gremik

MF255. Wspornik spręzarki obciął szpilki mocujące

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gremik    0

Brat ma taki zgryz.

Zrobił remont silnika w MF255, i teraz po kilkunastu motogodzinach obcięło szpilki mocujące wspornik sprężarki. Stało się to jak brat pracował z rotacyjną na łące. Oczywiście oberwało również przewody olejowe i olej poszedł w trawę.

Brat to poskładał ale i tak jest problem z ciśnieniem oleju w silniku albo z czujnikiem ciśnienia.

Co mogło być przyczyną obcięcia tych szpilek i jak można by temu zapobiec w przyszłości?

Czy obecny problem z ciśnieniem może mieć źródło w sprężarce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Szpilki ci obcięło bo sprężarka ma bicia.Jest wyrobiona.Co do ciśnienia to wkręć manometr i wtedy sprawdzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    151

U mnie tez byly problemy ze sprezarą... i setki innych. Na szczczęscie ostatni raz mojego MF255 widzialem wiosną. Czesto sprezarka mi sie odkręcała od bloku i miala szalone wibracje i pluła olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zastanów się czy ci ona potrzebna.Ja założyłem z 912 a alternator dałem z drugiej strony.W tym roku wyrzuciłem ją całkiem bo mi nie potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

To połączenie sprężarki z alternatorem to największa wada tego ciągnika. Ogólnie maszyna bezawaryjna, ale ciągle ostatnio szwankuje mi sprzęg sprężarki i alternatora, wymieniłem na nowy ale jak długo to wytrzyma, i dlatego chce przełożyć alternator na drugą stronę. Półka tez się kiedyś urwała ale nie narobiła żadnych szkód, tzn. zauważyłem jak wisiała na 1 szpilce bo zaczęła hałasować podczas pracy.

@tomek masz fotki jak to zrobiłeś? Szukałem i nie znalazłem żadnego MF 255 z przełożonym alternatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

http://www.agrofoto....mage&img=202678

Ja w swoim też przełożyłem na lewą stronę, tyle że sprężarki nie zdejmowałem, a ominąłem ją paskiem. Potrzebna wtedy jest pompa wody z kołem pasowym na 2 paski od Ursusa 3512. Mocowania mam podobne do tych co są na zdjęciu tylko dolny wspornik puściłem do pompy wodnej.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

@samczyk dzięki za link :D O pompie wody z 3512 wiem, z tego co widzę trzeba też wygiąc wlew oleju, w 3512 jest już odpowiednio ukształtowany. Sprężarkę zamierzam zostawić bo często się przydaje. Teraz się zastanawiam czy założyć alternator oryginalny czy od jakiegoś auta..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Ja wlewu oleju nie przerabiałem, maski też nie nacinałem. Alternator jest ze szrotu za 50zł, daje radę smile.gif

 

96e6b2aece4b9fb0med.jpg

Ten wspornik co idzie do tłumika nie jest koniecznie potrzebny bo bez tego sztywno się trzymał ale tato dodał dla pewności.

Tak razem z tatem wykombinowaliśmy, miałem lepszą fotę bez maski ale nie mogę jej znaleźć dry.gif


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

Też wole nie ruszać tego wlewu oleju ;)po żniwach postaram się przełożyć ten alternator, bo w jego bezproblemową prace przy sprężarce jakoś słabo wierzę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gremik    0

Dziękuję za odpowiedzi.

Brat twierdzi że sprężarka jest OK, tylko wspornik miał poluzowaną jedną z bocznych śrub. To żeczywiście mogłaby być przyczyna.

Narazie jest to poskręcane. Zobaczymy jak będzie dalej.

Teraz brat poluje na zegar do ciśnienia oleju. Ma dwa czujniki ale żadnego nie jest pewny.

Alledrogo sobie jeszcze darujemy, puki się żniwa nie zaczęły może się taki zegar gdzieś spotka.

 

Jak byście mogli to wrzućcie więcej fotek z waszych przeróbek sprężarki i alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja mam pompę na dwa paski,sprężarka chodziła na drugi pasek.Musiałem koło dorobić do sprężarki.Jak ją potrzebowałem to zakładałem pasek.

A alternator mam z lewej strony pod wałkiem kierowniczym.Do tej śruby 16 wspornika,jest przykręcona blacha 10mma do niej alternator.I tylko na jedną śrubę 12mm.Alternator z VW golfa z szrotu.

Teraz nie mam czasu ale zrobię zdjęcia to puszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grubys    0

Ja mam pompę na dwa paski,sprężarka chodziła na drugi pasek.Musiałem koło dorobić do sprężarki.Jak ją potrzebowałem to zakładałem pasek.

A alternator mam z lewej strony pod wałkiem kierowniczym.Do tej śruby 16 wspornika,jest przykręcona blacha 10mma do niej alternator.I tylko na jedną śrubę 12mm.Alternator z VW golfa z szrotu.

Teraz nie mam czasu ale zrobię zdjęcia to puszcze.

Poszukaj tych czesci w necie np na motoall czy oto albo www.eszrot.pl pelno tego w necie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj