Kowal1994

Axion układ pneumatyczny

Polecane posty

Kowal1994    0

Witam posiadam axiona z 14roku ze sprężarką dwu obwodową i mam taki problem że w obydwu końcówkach mam cały czas powietrze a z tego co wiem to w żółtej nie powinno go być. Według katalogu wszystkie przewody są podłączone prawidłowo. Gdzie szukać błędu? Po podłączeniu do wozu zbierającego hamulce nie chodzą z tego powodu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    15

Nie masz tam przypadkiem zaciętego jakiegoś elementu w tej instalacji lub cięgna, bo z opisu wynika, że instalacja działa tak jak by był wciśnięty cały czas hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artur04c    2
Napisano (edytowany)

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    109
Napisano (edytowany)
8 godzin temu, artur04c napisał:

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Czerwony to zasilanie  a żółty to sterowanie . 

Screenshot_20210407075812.png

Screenshot_20210407080011.png

Edytowano przez peugeot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Dlatego napisałem, że kolory mogą się różnić, bo ja mam czerwony i czarny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    109

Ok , dobrze by było jak byś to zmienił . Przepisy mówią jasno jaki ma być kolor przewodów . Bardzo wnikliwy diagnosta mógłby się przyczepić . A ktoś kto nie wie że u Ciebie jest odwrotnie może mieć kłopot . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Nie będzie miał problemu bo czerwonego nie pomyli :D, a żółty tylko pod jeno pasuje, bo nie wciśnie go przecież pod jeden obwód. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    109

I wtedy mogą zacząć się kombinacje , różne przypadki już widziałem . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

U mnie z żółtej i czerwonej końcówki wali cały czas powietrze. Dziś ściągnę koło chce się dostać do tej instalacji, jeszcze zapomniałem dodać że zaciągając ręczny nie chce odbijac po spuszczeniu go. Muszę wsadzić rękę i przekręcić ten zawór w odpowiednie miejsce. Jak znajdę przyczynę napisze co to było🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

Wyciągnąłem ten zawór sterujący przyczepami, tak naprawdę wyczyściłem go bo w środku był syf i woda i po problemie. 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez artur04c
      Witam, Mam problem z Claas Arion 640 2008r. Podczas orki ciągnik zaczął mocno szarpać podczas puszczania sprzęgła, a ogóle nie mogłem płynnie ruszyć tylko ciągnik szarpał. Spuściłem olej i w filtrze głównym znalazłem kawałki czarnego plastiku i też cieniutki kawałem chyba miedzi. Skąd mogą one pochodzić? I od czego zacząć diagnozę? Pozdrawiam Artur  



    • Przez MF6190
      Witajcie
      Jak w temacie mógłby ktoś wypisać różnice pomiędzy claas'ami z dopiskiem sl i bez 
      I jaki według was lepszy ?
    • Przez PiotrLis
      Witam. Mam problem z Ares 826 z 2007r. Gdy nacisnę hamulec to wyrzuca pod dużym ciśnieniem olej przez odpowietrznik skrzyni przekładniowej....  Ciągnik ma instalację hamulcową pneumatyczną i hydrauliczną. Jakieś pomysły od czego zacząć?
    • Przez przemek99
      chodzi mi o ich awaryjnoesc i dostep do czesci i ich cene?
    • Przez jarolnik
      Class consul Podajnik zboża jak naprawić (nie podaje zboża) 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj