ghastrider90

Układ pneumatyczny do Zetor 3011

Polecane posty

Witam szanowne grono. Noszę się z zamiarem montażu pneumatyki do starego zetor a 3011. Posiadam sprężarkę i odolejacz który jest w standardzie. Dokupiłem butle od c 360 oraz przewody.mam kilka pytań zatem;

1. Czy potrzebuje 2 zawory ciśnieniowe i gdzie jest umieścić w jakiej kolejności? 

2. Jak podłączyć uklad pod pedal hamulca ? Za pomocą zaworu hamulcowego w jakiś sposób rozdzielonego łącznikiem teowym od wyjścia butli ? 

3. Czy stosując łącznik teowy będę mógł wypuścić zegar ciśnienia powietrza? 

Za wszelkie wypowiedzi dziękuję z góry dyżur temam jest gorący dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie wiem czy to jest bliźniacze do c 360 ale jeśli tak to po kolei jest w ten sposób. 

Sprężarka > potem odolejacz który masz > następnie regulator ciśnienia w układzie ( nr 1 ) > następnie butla powietrza > następnie łącznik teowy > mała odnoga od łącznika jest podłączona do manometru w zegarach, a duże wyjście idzie do zaworu hamulcowego przy pedale hamulca ( nr 2 ) > zawór hamulcowy jest połączony cięgłem ( nr 3 ) z pedałem hamulca, przewod hamulcowy z zaworu hamulcowego idzie już prosto do złącza z tyłu ciągnika.  

 

Od strony sprężarki w butle wkręcasz regulator ciśnienia (nr 1), a z drugiej strony butli wkrecasz łącznik teowy.

 

Nr 1 https://allegro.pl/oferta/regulator-cisnienia-powietrza-ursus-c-330-c-360-10544520834

 

Nr 2 https://allegro.pl/oferta/zawor-hamulcowy-ursus-c-355-c-360-8664801207?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=YmE2YTI5ZWQtOTNmMS00ZWYxLWIxYTUtMDk1ZmI4Zjc5MjVkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b84d57aa-f61c-4217-be8f-79d7fcff2204

 

Nr 3 https://allegro.pl/oferta/cieglo-zaworu-hamulca-ursus-c360-c-360-8436586224

Nie musisz z tych aukcji kupować, jest to tylko poglądowo jakie  części. Pewnie jak coś kupisz to i tak będzie kombinacja jak nie z montażem to z regulacją gdyż do siebie jak robiłem to i tak średnio to wszystko pasuje i trzeba porzeźbić.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super dziękuję za odpowiedź będę rzeźbił ale wiem już na czym stoję i co po kolei zmontować:) w razie co będę pytal w tym poscie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Apropo zaworów to może są jakieś dedykowane do tego ciągnika. Tego akurat nie wiem i nie zgłębiałem tematu. Jedynie kolejność podrzuciłem. Swoją drogą u siebie odolejacz wywaliłem i zastosowałem regulator od mtz 82 bo akurat mialem i też chodzi, a jak slugo czas pokaże.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj