Ł_Łukasz00

Pękające sworznie tłoka w Belarusie 820 i wydmuchana uszczelka pod głowicą

Polecane posty

Witam jestem tutaj świeży więc sorka za jakiekolwiek błędy, przychodzę tu z udręką mojego ciągnika ( Belarus 820 2008.r).
Bardzo często dzieją mi się nie fajne rzeczy czyli : pękają mi sworznie tłoka i trą o tuleje, ciągnik zaczyna dymić i słychać stuki w silniku. Po rozebraniu jeden z czterech ma luz poprzez pęknięty sworzeń. Już chyba trzeci raz tak mi się stało i nie mam pojęcia co z tym nie tak. A druga jeszcze rzecz to częsta wydmuchana uszczelka pod głowicą (głowica była już planowana ), co z tym nie tak, czy ktoś wie ??? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wkładałem tłoki do wrzącej wody i po wyciągnięciu szybko wkładam sworznie nasmarowane olejem i zabezpieczam.
Już wiem czemu dmuchało mi uszczelkę. Znalazłem minimalne wgłębienie na bloku silnika, przydało by się zrobić szlif ale sprzęt potrzebny na zaraz więc posmarowałem jakimś klejem  do silników (nie pamiętam nazwy) i zobaczymy jak to będzie chodzić. A co do dokręcenia Głowicy to standardowo kluczem dynamometrycznym tyle ile wskazano. Też ktoś mi podpowiedział że pękające sworznie może być źle ustawiony zapłon. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949
Dnia 23.04.2021 o 12:11, Ł_Łukasz00 napisał:

Może wiesz jak powinno się to robić profesjonalnie ? U mnie w okolicy nie ma żadnego fachowca, który naprawia Ruskich 

 

Tak jak u mnie Ruskich naprawiać nie chcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Głowice klejem ? Tak pękające sworznie są oznaką złej mieszanki złego spalania paliwa , z głowicą chodzi mi o kolejność z jaką dokrecasz ? Zapłon ustawia się 10 min w dwie osoby ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie głowicę tylko blok sinika posmarowałem , a dokręcam od środka i w przeciwną stronę zegara  zmieniam kolejność śrub   
Zapłon zmienia się na tych fasolkach za tą pokrywką gdzie jest pompa ? 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj