Dziuba

Przyczepa ciezarowa

Polecane posty

akmaly    707

Jego nie obchodzą diagności a nas on i jego wypociny - jak zmieniłem przeznaczenie i normalnie przechodzi przeglądy na różnych stacjach to co mi więcej potrzeba?

Co mi z tego jaką podstawą prawną podpiera się diagnosta? To jego sprawa, ja chcę przyczepę rolniczą i jeśli kilku diagnostów ( poczytaj na forum.norcom.pl ) nie widzi problemów to tym bardziej ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639

Przecież na forum.norcom.pl jest napisane, że diagnosta nie ma prawa wymagać zmian konstrukcyjnych, jeśli przyczepa ciężarowa-samochodowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej. 

Skoro nie ma prawnego obowiązku wprowadzenia zmian konstrukcyjny, to po co je robić? Bo diagnosta sobie tak wymyślił?

Jak diagnosta powie, że zrobi zmianę przeznaczenia przyczepy z samochodowej na rolniczą, pod warunkiem że wymieni się koła z oponami szosowymi 20 na rolnicze 15, to należy to zrobić? Już widzę jak ktoś wymieni te koła w przyczepie Autosan D43, gdzie są duże bębny hamulcowe. Już były takie przypadki, że diagnosta wymagał opon rolniczych w przyczepie samochodowej, której miał zmienić przeznaczenie na rolniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Przecież cały czas pisze że jeśli spełnia wymogi to nic nie trzeba zmieniać.

Jeśli fabrycznie nie wychodziła jako rolnicza tylko ciężarowa (np. D633 ) przeznaczenie można zmienić tylko poprzez zmiany konstrukcyjne i żaden diagnosta nie pomoże. Od razu odpowiadając na pytanie co zmienić - no coś trzeba bo wymiana żarówek to trochę mało, dlatego kombinują ludzie i czepiają zaczepy i wyprowadzają media. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velFoka    9
38 minut temu, bergman31 napisał:

A jak przyczepa wychodziła tylko jako ciężarowa-samochodowa ale spełnia warunki techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej, to po co robić zmiany konstrukcyjne? 

Zmiana żarówek, to nie jest zmiana konstrukcyjna. Co innego gdy w nowszych przyczepach ciężarowych-samochodowych jest instalacja elektryczna oświetleniowa dwuprzewoda i dodatkowo przewód od układu ABS. W takim przypadku bez zmian konstrukcyjnych się nie obejdzie.

Przy okazji przeczytałem jeszcze raz w Dzienniku Ustaw Warunki Techniczne dla przyczep rolniczych i nie ma tam nic o zaczepie i mediach dla drugiej przyczepy.

W Polsce mamy nieżyciowe przepisy. Wystarczyłoby oświadczenie właściciela przyczepy i badanie techniczne dla przyczep rolniczych, potwierdzające że przyczepa spełnia warunki techniczne.

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Bez kwitów z przeróbki ?

Screenshot_20210408-205234~2.png

Dla tych co mają problem z pojęciem " zmiany konstrukcyjne" niech używają pojęcia np. przeróbka.😄 Zmiany nie tylko defacto konstrukcyjne ,ale też drobne modyfikacje  powodujące zmianę danych technicznych  w dowodzie: zmianę rodzaju , zabudowy, masy własnej, wymiarów,  itp.powoduje konieczność przeprowadzenia przeglądu , ogólnikowo  zwanego " zmiany konstrukcyjne" .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639
3 godziny temu, velFoka napisał:

Moja przyczepa to typowa samochdówka Kogel. Zmienił właściciel kabel na ten 12v i diagnosta zrobił resztę czyli zdjęcia i opis i jest rolnicza🤣

Czyli jednak w przypadku przyczep samochodowych nie są wymagane zmiany konstrukcyjne aby można zmienić ich przeznaczenie na rolnicze.

@andrzej78 w cytowanym przez Ciebie przepisie (4pkt 6lit. b ustawy Prawo o Ruchu Drogowym) zapis dotyczy zmian konstrukcyjnych wpływających na rodzaj pojazdu. 

Natomiast w przypadku większości przyczep ciężarowych-samochodowych można zmienić rodzaj pojazdu na przyczepę ciężarową-rolniczą, bez dokonywania zmian konstrukcyjnych. 

W przypadku wielu przyczep zmiana rodzaju przyczepy z ciężarowej-samochodowej na ciężarową-rolniczą nie wpływa na dane techniczne zawarte w dowodzie rejestracyjnym. Masy i wymiary pozostają bez zmian. Zabudowa przyczepy też nie ulega zmianie. Natomiast rodzaj pojazdu (przyczepy) nie jest daną techniczną. 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. Np. można obniżyć dopuszczalną masę całkowitą przyczepy i jej ładowność. Przykład przyczepa rolnicza sprowadzona z Niemiec o DMC 5,7t z hamulcem najazdowym. W Polsce przyczepy rolnicze z hamulcem najazdowym mogą mieć maksymalnie 5t DMC. Diagnosta obniża DMC i ładowność o co najmniej 700kg i przyczepę można legalnie zarejestrować. 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Normalnie ( nie normalnie ) do pewnych osób to nic nie dociera. Jaka podstawa prawna ? Diagnosta jest od robienia przeglądu .Napisałem , że termin " zmiany konstrukcyjne " pochodzi od rodzaju przeglądu " ,a taki przegląd jest konieczny nawet w przypadku drobnej modyfikacji .Zmiana rodzaju pojazdu np przyczepy ciężarowej na ciężarową rolniczą odbywa się bardzo często bez ingerencji w konstrukcję ale ustawa wymaga aby przeprowadzić badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych ,tak to się nazywa. Przy zmianie rodzaju , czyli omawianym przypadku potrzeba kwity od przedsiębiorcy ( wymóg ustawy).,Dlatego lepiej  nie nadużywać terminu "' zmiany konstrukcyjne " i nie traktować go wybiórczo.

9 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Może przystawić stępel. 😄

10 godzin temu, bergman31 napisał:

 

@andrzej78 

Bez wprowadzania zmian konstrukcyjnych można też zmienić dane techniczne w dowodzie rejestracyjnym w niektórych przypadkach. 

Właśnie o tym napisałem, zmiany bez ingerencji w konstrukcję ale z mocy ustawy badanie po zmianach konstrukcyjnych.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639
14 godzin temu, akmaly napisał:

Podaj podstawę prawną która zezwala diagnoście dokonywać zmian w dowodzie rejestracyjnym 😛

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012r.

Paragraf 3.1.

3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji - obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku w sposób określony pkt 0 dział I załącznika nr 1 do rozporządzenia.

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym (.....) a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu (....) oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe.

Dział II

Paragraf 1.

Paragraf 2.

1.

2.

Paragraf 3.

1.

2.

3.

Paragraf 6.

 

P.S.

Kilka lat temu kupiłem używany samochód, który parę lat wcześniej został zarejestrowany w Polsce. Przed rejestracją założyłem hak.Gdy pojechałem na badanie techniczne, diagnosta stwierdził, że w dowodzie rejestracyjnym jest zawyżona maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem. Od razu wyliczył nową maksymalną masę całkowitą przyczepy i w zaświadczeniu z badania podał nową wartość.

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Jak mógł wyliczyć masę maksymalną ciągniętej przyczepy skoro taką masę ustala producent !!!!!! . Z pewnością masa w dowodzie była prawidłowa bo wynikająca z homologacji.  Diagnosta  strzelił babola , bo ta wyliczanka nie zawsze się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj