Kowal1994

Axion układ pneumatyczny

Polecane posty

Kowal1994    0

Witam posiadam axiona z 14roku ze sprężarką dwu obwodową i mam taki problem że w obydwu końcówkach mam cały czas powietrze a z tego co wiem to w żółtej nie powinno go być. Według katalogu wszystkie przewody są podłączone prawidłowo. Gdzie szukać błędu? Po podłączeniu do wozu zbierającego hamulce nie chodzą z tego powodu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Nie masz tam przypadkiem zaciętego jakiegoś elementu w tej instalacji lub cięgna, bo z opisu wynika, że instalacja działa tak jak by był wciśnięty cały czas hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378
8 godzin temu, artur04c napisał:

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Czerwony to zasilanie  a żółty to sterowanie . 

Screenshot_20210407075812.png

Screenshot_20210407080011.png

Edytowano przez peugeot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Ok , dobrze by było jak byś to zmienił . Przepisy mówią jasno jaki ma być kolor przewodów . Bardzo wnikliwy diagnosta mógłby się przyczepić . A ktoś kto nie wie że u Ciebie jest odwrotnie może mieć kłopot . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Nie będzie miał problemu bo czerwonego nie pomyli :D, a żółty tylko pod jeno pasuje, bo nie wciśnie go przecież pod jeden obwód. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

U mnie z żółtej i czerwonej końcówki wali cały czas powietrze. Dziś ściągnę koło chce się dostać do tej instalacji, jeszcze zapomniałem dodać że zaciągając ręczny nie chce odbijac po spuszczeniu go. Muszę wsadzić rękę i przekręcić ten zawór w odpowiednie miejsce. Jak znajdę przyczynę napisze co to było🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

Wyciągnąłem ten zawór sterujący przyczepami, tak naprawdę wyczyściłem go bo w środku był syf i woda i po problemie. 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj