej instalacji T25 a dołożona stacyjka i starter od C360. Przez ponad pół roku było wszystko dobrze ale teraz nagle przestał kręcić rozrusznikiem. Słychać tylko takie cykanie z rozrusznika. Nawet gdy ominą stacyjkę i starter, próbując odpalić na zwarę pojawiają się tylko iskierki i również charakterystyczne "cykanie". Myślałem, że akumulatory słabe ale na samochodowym jest ta sama przyczyna. Macie jakiś pomysł?

Co do podłączenia, wiadomo na jednej śrubie szedł przewód plusowy a z akumulatora, a druga śruba była wolna, dokręcona tylko nakrętka. A mianowicie przewodzik z elektromagnesu dokręcony śrubą szedł na starter. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Przed chwilą go wyjąłem i przetestowałem na sucho pod akumulatorem samochodowym i poprawnie działa. Tylko na traktorze nie chce. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Przetestowałeś na krzyż czyli aku z samochodu w ciągniku i rozrusznik w samochodzie. Rozrusznik ok, aku też, więc zostaje Ci połączenie pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Ewentualnie spróbuj odpalić na śrubokręt bezpośrednio na rozruszniku - jak zapali, to wina leży po drodze do przycisku, albo w samym przycisku. Jak nie zapali ze śrubokręta, to szukaj słabego punktu od klem po podłączenie do rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Schematycznie:

Rozrusznik wyjęty - akumulator samochodowy - kręci!

Rozrusznik w traktorze - akumulator samochodowy (i na przewodach traktora i na rozruchowych testowane) - nie kręci

Trochę oczyściłem wszystkie połączenia to wygląda teraz tak, że na początku dwa razy słabo się zakręci a potem tylko "cykanie".

Każdy z akumulatorów sprawdzony - każdy ma napięcie 6v z kawałeczkiem. Szczerze to już głupiałem..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś na zwarcie bezpośrednio na rozruszniku odpalać?

Jeżeli tak i nie pomaga, to ja bym jeszcze przetestował na aku ciągnikowym nowym, albo z innego ciągnika. Samochodowy przy wyjętym rozruszniku może ma siłę zakręcić, ale jest za mały, by pod obciążeniem zakręcić. Napięcie przy rozruchu sprawdzałeś na ile spada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Odpalałem i na przycisk i  na zwarcie ta sama sytuacja, przekręci słabo tak dwa razy a potem "cykanie".

Jeszcze sprawdzę faktycznie napięcie akumulatorów przy rozruchu. Coś po za tym jeszcze warto sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    745

Sprawdzałeś wyjęty rozrusznik na akumulatorach z ciągnika czy kręci ? To jest szybkoobrotowy rozrusznik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Nie nie to jest jeszcze "ruski akumulator" tego jeszcze nie sprawdziłem. Sprawdzę. Co do innych akumulatorów prócz samochodowych nie mam możliwości sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    55

 

7 godzin temu, danielpriv napisał:

Rozrusznik wyjęty - akumulator samochodowy - kręci!

Rozrusznik w traktorze - akumulator samochodowy (i na przewodach traktora i na rozruchowych testowane) - nie kręci

Coś kręcisz albo nie wiesz jak podłączyć. Jaka jest różnica rozrusznik na przewodach rozruchowych wymontowany(leżący na ziemi) a zamontowany w ciągniku(przykręcone 3 śruby)? Te same kable, ten sam akumulator i ten sam rozrusznik a dwa różne skutki- raz działa raz nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    745

Będzie różnica bo rozrusznik wyjęty nie napędza silnika, przez to ma lżej. Po 6 latach akumulatory mogły się skończyć ale podładowane powinny próbować obrócić wał. Objaw cykania to mogą być szczotki, może być automat. Miałem taki przypadek ale nie pamiętam co było przyczyną.

Automat w tym rozruszniku był wymieniany na nowy, czy jest jeszcze oryginalny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    55

No to odprężnik wyciągnąć do góry( w T25 jest w kabinie koło kierownicy) podłączyć akumulatory a przewodami rozruchowymi podłączyć akumulator od samochodu aby je wspomóc i zobaczyć co się dzieje. Jeśli ma się prostownik z rozruchem tez można podpiąć i sprawdzić. Po tych wszystkich testach to pewnie akumulatory do wymiany a rozrusznik do serwisu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Udało się sprawdzić na innym akumulatorze, bez problemu zagadał. Już kupiłem nowy akumulator 120ah 900a.

A teraz pytanko z innej beczki, w jakim miejscu najlepiej umieścić hebel od wyłącznika masy? Bo kupiłem taki "zetorowski". Z tym oryginalnym zawsze był problem bo nie było dobrej masy. Teraz jest minus na blok silnika ale nie chcę za każdym razem zdejmować klemy a chcę ją odłączać heblem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubamako66
      Witam pękł mi wał w t25 i jaki teraz nowy złożyć pom tyczyn niby dobry każdy chwali czy zwykły za 400 zł bo właśnie mechanik mówi że te zakłada i są dobre i mam dylemat ? 
    • Przez jaro606
      Mam do was pytanie. Jak poprosiłem o pomoc w ustawieniu kąta wtrysku to pojawiało się wiele wypowiedzi zawierających informacje o znakach na kole pasowym. Niektóre posty były ze sobą sprzeczne.
       
      Więc tak:
      Na kole pasowym w T-25 są trzy, a w zasadzie cztery oznaczenia.
      Jest oznaczenie składające się z dwóch kresek obok siebie - T1 i T2
      Jak na kreski T1 i T2 patrzymy od przodu silnika i z lewej strony, to poniżej z 5cm jest kreska o oznaczeniu chyba BMT.
      Jakieś 1/2 obrotu na kole pasowym od kreski BMT jest kreska HMT.
       
      W instrukcji pisze (przy regulacji kąta wtrysku), że w momencie pokrycia się T1 ze znacznikiem następuje koniec suw sprężania, więc moment GMP. Ale nie pasuje mi jedno. Otóż kąt wyprzedzenia wynosi 24-26 stopni przed GMP, w instrukcji pisze, aby ustawiać wtrysk zgodnie z T1. Więc GMP wyznacza drugie ramie tego kąta- czyli wychodzi na to że kreska ok. 5cm niżej BMT. Moim zdaniem by się to zgadzało, ale jak waszym. Dlaczego sadzę ze by się zgadzało- bo w instrukcji w punkcie o ustawianiu luzów pisze, aby ustawić koło w punkcie końca suwu sprężania, czyli rozumiem że w GMP i ustawić luzy na 1 głowicy. a na drygiej glowicy po przekreceniu koła o 1/2 obrotu, wychodzi na to ze to punkt HMT.
       
      Pytania. Co poszczególne kreski tak na prawdę oznaczają oznaczają? Które to GMP 1 tłoka i DMP? przy których ustawiacie luzy na zaworach????????????????????????????
    • Przez jaro606
      Witam was. Zbliza sie czas wymiany olejów w moim władku. Mam do was kilka pytań:
      1. Ile litrów oleju wlać do silnika?
      2. Ile oleju wlać do skrzyni biegów?
      3. Jaki olej do skrzyni biegów dać?
      Dzięki z góry.
    • Przez hanysowski
      Witam jaka opończa pasowała by do tej kabiny ponieważ nie jest to oryginalna kabina z t25 władymirec ?




×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj