Skocz do zawartości
robertbara

Diesel czy benzyna

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Diesel
b0gdan    85

Co do dzwięku silnika, to każde TDI od VW klekocze na zimno jak C-330 :) Na ciepło jest troszkę lepiej, ale chyba szefowie mieli tego dość i już nawet ta firma wprowadziła CR zamiast pompwtrysków. Dźwięk CR po 3 min od uruchomienia jest praktycznie taki sam jak benzyny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

ja przez 2 lata mialem wlasnego mondziaka 2.0 tdci (130 km) i przyznam ze po przesiadce na auto mojej mamy, tzn c klase 180 kompresor (156 km) jestem zalamany :/ zuzyciu paliwa ktore w fordzie przy mojej jezdzie wynosilo lekko ponad 7 l/100 km a w mesiu tylko raz jakims cudem udalo mi sie zejsc na trasie do 8,5 a tak to zawsze na trasie jest 9,5 l lub jeszcze wiecej. komputer pokladowy pokazuje ze od wyjechania z salonu auto przez 12000 km spalilo srednio 8,6 l ale to wielka sciema! wiem bo pomimo tego ze auto jest wlasnoscia mamy (pisze to min dla @brzozaka bo On lubi wiedziec kto jest wlascicielem) to praktycznie 99 % przebiegu zrobilem osobiscie i zawsze tankowalem auto pod korek liczac za kazdym razem dokladne spalanie. pomimo ze silnik ma doladowanie to jednak nie czuje tego "powera", np aby sprawnie wyprzedzic jakas ciezarowke na waskiej trasie jadac na 5 biegu 90 km/h musze zredukowac co mnie delikatnie mowiac wkurza, bo nawet w vito 111 cdi taki manewr wg mojego odczucia wychodzi lepiej nie mowiac juz o mondziaku. pomimo mlodego wieku zrobilem juz troche km i przyznam ze mam po dzurki w nosie zmienianie biegow dlatego jezeli kiedys sam dorobie sie samochodu to bedzie to duzy diesel (ponad 200 km i jakiej 500 nm) wyposazony w szybki automat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Co Ty mi tu z jakimś dajewo wyjezdżasz :) ja o najwspanialsze TDI pytam, ile spala przy dynamicznej jeździe (nie katowaniu) takie 90KM? 5, 6, 7 l/100km? :)

ja mam 110, wiec nie wiem jak sie 90 zachowuje, moj afniak do 8 dobije, ostatnio wiecej pali ale co sie dziwic jak zdazylem prawie 100 tys nabic przy odcieciu i mam gdzies czy zimny czy cieply, olej tez wymieniam od przypadku, tak to jest gdy jest opcja SWAP

@Brzozak

Jak dobrze kojarzę to chyba widziałem dzisiaj twojego Golfiaka koło PG.Kiedyś wrzucałeś jego fotki-może to nie ten ale wyglądał podobnie, w każdym razie był dosyć wypasiony :) .

dobrze kojarzysz, jakis ciec na parkingu za ETI mi przerysowal przedni zderzak i 3 setki nie moje

wygladu nabierze jak zaloze/dostane wszystkie frykasy co sa w planach, na razie przydaloby sie mycie

@brzozak 3 cylindrowe daihats to jest to samo co kiedyś brałeś się z nim na światłach???chodzi mi o to czy widziałeś go tylko raz czy ma z nim stycznośc częściej :)

 

 

@mirasek od ceny ON można odliczyć VAT, a to zmienia całkiem postać rzeczy... :)

tak to to, ale nie tylko jest w 3miescie pare doladowanych 3cylindrowcow, cos jest chyba opisane na: niejedzie.pl

przewaznie gdy sa jakies spoty vw, to takich maniakow mozna przyuwazyc na miescie

 

Co do dzwięku silnika, to każde TDI od VW klekocze na zimno jak C-330 :) Na ciepło jest troszkę lepiej, ale chyba szefowie mieli tego dość i już nawet ta firma wprowadziła CR zamiast pompwtrysków.

nie dlatego wprowadzili CR, poprostu w pewnym czasie filozofia zasilania silnika wysokopreznego podzielila sie na 2 obozy i niestety pozostali producenci opowiedzieli sie za CR (nie wiedziec czemu) no i w koncu vw tez musial sie ulozyc, gdyz wszystkich podzesplow sami nie wykonuja

(pisze to min dla @brzozaka bo On lubi wiedziec kto jest wlascicielem)

 

dlatego jezeli kiedys sam dorobie sie samochodu to bedzie to duzy diesel (ponad 200 km i jakiej 500 nm) wyposazony w szybki automat...

lubie, bo to wygodne

 

proponuje 3.0 tdi byc moze beda z dsg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

z tą przyczyna odejścia od TDI to oczywiście żart, ale trzeba przyznać że jest irytujący, nawet 2,5TDI było pod względem werbalnym beznadziejne :)

Kurcze zamiast wywalić 200tys na ciągnik mogłem sobie porządne A6 kupić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

@brzozak2

raczej pozostane wierny marce z gwiazda i wybiore c 250 cdi (nowosc o pojemnosci 2.2 l z dwiema turbinami i mocy ponad 200 km) z tym ze musze troche poczekac az zaczna montowac w nich 7 stopniowy automat bo wiem ze narazie w ofercie jest tylko manual. chyba ze bede mial duuuuzo kasy to wtedy 320 cdi bo to w koncu 6 cylindrow :)

z benzyniakow to czasami jezdze jeszcze mamy grande puntem z silnikiem 1,4 (77 km) ale to juz totalna padaka :/ kiedys cos mi odbilo ze wybralem sie nim do wawy to praktycznie wcale nie wyprzedzalem bo nie ma czym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Dyskusja jak o wyższości Świąt...

Jednemu podoba się diesel, innemu benzyna, inny pisze nigdy gaz. Obecnie produkowane silniki, niezaleznie od stosowanego paliwa, maja taką samą żywotność. Forma wtrysku -pompowtryskiwaczy w osobowych odchodzi do lamusa, nowoczesny gaz nie ustepuje benzynie, a przyszłość zasilania w paliwo płynne jest we wtrysku benzyny CR. Najtańsza w uzytkowaniu (licząc koszt zakupu nowego auta)jest instalacja gazowa i to nie powinno podlegać dyskusji. W naszym klimacie mogą funkcjonować wszystkie opcje zasilania i powinniśmy się z tego cieszyć i oby temperatura zimą nie spadła poniżej -25, bo wtedy te zachwalane diesle i wiele aut na LPG i nowoczesnych benzyn zaliczy długi postój na parkingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

a no wybacz :)

ja tam bym wolal tego biturbo

 

@b0gdan faktycznie mnie 2.5 tez nie zachwyca, ale kolega ma w jedynce ma asz z wirusem i konkretnym oddechem, takze to juz niezle sapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

ja mam porównanie fiatowskiego jtd i td vw i niby włoski silnik ale ścigałem się z golfem IV 130KM i nie miał szans z jtd 105KM ...trochę głośne są TDi

Spalanie mojego jtd 105 KM średnio 5,8l golf 1.9 TD 75KM pali gdzieś w granicach 5,2l tylko założę się że td wytrzyma większy przebieg bezawaryjnie niż jtd naładowane elektroniką....

 

co do lpg to gaz jest do zapalniczek a nie do samochodu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
dobrze kojarzysz, jakis ciec na parkingu za ETI mi przerysowal przedni zderzak i 3 setki nie moje

wygladu nabierze jak zaloze/dostane wszystkie frykasy co sa w planach, na razie przydaloby sie mycie

Na PG to się niezłe jaja dzieją na parkingach od momentu zamknięcia tego za ETI :) , co do mycia to jedz na Morenę na BP, za 8 zł karcherem umyjesz jak będziesz szybko biegał z lancą :) .

Jakieś plany co do silnika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

myje sam gabka :) , mieszkam na wsi wiec nie potrzebuje myjni :)

plany sa, codziennie inne, hehe - zobaczymy co bedzie

ale ścigałem się z golfem IV 130KM i nie miał szans z jtd 105KM ...trochę głośne są TDi

wybacz, ale ci nie uwierze... poza tym skad wiesz ze mial 130 KM, 2 czerwone literki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

miał cb :) oj byś się zdziwił co ten jtd potrafi :) zresztą kolega ma toledo tdi 130km i też go ile razy brałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesio31    1

co do zmiany c klasy to jak narazie dalekie plany... w okolicy lutego odbieramy nowe vito 111 ktore po delikatnych zmianach ma 116 zamiast 110 km wiec zobaczymy czy w ogole cos poczuje. przyznam ze bardzo chcialem wersje 115 (150 km) ale sprzedawca w salonie powiedzial ze srodkowa wersja jezeli chodzi o moc, tzn 111 wg opinii serwisantow i samych klientow jest najlepszym wyborem

 

troche OT

ma ktos z Was maxi skutera? bo ostatnio mam bzika na punkcie jakiegos bzyka o pojemnosci 400 cm3 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

grzesio kto co lubi :)

ja tam ze sprzedawcami nie rozmawiam, tylko sie pytam i mam nadzieje, ze dostane wyczerpujaca odpowiedz, a ich zdania nie slucham, bo zawsze w podswiadomosci pozostaje mysl, ze on chce to sprzedac, byc moze z roznych powodow

miał cb :) oj byś się zdziwił co ten jtd potrafi :) zresztą kolega ma toledo tdi 130km i też go ile razy brałem :)

to dobrze :) nie chce mi sie teraz analizowac, ale na pierwszy rzut oka wydaje sie to malo prawdopodobne. jaki masz stosunek masy do mocy, ile biegow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
ja mam 110, wiec nie wiem jak sie 90 zachowuje, moj afniak do 8 dobije

Ktos kiedyś mnie przekonywał że 5 nie przekracza :) i wogóle jak samochód to tylko TDI, wtedy skumałem skrót - To Dopiero Inwestycja :) niestety źle zainwestowałem...

 

Możliwe że słabsze TDI spali nieco mniej, choć niekoniecznie, ale zaglądam w moją rozpiske i widze że mój gówniany benzyniak nigdy nie przekroczył 7,7 l/100km (średnia liczona z przynajmniej 300km metodą pełnego tankowania, nie pisze o spalaniu chwilowym), o stylu jazdy już gdzieś pisałem - da sie w benzynie? da sie :)

 

Jak ktoś nie lubi zmieniać biegów, męczy go to lub sprawia mu trudności, to niech kupi sobie samochód z automatyczną skrzynią, nie widze innego rozwiązania :)

 

Patrząc subiektywnie ON jest tańszy ale akcyze od paliwa nie każdy może sobie odliczyć, tym bardziej VAT (fakt, to forum rolnicze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

skrzynia 5cio biegowa, 1200kg masy ... maxymalny moment obrotowy osiąga już przy 1500 obrotów ... na liczniku 6000 obrotów nie pamiętam ile w vw ale z tego co kojarze to w golfie u ojca jest do 5000 obrotów.... wiesz silnik na comon railu (czy jakoś tak to się pisze :) ) troszkę inaczej stworzony niż TDI

 

Tak ten mój "makaron" wygląda :)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Bravo/32920

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

aha masz 5 biegow, tone dwiescie na kolach 105 dieslowskich koni, z licznikiem do 6000 obr/min i jedziesz 215 km/h - wybacz ale nie chce mi sie z toba gadac, skonczylem

na liczniku 6000 obrotów nie pamiętam ile w vw ale z tego co kojarze to w golfie u ojca jest do 5000 obrotów.... wiesz silnik na comon railu (czy jakoś tak to się pisze :) ) troszkę inaczej stworzony niż TDI

rozwalilo mnie to, tak potrzeba innej technologi by wyskalowac obrotomierz do 6 tysi

Ktos kiedyś mnie przekonywał że 5 nie przekracza :)

ale to chyba nie ja cie przekonywalem?

tzn wiesz moja mama ma megane 2 1.5 dci i jej nie przekracza 5 l na setke, konkretnie to oscyluje w 4,5, ale ona jezdzi jak mama...

TDI, wtedy skumałem skrót - To Dopiero Inwestycja :)

ja ostatnio slyszalem turbo dla idioty :)

ale zaglądam w moją rozpiske i widze że mój gówniany benzyniak nigdy nie przekroczył 7,7 l/100km (średnia liczona z przynajmniej 300km metodą pełnego tankowania, nie pisze o spalaniu chwilowym), o stylu jazdy już gdzieś pisałem - da sie w benzynie? da sie :)

ja tam zawsze twierdzilem, ze benzynka jest ok :)

Patrząc subiektywnie ON jest tańszy ale akcyze od paliwa nie każdy może sobie odliczyć, tym bardziej VAT (fakt, to forum rolnicze).

dzis jest tani (nie wiem po ile jest PB), ale pare miesiecy temu zakup diesla to byla pomylka dla przecietnego zjadacza chleba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

brzozak jak chcesz to nie wierz ale mam na to świadka bo kumpel siedział obok mnie i też nie mógł w to uwierzyć jak prawie licznik zamknąłem :) Wiesz przebieg robi swoje 76 tyś km :) Jak znajdę w tym moim burdelu fote z tym 215 km/h to ci udowodnię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

mialem skonczyc ale nie moge:

dlaczego sie nie ustosunkujesz do reszty wypowiedzi kierowanej do ciebie?

 

215 na fiatowskim liczniku moze w rzeczywistosci miec "troszke" mniej, chociaz z nawigacja bys to porownal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
ale to chyba nie ja cie przekonywalem?

tzn wiesz moja mama ma megane 2 1.5 dci i jej nie przekracza 5 l na setke, konkretnie to oscyluje w 4,5, ale ona jezdzi jak mama...

Nie, nie Ty, mówił mi to taki jeden fanatyk. Ty jak mało kto gadasz rzeczowo. Tak naprawde to mniej więcej orientuje sie co TDI potrafi bo jeździ u nas tego "troche" :) Fakt faktem że przeciętna benzyna w podobnych osiagach, np. w dajewo, odstaje spalaniem od ropnioka, ja akurat jezdże jakimś wynalazkiem małych skośnookich ludzików którzy jeszcze w zeszłej dekadzie mieli faze na fajne samochody a raczej silniki o zapłonie iskrowym z dużą ilością krzywek pod deklem, a to co robią teraz to jest bieda bez polotu.

 

ja ostatnio slyszalem turbo dla idioty :)

Hehe, troche niesmaczne, wole moją wersje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Ktos kiedyś mnie przekonywał że 5 nie przekracza :) i wogóle jak samochód to tylko TDI, wtedy skumałem skrót - To Dopiero Inwestycja :) niestety źle zainwestowałem...

Mi 1.9 TD w mk3 nie przekraczał 6, średnio 5,8, po zmianie rozrządu kąt wtrysku się zmienił i zrobiło się 6,4 /100, ale pracuje nad tym. TDI 1Z pali mniej od TD, na trasie pali trochę ponad 4. Dużo zależy od stanu silnika, dobry TD na trasie też spali poniżej 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    394

dokładnie może 200 to włoskie badziewie poleci ,widziałem kiedyś test ,to fiatowskie liczniki o 10 % oszukują tzn. za dużo pokazują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

widzisz gps też jest błędny.... sam to doświadczyłem w golfie III 1.9TD zapłon odcina się przy 178km/h gps w tym momencie gdy się odciął pokazywał 184 km/h... Co do liczników to się zgodzę licznik pokazywał 215km/h mogło być 205km/h tego już teraz nie udowodnie.... może jak alu założe to wtedy powtórka + on verva i gps :)

 

iron nie badziewie bo jak na razie po przejechaniu 20 tyś km zero awarii (i oby tak dalej) :) w golfie III cały czas się coś musi sypnąć a tutaj fiat jak narazie całą rodzinkę zaskoczył ale wolałem to bravo niż jakiegoś golfa III gdzie wozi się większość drechów :)

 

Już niedługo będzie chip z 105KM na 130KM :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

juz raz byl na forum walkowany temat dresow i golfa, mozesz znalezc i poczytac wolalbym nie wracac do takiej argumentacji, fakt ze iron nieładnie nazwal twoje auto.

liczniki nie tylko wloskie oszukuja, kuzyn mowil ze jechal 230 avensisem 1.8i, wytlumaczylem mu ze licznik ma przeklamanie i nastepnym razem stwierdzil, ze w rzeczywistosci poruszal sie z predkoscia ok. 202 km/h.

nawigacja oczywiscie ze ma przeklamania, ale jest bardziej wiarygodna od licznika, nigdzie nie pisalem ze to profesjonalny sprzet pomiarowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
niż jakiegoś golfa III gdzie wozi się większość drechów :)

 

wypraszam sobie, a co z właścicielami hądy syfik?

 

@brzozak

to Ty w dresie chodzisz? :) bo ja jak czytam różne fora to też jestem dres, pedał, żelek, koleś z trądzikiem, itp... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a co powiecie o dislu z wtryskiem gazu ,spotkał a raczej słyszał ktoś o tym .W jakimś mieście jeźdzą autobusy na tym ,a i jakieś wózki widłowe miały silniki 330 i butle z gazem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×