Polecane posty

CYCU123    13

Witam mam pytanie do uzytkownikow serii 3000 czy odczuwacie w waszych traktorach drgania do 1000 obrotow ? powyzej tak jak by ustepuje w moim przypadku i nie wiem czym jest to spowodowane,dodam ze nie mam zadnego tłumika drgan skretnych czyli zamach jest zalozony na jednolitej flanszy typu https://www.bima.pl/pl/p/PIASTA-FLANSZA-WALKA-SPRZEGLOWEGO-MASSEY-FERGUSON/2116?gclid=Cj0KCQjw1PSDBhDbARIsAPeTqrcosJTkVyTFcnatQM0EXxU7xyyrlY3-095G3FDVUOb4nmDyApE3ErsaAhZZEALw_wcB 

a widze ze jest opcja taka https://www.bima.pl/pl/p/TLUMIK-DRGAN-SKRETNYCH-%2C-AMORTYZATOR%2C-FLANSZA-WALKA-SPRZEGLA-MASSEY-FERGUSON/1427?gclid=Cj0KCQjw1PSDBhDbARIsAPeTqrf0CgbFx-KRMKT2IFB8mQcIh3V8J7TPvecBUbp2Vx6xPnUkltXkqegaAu51EALw_wcB

i taka https://www.bima.pl/pl/p/TLUMIK-DRGAN-MASSEY-FERGUSON/1764  

czy wyzej wymienione tłumiki służą do tego co logika przewiduje 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CYCU123    13

poprzedni mechanicy pewnie tak, ale chyba ustawili poprawnie te balansery chociaz nie wiem, reki sobie nie dam uciac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie wiem jak jest gdy balans ery są źle ustawione lub ich brak, ale umnie jest jak w samochodzie, żadnych drgawek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Nie chciałbyś widzieć kultury pracy tego silnika bez balanserów... Jeżdżę bez bocznych pokryw bo drgają a jak kiedyś przyszło robić cyklopem to wytrzymałem 10min... A wszystko przez to bo handlarz patałach wpakował łapy nie tam gdzie trzeba i w końcu blok pękł a drugi wcisnął mi silnik w ogóle bez balanserów i jest lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1258

Nie znam się na balanserach, ale gdy mnie kiedyś łopata wentylatora chłodnicy, w ciężkim ursusku, pękła i lekuchno się podgięła, to nie paliłem ciągnika, w obawie, że kabina spadnie. 


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CYCU123    13
12 godzin temu, lukbold napisał:

Nie chciałbyś widzieć kultury pracy tego silnika bez balanserów... Jeżdżę bez bocznych pokryw bo drgają a jak kiedyś przyszło robić cyklopem to wytrzymałem 10min... A wszystko przez to bo handlarz patałach wpakował łapy nie tam gdzie trzeba i w końcu blok pękł a drugi wcisnął mi silnik w ogóle bez balanserów i jest lipa.

No u mnie boczne pokrywy tez drgaja i je slychac i najbardziej drgania na tura sie przenoszą i ten szyber co sie mozna dostac do filtra kabinowego u gory dachu az szmate podkladam zeby nie skakał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ściągaj miskę czym prędzej. Tłok w GMP, balansery max w dół... szczerze to na oczy tego nie widziałem jeszcze ale wydaje się większej filozofii w tym nie ma...

W Ursusie mam ten sam silnik i na masce bez problemu można położyć jakiś przedmiot a tu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CYCU123    13

cos kiedys czytałem zeby miske sciagnąć to trzeba przednim napedem odjezdzac ?mam tez mf 675 i tam wibracjie też są, ale o wiele mniejsze, nie trzepie kabiną 

Edytowano przez CYCU123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj