danielpriv

T25a nie kręci

Polecane posty

danielpriv    0

Cześć,

Władzio ma zrobioną instalację elektryczną pod C360, tzn. wyrzucone wszystko z oryginalnej instalacji T25 a dołożona stacyjka i starter od C360. Przez ponad pół roku było wszystko dobrze ale teraz nagle przestał kręcić rozrusznikiem. Słychać tylko takie cykanie z rozrusznika. Nawet gdy ominą stacyjkę i starter, próbując odpalić na zwarę pojawiają się tylko iskierki i również charakterystyczne "cykanie". Myślałem, że akumulatory słabe ale na samochodowym jest ta sama przyczyna. Macie jakiś pomysł?

Co do podłączenia, wiadomo na jednej śrubie szedł przewód plusowy a z akumulatora, a druga śruba była wolna, dokręcona tylko nakrętka. A mianowicie przewodzik z elektromagnesu dokręcony śrubą szedł na starter. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Przed chwilą go wyjąłem i przetestowałem na sucho pod akumulatorem samochodowym i poprawnie działa. Tylko na traktorze nie chce. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałeś na krzyż czyli aku z samochodu w ciągniku i rozrusznik w samochodzie. Rozrusznik ok, aku też, więc zostaje Ci połączenie pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Ewentualnie spróbuj odpalić na śrubokręt bezpośrednio na rozruszniku - jak zapali, to wina leży po drodze do przycisku, albo w samym przycisku. Jak nie zapali ze śrubokręta, to szukaj słabego punktu od klem po podłączenie do rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Schematycznie:

Rozrusznik wyjęty - akumulator samochodowy - kręci!

Rozrusznik w traktorze - akumulator samochodowy (i na przewodach traktora i na rozruchowych testowane) - nie kręci

Trochę oczyściłem wszystkie połączenia to wygląda teraz tak, że na początku dwa razy słabo się zakręci a potem tylko "cykanie".

Każdy z akumulatorów sprawdzony - każdy ma napięcie 6v z kawałeczkiem. Szczerze to już głupiałem..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś na zwarcie bezpośrednio na rozruszniku odpalać?

Jeżeli tak i nie pomaga, to ja bym jeszcze przetestował na aku ciągnikowym nowym, albo z innego ciągnika. Samochodowy przy wyjętym rozruszniku może ma siłę zakręcić, ale jest za mały, by pod obciążeniem zakręcić. Napięcie przy rozruchu sprawdzałeś na ile spada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Odpalałem i na przycisk i  na zwarcie ta sama sytuacja, przekręci słabo tak dwa razy a potem "cykanie".

Jeszcze sprawdzę faktycznie napięcie akumulatorów przy rozruchu. Coś po za tym jeszcze warto sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1262

Sprawdzałeś wyjęty rozrusznik na akumulatorach z ciągnika czy kręci ? To jest szybkoobrotowy rozrusznik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Nie nie to jest jeszcze "ruski akumulator" tego jeszcze nie sprawdziłem. Sprawdzę. Co do innych akumulatorów prócz samochodowych nie mam możliwości sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    83

 

7 godzin temu, danielpriv napisał:

Rozrusznik wyjęty - akumulator samochodowy - kręci!

Rozrusznik w traktorze - akumulator samochodowy (i na przewodach traktora i na rozruchowych testowane) - nie kręci

Coś kręcisz albo nie wiesz jak podłączyć. Jaka jest różnica rozrusznik na przewodach rozruchowych wymontowany(leżący na ziemi) a zamontowany w ciągniku(przykręcone 3 śruby)? Te same kable, ten sam akumulator i ten sam rozrusznik a dwa różne skutki- raz działa raz nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1262

Będzie różnica bo rozrusznik wyjęty nie napędza silnika, przez to ma lżej. Po 6 latach akumulatory mogły się skończyć ale podładowane powinny próbować obrócić wał. Objaw cykania to mogą być szczotki, może być automat. Miałem taki przypadek ale nie pamiętam co było przyczyną.

Automat w tym rozruszniku był wymieniany na nowy, czy jest jeszcze oryginalny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    83

No to odprężnik wyciągnąć do góry( w T25 jest w kabinie koło kierownicy) podłączyć akumulatory a przewodami rozruchowymi podłączyć akumulator od samochodu aby je wspomóc i zobaczyć co się dzieje. Jeśli ma się prostownik z rozruchem tez można podpiąć i sprawdzić. Po tych wszystkich testach to pewnie akumulatory do wymiany a rozrusznik do serwisu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielpriv    0

Udało się sprawdzić na innym akumulatorze, bez problemu zagadał. Już kupiłem nowy akumulator 120ah 900a.

A teraz pytanko z innej beczki, w jakim miejscu najlepiej umieścić hebel od wyłącznika masy? Bo kupiłem taki "zetorowski". Z tym oryginalnym zawsze był problem bo nie było dobrej masy. Teraz jest minus na blok silnika ale nie chcę za każdym razem zdejmować klemy a chcę ją odłączać heblem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj