Skocz do zawartości
damien

C-360 silnik bierze olej

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
silnik
damien    0

Witam

Mam problem z c-360 a mianowicie pół roku temu zrobiłem remont kapitalny silnika. Po remoncie od razu zaczął ubywac olej na początku myslałem ze to którys pierscien pękł przy zakładaniu wiec zmierzyłem mu cisnienie w cylindrach na kazdym cylindrze cisnienie wynosiło 24,5 puzniej mysłałem ze zle są ustawione luzy zaworowe lecz i luzy są ok dzis wyjąłem tłoki z myslą ze moze którys pierscien olejowy jest pękniety bo olej w skrzyni jest strasznie czarny ale one są dobre juz niewiem co moze byc. Oleju ubywa tak około 1 litry na 30 litrów paliwa a ciagnik ma przejechane ok 140 mth bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    58

wszystkie uszczelki oraz uszczelniacze masz pozakładane prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damien    0

uszczelkii i uszczelniacze pozakładałem na 99% dobrze a zestaw naprawczy to THM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

nie cały czas jest tak samo jak było i jak ubyował olej tak ubywa a szkoda mi oleju bo zalałem go turdusem juz wszystko sprawdziłem i niemam pojecia czego bierze olej jesli ktos ma jakis pomysł niech pisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Na dotarciu jak trochę weźmie oleju to normalne. Ale jak już zrobiłeś tyle mtg i żłobie tyle oleju to już coś nie tak... Coś chyba nie tak z tym zestawem naprawczym... A jak go docierałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

kolego THM to ostatni badziew :D jest tani i taka jego jakość... Nikimu nie polecałem i nigdy nie polece THM

Jak chciałeś zaoszczedzić to bedziesz wymieniał po raz drugi...

Jak robisz remoncik to zakładasz części lepszej jakości, nie warto brać tych tanich bo właśnie są tego takie skutki, jak wiadomo remoncik jest na pare lun parenaście następnych lat więc nie warto zbytnio na tym oszczedzać no chyba że za rok lub dwa chcesz znów się z tym bawić ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

normalnie na początku paliłem go zeby sobie pochodził sobie pare godzin na pusto i tak przez ok tydzien później jeżdziłen z przyczepką np.po kukurydze itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

moze THM sa słabe ale on od początku brał olej i bierze a tym bardziej ze on nawet nie dostał w dupe to chociaz troche powinien pochodzic.mam jeszcze jedno pytanie czy moze dostawac olej przez pompe wryskową albo pierscienie mogą sie zle ułozyc w cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon123    0

Niemożliwym jest żeby dostawał olej przez pompę wtryskową, a co do pierścieni to nie mogą się one źle ułożyć na cylindrze co najwyżej mogą być źle założone od samego początku bo o ile dobrze kojarzę to jest na nich podane którą stroną mają iść do góry. Ja na twoim miejscu zaczął bym od zmiany oleju bo nie jestem pewien wiec nie będę się przy tym upierał ale turdus jest chyba olejem stosowanym do silników z zamontowana chłodnica oleju i dlatego po rozgrzaniu się silnik może ci brać olej. Dlatego radził bym ci zmienić go na jakiś gęściejszy i zobaczyć czy problem będzie nadal występował.

A tak na marginesie to po zapaleniu na jaki kolor kopci ci ten ciągnik ? widać po dymie żeby w paliwie był olej czy spaliny mają normalny kolor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

To nie jest napewno wina Turdusa, sam mam u siebie w obydwu 30-stkach zalany i prawie nic nie pobiera (na 250 mth mniędzy wymianami dolewam gdzieś tak od 200 do max 500 gram zalezy od wykonywanej pracy)więc przyczyna jest napewno inna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Został sprawdzony luz między tłokiem a cylindrem? choćby szczelinomierzem. Możliwe, że jest zbyt duży. Ewentualnie pierścienie lub któryś z materiałów jest nie odpowiedniej jakości, może nie może się dotrzeć.

 

Prowadnice zaworów w głowicach mocno zużyte? Choć to raczej nie będzie ten powód.

 

Olej musi brać gdzieś na zestawach naprawczych. Nie jestem w stanie skupić swojego mózgu teraz, ale nic nie przychodzi mi do głowy. Skoro nigdzie nie cieknie... a głowice dobre. Nigdy mi się takie coś nie zdarzyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Najlepiej sprawdź ciśnienie na tłokach,będziesz wtedy mieć wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Przypomnijcie mi ile musi być książkowo bo nie pamiętam? Coś pewnie pod 30?

 

Może zbyt duże luzy na zamkach.

Ogólnie jak ubywa oleju czyli olej jest spalany to musiałbyś mieć mocno ulany kolektor wydechowy. Odpal sprzęt, niech pochodzi na wolnych obrotach bez wydechu. Odkręć go. Jeśli pluje olejem to coś jest nie tak z pierścieniami zgarniającymi olej. Niech to po rozebraniu pomierzy jakiś mechanik.

 

Przy takim braniu oleju na wolnych obrotach powinien wypluć olej. Najlepiej zdejmij wydech przed pierwszym odpaleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Książkowe, dopuszczalne zużycie oleju silnikowego to 2% zużycia oleju napędowego przy wykorzystaniu mocy silnika w zakresie 70 do 100%. Na zdrowym silniku nie ma szans tyle połknąć. Kolektor możesz zdjąć i zapalić. Jak silnik ma dużą kompresję to może nie rzucać olejem w wydech bo się po prostu spali. Ale zobaczyć można. Taką ilość oleju może pociągnąć tlko między tłokiem a cylindrem jak pisze masato i raczej na tym bym się skupił. Myślę że powinieneś zdjąć głowice, wyjąć najbardziej zaolejony czy podejrzany tłok i dokładnie go sprawdzić. zmierzyć tłoka i tuleje, zdjąć pierścienie, włożyć do tulei i sprawdzić luzy na zamkach. Możliwe że producent coś spieprzył lub żle skompletował zestaw naprawczy. I zobacz czy w szczelinacz na pierścienie zgarniające olej są nawiercone otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Jeżeli bierze olej w takiej ilości to musi pluć wydechem. Myślę, że w tym wypadku bierze więcej niż podczas dotarcia, także spalić takiej ilości nie powinien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ubywa 1 litr na 30 lirów paliwa...ok. To znaczy na około 5 godzin pracy silnika. Trudno powiedzieć czy powinien żygać. Może leci ale przez komin tego nie widać. Niech odkręci kolektor zawsze coś nam to powie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

wczesniej oleju nie widziałem a teraz nie moge zobaczyc bo wyjołem tłoki i zdjołem głowice ale wszystko jest ok ale jeszcze zobacze luz na zamkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damien    0

zmierzyłem luz i na 2 pierscieniach olejowych był luz ok.5mm a na 2 troche mniejszy teraz wymienie pierscienie i zobacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Luz na zamku w nowy pierścieniu według instrukcji powinien wynosić 0,35-0,55mm a zużycie do 2,5mm kwalifikuje go do wymiany. Włóż takie pierścienie gdzie te wartości będą się zgadzać. Pomierz wszystko dokładnie czy nie ma więcej niezgodności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Seweryn dobrze radzi... zanim poskładasz zmierz wszystko dokładnie. Tłoki też. Przynajmniej nauczysz się czegoś na przyszłość:)

 

P.s

Odnośnie odkręcenia kolektora to już dawno o tym pisałem. Przecież nie chciałem, żeby sprawdzał czy pluje olejem z założonym wydechem :) :) :) :) Przy takim spalaniu oleju musi pluć przez kolektory:D To na pewno więcej niż przy dotarciu.

 

Teraz jest możliwość sprawdzenia wszystkiego, nawet wystawania rozpylaczy...tylko czy ktokolwiek nas posłucha...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dziwne że w zestawie naprawczym nominalnym jest taki duży luz na zamku? Gdyby pierścienie były na kolejne szlify to nie wszedł by w ogóle do nominalnego cylindra bo mają większą średnicę. Znowu przykład że części w ostatnich czasach na gówno się nadaje. Wypadało by stare ciągniki rozbierać na przeszczep części i pewno leprze by to było niż ten szajs w sklepach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×