Kowal1994

Axion układ pneumatyczny

Polecane posty

Kowal1994    0

Witam posiadam axiona z 14roku ze sprężarką dwu obwodową i mam taki problem że w obydwu końcówkach mam cały czas powietrze a z tego co wiem to w żółtej nie powinno go być. Według katalogu wszystkie przewody są podłączone prawidłowo. Gdzie szukać błędu? Po podłączeniu do wozu zbierającego hamulce nie chodzą z tego powodu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    16

Nie masz tam przypadkiem zaciętego jakiegoś elementu w tej instalacji lub cięgna, bo z opisu wynika, że instalacja działa tak jak by był wciśnięty cały czas hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artur04c    2
Napisano (edytowany)

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    112
Napisano (edytowany)
8 godzin temu, artur04c napisał:

ja miałem identyczną sytuację ale w starszym arione, jak wciskałem pedał hamulca to syczało i w ogóle nie hamowało przyczepy i byłem pewny, że to poleciała membrana na zaworze. Okazało się że zawór w przyczepie padł/zawiesił się (było testowane pod jeszcze dwoma innymi ciągnikami i ta sama sytuacja) zmieniłem zawór w przyczepie i działa normalnie. Moim zdaniem najszybciej będzie bez podawania kolorów. Wcisnąć morsem np wtykę czerwoną i przy wciśnięciu hamulca/ręcznego musi iść powietrze, bez hamulca cisza, wtyka np żółta bez ręcznego i nożnego ciągle leci powietrze, może byc też wtyka czarna, ale ona zamienna jest z żółtą. jeszcze może być 1 obwód, ale to stary typ.  jeden obwód ciągle zasila powietrzem (chyba, że jest układ nabity to zawór sam puszcza), a drugi przewód sterowanie czyli ten co ciągle puszcza powietrze na puszczonym hamulcu ręcznym/nożnym powoduje hamowanie przyczepy bo przestaje pompować powietrze i powietrze wracające ze zbiorników w przyczepie przestawia zawór w przyczepie i powietrze wędruje na siłowniki pneumatyczne przyczepy. Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem :D

ps z zaworu do hamulców w przyczepie z 2 obwodowej można spokojnie zrobić jeden obwód lub ewentualnie zawór może być sprawny w przyczepie, ale coś jest zle podpięte lub jak wspomniałem wcześniej zrobione na jeden obwód i to wtedy powietrze będzie się cofać podczas hamowania.

Czerwony to zasilanie  a żółty to sterowanie . 

Screenshot_20210407075812.png

Screenshot_20210407080011.png

Edytowano przez peugeot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Dlatego napisałem, że kolory mogą się różnić, bo ja mam czerwony i czarny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    112

Ok , dobrze by było jak byś to zmienił . Przepisy mówią jasno jaki ma być kolor przewodów . Bardzo wnikliwy diagnosta mógłby się przyczepić . A ktoś kto nie wie że u Ciebie jest odwrotnie może mieć kłopot . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Nie będzie miał problemu bo czerwonego nie pomyli :D, a żółty tylko pod jeno pasuje, bo nie wciśnie go przecież pod jeden obwód. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    112

I wtedy mogą zacząć się kombinacje , różne przypadki już widziałem . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

U mnie z żółtej i czerwonej końcówki wali cały czas powietrze. Dziś ściągnę koło chce się dostać do tej instalacji, jeszcze zapomniałem dodać że zaciągając ręczny nie chce odbijac po spuszczeniu go. Muszę wsadzić rękę i przekręcić ten zawór w odpowiednie miejsce. Jak znajdę przyczynę napisze co to było🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal1994    0

Wyciągnąłem ten zawór sterujący przyczepami, tak naprawdę wyczyściłem go bo w środku był syf i woda i po problemie. 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.
    • Przez zyzek
      Mam pytanie do posiadaczy Celtisa:
      czy u Was także po włączeniu półbiegu skrzynia pracuje zauważalnie głośniej?
      Chciałbym się dowiedzieć, czy to normalne, czy coś niedobrego dzieje się ze skrzynią.
       
    • Przez MichaWjcik
      Witam 
      Mam rozebranego celtisa, niestety nie odnalazłem problemu ( problemem jest szarpiący rewers elektrohydrauliczny i zapalająca się kontrolka ciśnienia w skrzyni) na pierwszy rzut oka wydawał się wyciek niestety po rozebraniu nie ma do czego się przyczepić i tu moje pytanie w jaki sposób najlepiej zdjagnoziwać tą przekładnię "na stole"myślałem nad podłączeniem sprężonego powietrza bo być może jednak któreś uszczelnienia nie trzymają lecz nie wiem czy to aby dobry i miarodajny pomysł i był bym też wdzięczny gdyby ktoś mógł wytłumaczyć pokolei przebieg oleju w tym obiegu 
      Pozdrawiam
    • Przez Tomek2907
      Witam
      mam problem z Celtisem 446. Jet to model z rewersem elektrohydraulicznym . W ciągniku po  mocnym rozgrzaniu oleju w skrzyni biegów zaczyna pojawiać się odgłos wycia z bloku zaworowego po lewej stronie skrzyni biegów. Ciągnik ma wymienioną pompę hydrauliczną , wszystkie filtry i olej. Odgłos ustaje na sekundę  przy zmianie np. kierunku jazdy lub biegu.  Domyślam się , że powodem tego wycia może być jeden  z zaworów znajdujących się na tym bloku zaworowym  - albo regulator ciśnienia albo regulator przepływu . Czy ktoś może miał podobny problem i ma jakieś doświadczenia w tym temacie ? 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez kamiska
      witam czy ktos wie do czego sluzy ta kontrolka

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj