Skocz do zawartości
gremik

MF255. Wspornik spręzarki obciął szpilki mocujące

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sprężarki
gremik    0

Brat ma taki zgryz.

Zrobił remont silnika w MF255, i teraz po kilkunastu motogodzinach obcięło szpilki mocujące wspornik sprężarki. Stało się to jak brat pracował z rotacyjną na łące. Oczywiście oberwało również przewody olejowe i olej poszedł w trawę.

Brat to poskładał ale i tak jest problem z ciśnieniem oleju w silniku albo z czujnikiem ciśnienia.

Co mogło być przyczyną obcięcia tych szpilek i jak można by temu zapobiec w przyszłości?

Czy obecny problem z ciśnieniem może mieć źródło w sprężarce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Szpilki ci obcięło bo sprężarka ma bicia.Jest wyrobiona.Co do ciśnienia to wkręć manometr i wtedy sprawdzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

U mnie tez byly problemy ze sprezarą... i setki innych. Na szczczęscie ostatni raz mojego MF255 widzialem wiosną. Czesto sprezarka mi sie odkręcała od bloku i miala szalone wibracje i pluła olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    190

Zastanów się czy ci ona potrzebna.Ja założyłem z 912 a alternator dałem z drugiej strony.W tym roku wyrzuciłem ją całkiem bo mi nie potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

To połączenie sprężarki z alternatorem to największa wada tego ciągnika. Ogólnie maszyna bezawaryjna, ale ciągle ostatnio szwankuje mi sprzęg sprężarki i alternatora, wymieniłem na nowy ale jak długo to wytrzyma, i dlatego chce przełożyć alternator na drugą stronę. Półka tez się kiedyś urwała ale nie narobiła żadnych szkód, tzn. zauważyłem jak wisiała na 1 szpilce bo zaczęła hałasować podczas pracy.

@tomek masz fotki jak to zrobiłeś? Szukałem i nie znalazłem żadnego MF 255 z przełożonym alternatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

http://www.agrofoto....mage&img=202678

Ja w swoim też przełożyłem na lewą stronę, tyle że sprężarki nie zdejmowałem, a ominąłem ją paskiem. Potrzebna wtedy jest pompa wody z kołem pasowym na 2 paski od Ursusa 3512. Mocowania mam podobne do tych co są na zdjęciu tylko dolny wspornik puściłem do pompy wodnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

@samczyk dzięki za link :D O pompie wody z 3512 wiem, z tego co widzę trzeba też wygiąc wlew oleju, w 3512 jest już odpowiednio ukształtowany. Sprężarkę zamierzam zostawić bo często się przydaje. Teraz się zastanawiam czy założyć alternator oryginalny czy od jakiegoś auta..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Ja wlewu oleju nie przerabiałem, maski też nie nacinałem. Alternator jest ze szrotu za 50zł, daje radę smile.gif

 

96e6b2aece4b9fb0med.jpg

Ten wspornik co idzie do tłumika nie jest koniecznie potrzebny bo bez tego sztywno się trzymał ale tato dodał dla pewności.

Tak razem z tatem wykombinowaliśmy, miałem lepszą fotę bez maski ale nie mogę jej znaleźć dry.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil20    0

Też wole nie ruszać tego wlewu oleju ;)po żniwach postaram się przełożyć ten alternator, bo w jego bezproblemową prace przy sprężarce jakoś słabo wierzę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gremik    0

Dziękuję za odpowiedzi.

Brat twierdzi że sprężarka jest OK, tylko wspornik miał poluzowaną jedną z bocznych śrub. To żeczywiście mogłaby być przyczyna.

Narazie jest to poskręcane. Zobaczymy jak będzie dalej.

Teraz brat poluje na zegar do ciśnienia oleju. Ma dwa czujniki ale żadnego nie jest pewny.

Alledrogo sobie jeszcze darujemy, puki się żniwa nie zaczęły może się taki zegar gdzieś spotka.

 

Jak byście mogli to wrzućcie więcej fotek z waszych przeróbek sprężarki i alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Ja mam pompę na dwa paski,sprężarka chodziła na drugi pasek.Musiałem koło dorobić do sprężarki.Jak ją potrzebowałem to zakładałem pasek.

A alternator mam z lewej strony pod wałkiem kierowniczym.Do tej śruby 16 wspornika,jest przykręcona blacha 10mma do niej alternator.I tylko na jedną śrubę 12mm.Alternator z VW golfa z szrotu.

Teraz nie mam czasu ale zrobię zdjęcia to puszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grubys    0

Ja mam pompę na dwa paski,sprężarka chodziła na drugi pasek.Musiałem koło dorobić do sprężarki.Jak ją potrzebowałem to zakładałem pasek.

A alternator mam z lewej strony pod wałkiem kierowniczym.Do tej śruby 16 wspornika,jest przykręcona blacha 10mma do niej alternator.I tylko na jedną śrubę 12mm.Alternator z VW golfa z szrotu.

Teraz nie mam czasu ale zrobię zdjęcia to puszcze.

Poszukaj tych czesci w necie np na motoall czy oto albo www.eszrot.pl pelno tego w necie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×