damien

C-360 silnik bierze olej

Polecane posty

masato    1

Obecnie w Polsce dziwne jest wszystko. Polityka, zachowanie ludzi to i części też są do bani. Tym bardziej do naszych ciągników. W sumie nie ma się co nad tym rozwodzić. Za parę lat już nie będzie c 360 i c 330 pewnie:) Po remontach będą wytrzymywały z 2-3 lata:) i ich naprawa stanie się nieopłacalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

zmierzyłem luz i na 2 pierscieniach olejowych był luz ok.5mm a na 2 troche mniejszy teraz wymienie pierscienie i zobacze

No to jest hiper luz... Napisz kolego co będzie po wymianie pierścieni.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

po wymianie pierścieni silnik nie bierze nawet kapki oleju dzieki za pomoc teraz bede mógł normalnie jezdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

THM to chińszczyzna totalna a cena jest równa zestawom naprawczym polskich producentów. Firma ma siedzibę niedaleko Białegostoku nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Najlepiej sprawdź ciśnienie na tłokach,będziesz wtedy mieć wszystko jasne.

Niekoniecznie kolego........u mnie jest niskie ciśnienie na tłokach i oleju nic nie pobiera.Ale skoro autor tematu założył THM to nie dziwota ze mu olej pobiera.........sam kiedyś kupujac swój zestaw naprawczy ogladałem wykonanie THM-u , pierscienie , tłoki itp , typowa chińszczyzna.Teraz bardzo są zachwalane zestawy ZETOROWSKIE z PIERSCIENIAMI PRIMY , ponoć tak dobre jak zestawy z tłokami Gorzyckimi , a i nawet lepsze.Moim zdaniem wina ubywania oleju tkwi w pierscieniach !!!!!!Spróbuj kolego wrzucić pierscienie PRIMY , zobaczysz różnice , chociaż niewiem jak z pasownością do zestawu THM-u, czy zapasuja pierscienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

jak wymiary takie same to i napasuje , ale kolego najlepiej kupować całe zestawy , i tu tylko mahle krotoszyn z tłokiem gorzyckim a prima słuchy mnie dochodzą że sie delikatnie popsuła z pierścieniami


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Panowie prawda jest taka ze teraz robią badziewie a dletego by długo sie na tym nie pojezdziło by mieli producenci ciągły zbyt czesci........sam kupiłem najdroższy zestaw naprawczy niby orginał !!!!!i co z tego jak traktor słaby......mój bład ze nie wsadziłem pierscieni do tulei i nie pomierzyłem luzu w zamku ale jak zakładałem to na oko miał z 0.5 mimlimetra , a powinno być na "żyletke", druga sprawa jak tłok jak włożulem do tulei to miał duże luzy na boki z kazdej strony gdzies po 0.5-1.0 milimetra.Paranoja!!!!!!!!!Moje zdanie takie że nie warto przepłacać na orginały........bo robią teraz buble.Raz sie trafi dobry zestaw raz nie tak jak w totolotku. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Nie zgodzę się, jeżeli mi się wydaje, ze zakupiony towar markowy, pełnowartościowy jest wadliwy, albo nie spelnia moich oczekiwań - to wtedy go oddaje i proszę o wydanie takiego za jaki płacę.

 

 

To nie ma być lotto - tylko normalne zakupy - ja jako konsument wymagam i tyle.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

pooch ma racje jak zapłacisz za oryginał to jak jest coś nie tak będzie zwrot kasy lub co częstsze wymiana na inny towar a jak kupisz bubel tani i wymienisz na tani bubel to dalej bedzie bubel made in kto wie co ??


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Panowie byłem dzisiaj u kolegi w innej wsi i ma robić remont u c-330 , gadalem z nim rano po kosciele i mowil ze zakupil komplet naprawczy do c-330 Mahle i tłoki gorzyckie czyli orginał , za 2 dziury 630 zł.Opatrzyłem ten komplet niby taki jak mój ........pierścień wsadziłem do tulei wziołem szczelinomierz a na zamkach mają luzy od 0.40 do 0.60 takie sa tolerancje na zamkach.......Dla mnie to za dużo....Orginał a takie luzy!!!!!!!!!Po dotarciu te luzy beda wieksze , noi jak te ciągniki mają chodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Takie same są tolerancje dla nowego pierścienia w zetorze, ursusach 360, 385 i podobnych.

Pamiętaj że luz mierzysz na zimnym zamku, pod wpływem ciepła wydłuża się i część luzu kasuje się. Dla tego bardziej wskazany jest luz na zamku niż jego brak.

Tak jest przyjęte i nic tego nie zmieni.

Ciekawe jest to że ursusy np. 932-1634 czy zetory mają tylko trzy pierścienie (nie wszystkie) takie same tolerancje na zamkach a względem trwałości nie ustępują silnikom które mają po pięć pierścieni na tłoku jak np. 60-ka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Panowie prawda jest taka ze teraz robią badziewie a dletego by długo sie na tym nie pojezdziło by mieli producenci ciągły zbyt czesci........sam kupiłem najdroższy zestaw naprawczy niby orginał !!!!!i co z tego jak traktor słaby......mój bład ze nie wsadziłem pierscieni do tulei i nie pomierzyłem luzu w zamku ale jak zakładałem to na oko miał z 0.5 mimlimetra , a powinno być na "żyletke", druga sprawa jak tłok jak włożulem do tulei to miał duże luzy na boki z kazdej strony gdzies po 0.5-1.0 milimetra.Paranoja!!!!!!!!!Moje zdanie takie że nie warto przepłacać na orginały........bo robią teraz buble.Raz sie trafi dobry zestaw raz nie tak jak w totolotku. :)

Skąd wiesz że za brak mocy odpowiadają pierścienie,mierzyłeś ciśnienie sprężania?

Silnik bierze olej?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Skąd wiesz że za brak mocy odpowiadają pierścienie,mierzyłeś ciśnienie sprężania?

Silnik bierze olej?

Asharot.........poczytaj wiecej to forum to zobaczysz czy mierzyłem i ile ma.Temat wałkuje od dawna.Co do Seweryna to jutro z rana ściagne głowice , wyjme tłoki i pomierze wszystko , wtedy sie zobaczy.Mam takie jeszcze pytanko? Jak poznać ze pierscienie sa np przegrzane lub tuleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Myślę że po kolorze mógł by poznać. Tylko to praktycznie niemożliwe jeśli silnik cały czas miał wodę i nie był ani razu przegrzany. Sprawdz luz na zamku w kilku punktach w tulei. Ale jeśli mieści się w tolerancji to nie ma powodu do zmartwień.

Jeśli chcesz zmniejszyć luzy zamka to pozostaje ci kupić pierścienie na koleiny szlif i samemu dopasować luzy szlifując zamek. Tylko na ciasno i tak nie możesz zrobić bo pierścienie popękają po rozgrzaniu.

Daj znać co wyczaiłeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Ano kolego wyczaiłem to.Otóż zamki na pierscieniach byly poprzesuwane calkiem inaczej jak wkładałem.Po zdjeciu pierscieni i włożeniu ich do srodka tulei miały luz od 0.8 do 1.1 mm.na tulejach jeszcze jest siatka.......Gdy włozyłem nowe piersciernie na próbe to luz jest przewaznie 0.5--0.6 mm , czyli moim zdaniem tuleje nie sa złe.Mam teraz problem taki :) jak założyć pierscienie na tłokach?? Bo ja zakładam zawsze tak i nie wiem czy dobrze , oczywiscie TOP do góry!!! pierwszy gorny chromowy pierscien daje tak....zamek daje od strony kolektora wydechowego , drugi pierscien od góry zamek daje o 180 stopni , czyli na przeciwko zamka pierwszego , trzeci pierscien daje o 90 stopni wzgledem drugiego , czyli zamek wypada na sworzniu , w czwartym pierscieniu czyli olejowym zamek daje o 180 stopni wzgledem trzeciego pierscienia i piaty pierscien olejowy zamek daje o 180 stopni wzgledem pierwszego zamka w pierscieniu chromowym.Szukalem po internecie ale nigdzie nie moge znajsc ustawienia pierscieni na tłokach u C-330.Z tymi zamkami to kazdy ma inne teorie......Głowice mam nowa wiec nic nie ruszam , zawory wystaja około 2.5 mm nad płaszczyzne głowicy.Seweryn co ty na to z tymi pierscieniami?Nie wiem czemu jest też dużo nagaru na tłokach u góry? czyzby był żle zapłon ustawiony....Jak Ty zakładasz pierscienie Seweryn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

beztytuuyv.jpg

 

ja obecnie rozstawiam mniej więcej tak pierścienie, choć wiadomo że w czasie pracy i tak się ustawią po swojemu :) co 120 czy 180 stopni każde ustawienie jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

ja ustawiam tak jak pisalem.........a nie wyzuca ci kolego oleju do gory jak ma ciezko w polu? po calym mdniu pracy?

 

Pierwszy zamek gdzie od góry ustawiasz w którym kierunku?Zawory ssące mam od wewnatrz kolektora ssacego całe w oleju czarnym , tez mnie to dziwi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Pierwszy zamek (1), od samego dołu jest ustawiony w stronę kolektora ssącego, zamek (5) jest z samej góry.

A jeśli chodzi o olej to mi nie wygania bo nie mam wlewu oleju u góry w pokrywie zaworów tylko koło chłodnicy w pokrywie od zapłonu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś nie tak z nimi musiało być jak zakładałeś. Do tego pierścienie i tuleja na dotarciu i zle ustawione zamki no i się nazbierało. Nagar pewno z oleju.

Zamków pierścieni nigdy nie daję od strony kolektorów bo to miejsce gdzie najbardziej zużywa się tłok i jest największa strata na szczelności.

Według osi sworznia pierwszy przekręcam o 45 stopni, drugi 180 względem pierwszego, trzeci 90 względem trzeciego, czwarty 180 względem trzeciego. Jeszcze się na tym nie zawiodłem.

Zamki tak ustawiam jak narysował Roki tylko pierwszy pierścień od dołu daję tak jak ostatni od góry. Myślę że powód słabego silnika tkwi jeszcze gdzie indziej.

Dziwny ten olej na zaworach ssących. Albo za duży luz na prowadnicach albo nie domykały się ssące zawory. A ze silnik na dotarciu trochę oleju bierze to pchało go w kolektor.

Zobacz czy nie pociągło z filtra powietrza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Seweryn nie pociagło..........Głowica jest nowa , luz na zaworach jest wyczuwalny na boki ale nie duzy..Malo rozumiem z tego jak ustawiasz zamki na pierscieniach :) Dasz rade wrzycic obrazek tak jak Roki? Bede wdzieczny :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

według mnie to seweryn daje pierwszy pierścień o 45 stopni od osi sworznia i aby było po koleji względem ruchu wskazówek zegara to o 90 stopni od 1 powinien być 4 o następne 90 stopni 2 o nastepne 90 stopni 3 i tej samej lini co 1 powinien być piaty


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mniej więcej tak. Super dokładnie nie musi być. Ogólnie chodzi o to żeby zamki jeden nad drugim nie był. Ktoś napisał że to znaczenia nie ma... jeśli nie ma to czemu w każdej książce napraw jest nacisk na to żeby ustawiać je inaczej? Poza tym po remoncie puki silnik zdrowy to faktycznie może ma to małe znaczenie, ale gdy luz na zamku jest pokazny a zamki jeden nad drugim i jeszcze z lewej strony tłoka to przez szparę pewno by miskę zobaczył nie mówiąc o tym jak pompowało by olej nad tłok.

Teoretycznie nie powinny się poobracać same ale na to gwarancji nie ma nigdy. Ja ustawiam pierścienie w ten sposób i jeszcze z tego tytułu problemu nie miałem.

 

Ciekawi mnie ten olej na ssącym zaworze. Jak powkładasz tłoki i głowicę zdejmij kolektor ssący i spróbuj wyczaić czy nie cofie się kompresja w stronę filtra powietrza.

http://zapodaj.net/3dee7e9645f6.jpg.html

4 i 5 to zgarniające olej, w sumie to piątkę możesz dać pod 3 może nawet lepiej by było choć te dwa pierścienie są daleko od siebie i nie ma to znaczenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

zonk28 a w czasie remontu wymieniałes może, któreś koło od rozrządu bo ja po remoncie swojego miałem z tym kiedyś problemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Nie...........nie wymieniałem . Panowie a macie jakiś schemat prawidłowego ustawienia zapłonu?Po na kole pompy tym z półksiężycami mozna regulowac i tam tez jest znak , ze musi sie kreska z kreska pokrywac , jak to jest naprawde z tym?Macie jakiegos linka jak to sie ustawia?Mozna np przyspieszyc troszke zaplon?Seweryn kolektor ssacy suchutki , czyli ciagnie przez zawory gdzies.Jezdze na oleju Falco zadkim 15/40

 

Oki to zakładam pierścienie po Sewerynowemu , zjem sniadanko i wkładam tłoki :unsure: zobaczymy co to będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj