wierzba1272

Ursus C-330 problem z ładowaniem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wierzba1272    8

Jak nie ma ucha,to trzeba dorobić płaskownik z regulacją.

Wtedy reguluje się na płaskowniku.

U kolegi na zdjęciu wyżej są dwie regulacje na uchu i płaskowniku,ale wystarczy jedna.

Przepraszam, ale aż taki głupi nie jestem, żeby nie wpaść na to że napinacz można wykonać z płaskownika. ;[

A z zamontowaniem chodzi o to, że gdy alternator przykręcę do oryginalnego mocowania prądnicy, co zresztą chce zrobić, to drugie uch będzie za bardzo wystawało na dół i nie będzie można założyć napinacza, ponieważ będzie zahaczał o wentylator w alternatorze. Trzeba więc zrobić drugie mocowanie do napinacza i powinno być dobrze i tak będzie też prościej, niż spawać nowe górne mocowanie alternatora.

A proszę innych o zdjęcia, żeby zobaczyć jak oni to zrobili, ponieważ być może da się to zrobić inaczej, łatwiej. Nie wiem. Ciągle czekam na fotki alternatora z Poloneza w C-330


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Bo od poloneza montuje się w c 360, do c 330 pasuje bardziej od fiata, widziałem w c330 od poloneza tylko napinacz był chyba z 60 i zamontowany z drugiej strony śruby mocującej napinacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

koledzy potrzebuje porady mam alternator, rozrusznik szybko obrotowy i teraz pytanie do tej pory aku miałem 2x6V niestety padły mam dwa dobre aku od samochodu 50Ah i 510 rozruchowy po 12V i na jednym gdy jest naładowany moja C-330 pali bez problemu boje się że zimą będzie za mały jeden aku i myślę by połączy 2x12V równolegle tylko zastanawiam się co z ładowaniem czy jeden czasami nie będzie doładowywany proszę o pomoc. Prąd przy rozruchu 54A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Przy podłączeniu równoległym obydwa będą prawidłowo doładowywane.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

sprawdź naciąg paska prądnicy jeśli już jest wytarty wymień na nowy

 

jakie powinno być ładowanie 2 c330 z prądnicą u mnie przy 1200obr ok.13v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Skoro teraz zapala bez problemu to i zima nie powinno go byc. Jak silnik bedzie zalapywal od strzala to taki akku wystarczy. Ja na twoim miejscu nie kombinowalbym z takimi polaczeniami. Lepiej zadbaj o to, aby alternator dzialal bezblednie co zawsze utrzyma akumulator w pelni naladowany. Lepiej zainwestowac w sprawne swiece zarowe. Wtedy 2-3 obroty i silnik musi zaskoczyc.

 

A myslisz ze dla czego juz jesienia zaczynaja sie problemy w starych ursusach z odpalem. Stare pradnice i ciagle nienaladowane akumulatory o gigantycznej pojemnosci.

 

360 na standardowym rozruszniku bez problemu obraca sie w zimie przy ok -15 stopniach na akumulatorze 65-75 Ah.

 

Wszystko obraca sie wokol MOCY rozruchowej, a nie tylko pradu rozruchowego. Pamietaj ze MOC= iloczyn pradu i napiecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego co do mocy to temat mi znany pytałem tylko co do aku równolegle bo nie zawsze idzię praktyka z teorią a nigdy oprócz odpalania na krótko tak nie podpinałem aku na dłużej. świece zmieniałem w lutym nówki plus mam do tego płomieniową oraz rozrszunik szybko obrotowy. Póki co na aku 12V 50Ah 510 rozruchowy pali super. Mam alternator szczotko trzymacz zmieniony ładowanie bez świateł 14,1V światła halogeny 13,5V więc myślę że będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Witam!

Założyłem w końcu ten alternator, dorobiłem mocowania, i działa. Kontrolka gaśnie przy 600obr/min a napięcie wynosi 14,25 V przy częściowo rozładowanych akumulatorach(musiałem na zaciąg odpalić) a po włączeniu oświetlenia ok 220W wynosi ok 14V. Różnica jest więc kolosalna,, ponieważ na prądnicy napięcie wynosiło max. 13V.

Polecam wszystkim, którzy jeszcze mają prądnice wymienienie jej na alternator. :)


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Witam ponownie!

Pojawił się problem z tym alternatorem. Otóż byłem zmuszony do wymiany regulatora, i teraz zauważyłem, że kontrolka ładowania cały czas się żarzy. Zaczęła także później gasnąć, czyli tak przy ok 800obr/min. Na starym regulatorze jakby trochę wcześniej się wzbudzał, później jest jak na starym, czyli zapala się przy ok 600obr. Czytałem na forum, że może tak się dziać przy naładowanych akumulatorach, gdy alternator jest odłączany, ale po włączeniu się świateł ona ciągle się żarzy.

Czy może to być wina regulatora?


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najpierw sprawdź diody wzbudzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Wiem że mogą to być diody wzbudzenia, ale wydaje mi się ale właśnie nie jestem pewien, że na starym regulatorze kontrolka nie żarzyła się, ale jak mówię pewien nie jestem. Alternator jest jeszcze jakby na gwarancji rozruchowej, więc nie chce go rozkręcać, a może nie potrzebnie, więc pytam czy może to być wina regulatora?


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Na razie jeszcze nic nie robiłem z alternatorem, ale problem pozostał. Zauważyłem tylko, że kontrolka czasami zgaśnie. Wczoraj jeździłem to zgasła, ale gy zgasiłem ciągnik i znowu go odpaliłem to zaczęła znowu się świecić.

Co może być tego przyczyną? Bardzo proszę o odpowiedź?


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Zimny lut na diodzie wzbudzenia, już to przerabiałem, dla pewności przelutuj wszystkie diody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Wiem,że mogą to być diody wzbudzenia.

Ale mam jedno proste pytanie: Czy może to być wina regulatora?

Jeśli tak, to po co mam rozbierać niepotrzebnie alternator, jeśli nie no to trzeba będzie rozebrać i zobaczyć.

Bardzo proszę o odpowiedź!


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Czy to zarzenie kontrolki jest jednostajne czy np. jasniejsze po wlaczeniu wiekszej ilosci odbiornikow?

 

Najpierw sprawdz polaczenie masy miedzy regulatorem i alternatorem. Zacznij od sprawdzenia napiecia ladowania na akku i na wyjsciu alternatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@wierzba1272 ale Ty jesteś uparty z tym regulatorem. Słabe świecenie kontrolki jest typowym objawem uszkodzenia diody wzbudzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Rozdłubanie alternatora to max 10min dłubania, koszt diody to 20gr bo ostatnio się zaopatrywałem a u ciebie być może trzeba tylko ją dolutować więc nawet nie musiałbyś stojana odkręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

No jednak chyba dam się wam przekonać i jak tylko będę miał czas to rozbiorę alternator.

Wykonałem dzisiaj pomiary i o to co udało mi się zaobserwować. napięcie jakim ładuje alternator gdy nie żarzy się kontrolka wynosi maksymalnie niecałe 14,4V, czyli można powiedzieć że jest wręcz idealne. Natomiast gdy kontrolka się zacznie żarzyć to wtedy napięcie wzrasta do ok. 14,7-14,8V. Jak już pisałem kontrolka raz się żarzy, a raz nie.

Mam jeszcze jedno pytanie: Jakie diody w razie konieczności wymiany należy zastosować??? Mam stary alternator na części od Fiata CC 700, też Elmot, czy diody z niego będą odpowiednie???


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

W CC jest zespolony mostek a ty musisz kupić pojedyncze diody, 1 A bodajże kupowałem 1N4007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

A nie da się jakoś wylutować diód, czy coś takiego???


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jak dla ciebie koszt 20gr za diodę to za dużo i chcesz kombinować to ja podziękuję, osobiście nieraz brałem diody z odzysku tylko wtedy gdy brakowało mi kupionych a alternator był potrzebny od ręki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Nie za dużo, tylko alternator mam pod ręką, i z niego mogę wymontować zaraz, a po nowe będę musiał jechać do miasta i gdzieś poszukać.

A w ogóle jaki ma to być model diód, czy są jakieś zamienniki, jakie mają mieć parametry itp. Pytam żebym wiedział jakie kupić, i żeby mi w sklepie czegoś nie wcisnęli.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Diody to 1N4005, 1N4006 lub 1N4007. Zanim rozbierzesz alternator sprawdź jakie napięcie jest na szczotkach w momencie kiedy żarzy kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kolego @Elektrotechnik niestety już za późno, alternator jest rozebrany B)

Tak jak mówiliście uszkodzeniu uległa jedna z diód wzbudzenia- nie przepuszcza prądu w żadnym kierunku. Wystarczy więc ją wymienić i powinno być dobrze.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro jednak była uszkodzona dioda, to nie szkodzi, że nie zmierzyłeś napięcia wzbudzania. Jak już masz rozebrany alternator to od razu wymień wszystkie diody wzbudzania. I na przyszłość słuchaj profesjonalistów, a nie upieraj się przy swoim. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj