Dziuba

Przyczepa ciezarowa

Polecane posty

akmaly    417

Jego nie obchodzą diagności a nas on i jego wypociny - jak zmieniłem przeznaczenie i normalnie przechodzi przeglądy na różnych stacjach to co mi więcej potrzeba?

Co mi z tego jaką podstawą prawną podpiera się diagnosta? To jego sprawa, ja chcę przyczepę rolniczą i jeśli kilku diagnostów ( poczytaj na forum.norcom.pl ) nie widzi problemów to tym bardziej ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304

Przecież na forum.norcom.pl jest napisane, że diagnosta nie ma prawa wymagać zmian konstrukcyjnych, jeśli przyczepa ciężarowa-samochodowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej. 

Skoro nie ma prawnego obowiązku wprowadzenia zmian konstrukcyjny, to po co je robić? Bo diagnosta sobie tak wymyślił?

Jak diagnosta powie, że zrobi zmianę przeznaczenia przyczepy z samochodowej na rolniczą, pod warunkiem że wymieni się koła z oponami szosowymi 20 na rolnicze 15, to należy to zrobić? Już widzę jak ktoś wymieni te koła w przyczepie Autosan D43, gdzie są duże bębny hamulcowe. Już były takie przypadki, że diagnosta wymagał opon rolniczych w przyczepie samochodowej, której miał zmienić przeznaczenie na rolniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    417

Przecież cały czas pisze że jeśli spełnia wymogi to nic nie trzeba zmieniać.

Jeśli fabrycznie nie wychodziła jako rolnicza tylko ciężarowa (np. D633 ) przeznaczenie można zmienić tylko poprzez zmiany konstrukcyjne i żaden diagnosta nie pomoże. Od razu odpowiadając na pytanie co zmienić - no coś trzeba bo wymiana żarówek to trochę mało, dlatego kombinują ludzie i czepiają zaczepy i wyprowadzają media. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bergman31    304

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    2
38 minut temu, bergman31 napisał:

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147

Bez kwitów z przeróbki ?

Screenshot_20210408-205234~2.png

Dla tych co mają problem z pojęciem " zmiany konstrukcyjne" niech używają pojęcia np. przeróbka.😄 Zmiany nie tylko defacto konstrukcyjne ,ale też drobne modyfikacje  powodujące zmianę danych technicznych  w dowodzie: zmianę rodzaju , zabudowy, masy własnej, wymiarów,  itp.powoduje konieczność przeprowadzenia przeglądu , ogólnikowo  zwanego " zmiany konstrukcyjne" .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304
3 godziny temu, velFoka napisał:

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

Czyli jednak w przypadku przyczep samochodowych nie są wymagane zmiany konstrukcyjne aby można zmienić ich przeznaczenie na rolnicze.

@andrzej78 w cytowanym przez Ciebie przepisie (4pkt 6lit. b ustawy Prawo o Ruchu Drogowym) zapis dotyczy zmian konstrukcyjnych wpływających na rodzaj pojazdu. 

Natomiast w przypadku większości przyczep ciężarowych-samochodowych można zmienić rodzaj pojazdu na przyczepę ciężarową-rolniczą, bez dokonywania zmian konstrukcyjnych. 

W przypadku wielu przyczep zmiana rodzaju przyczepy z ciężarowej-samochodowej na ciężarową-rolniczą nie wpływa na dane techniczne zawarte w dowodzie rejestracyjnym. Masy i wymiary pozostają bez zmian. Zabudowa przyczepy też nie ulega zmianie. Natomiast rodzaj pojazdu (przyczepy) nie jest daną techniczną. 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. Np. można obniżyć dopuszczalną masę całkowitą przyczepy i jej ładowność. Przykład przyczepa rolnicza sprowadzona z Niemiec o DMC 5,7t z hamulcem najazdowym. W Polsce przyczepy rolnicze z hamulcem najazdowym mogą mieć maksymalnie 5t DMC. Diagnosta obniża DMC i ładowność o co najmniej 700kg i przyczepę można legalnie zarejestrować. 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    417

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147

Normalnie ( nie normalnie ) do pewnych osób to nic nie dociera. Jaka podstawa prawna ? Diagnosta jest od robienia przeglądu .Napisałem , że termin " zmiany konstrukcyjne " pochodzi od rodzaju przeglądu " ,a taki przegląd jest konieczny nawet w przypadku drobnej modyfikacji .Zmiana rodzaju pojazdu np przyczepy ciężarowej na ciężarową rolniczą odbywa się bardzo często bez ingerencji w konstrukcję ale ustawa wymaga aby przeprowadzić badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych ,tak to się nazywa. Przy zmianie rodzaju , czyli omawianym przypadku potrzeba kwity od przedsiębiorcy ( wymóg ustawy).,Dlatego lepiej  nie nadużywać terminu "' zmiany konstrukcyjne " i nie traktować go wybiórczo.

9 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Może przystawić stępel. 😄

10 godzin temu, bergman31 napisał:

 

@andrzej78 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. 

Właśnie o tym napisałem, zmiany bez ingerencji w konstrukcję ale z mocy ustawy badanie po zmianach konstrukcyjnych.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    304
14 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012r.

Paragraf 3.1.

3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji - obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku w sposób określony pkt 0 dział I załącznika nr 1 do rozporządzenia.

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym (.....) a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu (....) oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe.

Dział II

Paragraf 1.

Paragraf 2.

1.

2.

Paragraf 3.

1.

2.

3.

Paragraf 6.

 

P.S.

Kilka lat temu kupiłem używany samochód, który parę lat wcześniej został zarejestrowany w Polsce. Przed rejestracją założyłem hak.Gdy pojechałem na badanie techniczne, diagnosta stwierdził, że w dowodzie rejestracyjnym jest zawyżona maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem. Od razu wyliczył nową maksymalną masę całkowitą przyczepy i w zaświadczeniu z badania podał nową wartość.

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    147

Jak mógł wyliczyć masę maksymalną ciągniętej przyczepy skoro taką masę ustala producent !!!!!! . Z pewnością masa w dowodzie była prawidłowa bo wynikająca z homologacji.  Diagnosta  strzelił babola , bo ta wyliczanka nie zawsze się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Qwerty12
      Witam, mam problem z JCB fastrac model 155-65 z 96 roku. Po przełączeniu rewersu i puszczeniu sprzęgła ciągnik nie zawsze jedzie, czasami lekko się toczy, wtedy wciskam sprzęgło, puszczam i jedzie normalnie. Czasem trzeba kilka razy to sprzęgło powciskać żeby zaczął jechać. Co jest przyczyną tego?
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez aqq67
      Witam proszę o poradę. Kupiłem ciągnik c4011 z dokumentami.
      Posiadam tablice rejestracyjną z dowodem i mam też ciągłość umów.
      Dowód rejestracyjny (ostatni przegląd 1996r) jest na pierwszego  właściciela a  kolejnych dwóch właścicieli nie rejestrowało tego ciągnika i stąd pytanie czy teraz mogę zarejestrować go na siebie nie robiąc problemów dwum poprzednim włąścicielom? Czy ci panowie nie dostaną jakiejś kary za brak opłacania oc?
    • Przez kellyq
      Hej mam mały problemik, chodzi o andorię 4ct107, silnik ze stara zamontowany w ciągniku. Jest to czterocylindrowa wersja silnika montowanego w bizonach. Chodzi o to że jak jest zimno to po odpaleniu nie może się wkręcić na obroty, dodawanie gazu nic nie daje, brak reakcji, chodzi jakby na dawce rozruchowej. Muszę go zgasić linką i zapalić na nowo wtedy jest ok. Jak jest już ciepło na zewnątrz albo jak silnik jest zagrzany to pali od strzała i nie ma takich cyrków. W pompie jest elektrozawór od dawki rozruchowej oraz zawór dawkujący w zależności od ciśnienia doładowania jeśli to coś pomoże.
    • Przez arty
      Jakie jest wasze zdanie na temat tych ekologicznych dodatkow do ciagnikow Adblue i DPF? Praktycznie do wszystkich nowych ciagnikow juz to wkladaja, jak i do samochodow... Oczywuscie wto nowym nie ma problemu bo dziala, ale wczesniej czy pozniej sie zepsuje i trzeba bedzie sloni zaplacic za wymiane elementow. Jest jeszcze opcja wyciecia, ale trzeba sobie zdawac sprawe ze kiedys sie za to wezma i bedzie problem na przegladzie jak nie bedzie tych rzeczy ktore byly fabrycznie zamontowane.  Czy kupujac teraz ciagnik warto poszukac kilka lat starszy gdzi nie bylo jeszcze tych wynalazkow czy sie nie przejmować i brac jak jest z DPF itp...
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj