robertbara

Diesel czy benzyna

Polecane posty

malek2312    2

teraz z silnikami robią cuda ale diesel to diesel jak chcesz deptać na trasie to ON najlepszy ale jeżeli chcesz palić kapcie i na krutke odcini to benzynka tylko spalanie rośnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Ja uważam że nowoczesny turbodiesel ma lepsze odejście od benzyniaka o tej samej mocy, jednak wymagają obrotów powyżej 1800 obr. to zależy od silnika. Niektóre modele już od 1500 ciągną jak oszalałe :P

Diesel mając dużo wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach łatwiej radzi sobie np. z przyczepką :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2
diesel jest lepszy bo ma miejsze spalanie ale na benzynie samochod ma lepsze odejscie

Ja uważam ze diesel to samochód na lato wiosnę czy jesień a w zimie trzeba kupować te płyny żeby ropa nie zamarzła

osobiście nigdy nie miałem diesla ale nie jestem do nich przekonany wole silniki benzynowe+gaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Wcale nie musisz kupować żadnych płynów :P

 

Zimą jest zimowy ON na stacjach z takimi dodatkami. Ja ile jeżdże nic nie dolewam, no chyba że temperaturkę zapowiadają -20 lub więcej to deczko się leje uszlachetniacza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2
Wcale nie musisz kupować żadnych płynów :P

 

Zimą jest zimowy ON na stacjach z takimi dodatkami. Ja ile jeżdże nic nie dolewam, no chyba że temperaturkę zapowiadają -20 lub więcej to deczko się leje uszlachetniacza :D

Jeszcze nigdy nie słyszałem o takim ON??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Ja uważam że nowoczesny turbodiesel ma lepsze odejście od benzyniaka o tej samej mocy

Zależy o jakim przedziale mocy mówimy, jeśli do ~130KM to polemizowałbym :P

 

jednak wymagają obrotów powyżej 1800 obr. to zależy od silnika. Niektóre modele już od 1500 ciągną jak oszalałe :D

Stąd w nowoczesnych dieslach sześciobiegowe skrzynie żeby możliwie wykorzystać ten wąski zakres "efektywnych" obrotów. Silniki benzynowe mają szerszy zakres dynamicznych prędkości obrotowych, nie mówiąc już o jednostkach doładowanych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
Jeszcze nigdy nie słyszałem o takim ON??

No to już czas usłyszeć ;]

Teoria mówi że są uszlachetniane, teraz tylko pytanie czym? Jeżeli stacja 'uszlachetnia' ON to i benzyne skazi wodą czy czymś tam i nie zapalisz;]

 

Teraz tak, benzyna non turno vs ropa z turbo o tej samej mocy wygra ropka, ropa turbo vs pb nonT te same pojemności wygra benzyna. Ale czy te porównania mają sens, sens miałoby porównanie benzyza turbo i diesel turbo, te same pojemności i może jeszcze moce i masy autka.... ale takiego porównania chyba sie nie da znaleźć..

Bo np jest TDi 2.0 w wersji 140 i 170 konnej, jak to jeździ to szok, grupa vag ma też 2.0 Tfsi o mocy 200PS, a jakby wziać wyżyłowanego japopńca czy coś to juz wogól nie ma jak porównać, jeszcze kwestia tego na cyzm komu zależy, czy sproncie, elastyczności, vmax, spalaniu czy kij wie czym!?

TDi z chipem i jździsz tanio i szybko/dynamicznie, a odpalanie w zimie? Ale mamy teraz zimy, do tego kto trzyma auto na zewnątrz? nawet pod wiatą bedzie lepiej, a garaż to już wogóle, ewentualnie denatu do baku i zapali;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Teraz tak, benzyna non turno vs ropa z turbo o tej samej mocy wygra ropka, ropa turbo vs pb nonT te same pojemności wygra benzyna. Ale czy te porównania mają sens, sens miałoby porównanie benzyza turbo i diesel turbo, te same pojemności i może jeszcze moce i masy autka.... ale takiego porównania chyba sie nie da znaleźć..

Bo np jest TDi 2.0 w wersji 140 i 170 konnej, jak to jeździ to szok, grupa vag ma też 2.0 Tfsi o mocy 200PS, a jakby wziać wyżyłowanego japopńca czy coś to juz wogól nie ma jak porównać, jeszcze kwestia tego na cyzm komu zależy, czy sproncie, elastyczności, vmax, spalaniu czy kij wie czym!?

TDi z chipem i jździsz tanio i szybko/dynamicznie, a odpalanie w zimie? Ale mamy teraz zimy, do tego kto trzyma auto na zewnątrz? nawet pod wiatą bedzie lepiej, a garaż to już wogóle, ewentualnie denatu do baku i zapali;P

nie zgodze sie ze sprint do setki czy na 400 metrow lepszy bedzie w dieslu (porownujac ta sama moc, naturalnie inny moment, ale wazne zeby reszta warunkow byla podobna), skad wy biezecie takie mity o nowoczesnych dieslach, sa tak samo nowoczesne jak nowoczesne benzyny, ech jak sie "utrze" jakis stereotyp to niczym nie mozna go wyplewic, moze roundup zadziala :P

2.0 tfsi posiada takze wyzsze parametry 230 KM i 300 Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
nie zgodze sie ze sprint do setki czy na 400 metrow lepszy bedzie w dieslu (porownujac ta sama moc, naturalnie inny moment, ale wazne zeby reszta warunkow byla podobna), skad wy biezecie takie mity o nowoczesnych dieslach, sa tak samo nowoczesne jak nowoczesne benzyny, ech jak sie "utrze" jakis stereotyp to niczym nie mozna go wyplewic, moze roundup zadziala :P

2.0 tfsi posiada takze wyzsze parametry 230 KM i 300 Nm

Powyższe sytuacje sprawdzone są w praktyce w samochodach audi a4, chyba nic nie pokręciłem,,

wystarczy suche dane katalogowe sprawdzić choćby nawet

http://cichy.100tka.net/akp/dane.php

zobacz sobie dla A4 B6 silnik 1.6 i silnik 1.9TDi(100koni), diesel ma nawet mniej koni i wyższa mase chyba a do 100 wygrywa delikatnie...

To czemu już są silniki beznzynowe o samoczynnym zapłonie? Wyższa sprawność diesla była od zawsze marzeniem benzyn...

le mans wygrywają już tylko diesle np, w formule benzyny bo tam sa specyficzne ograniczenia...

Nie chodzi o nowoczesność a o względne pojęcię 'wyższości jajka nad kurą' Wojna diesle vs. benzyna zawsze jest bez sensu i zawsze nie ma morału, znaczy jest, ale nie da sie wyciagnąć jednoznacznie wzniosku co lepsze, wszystko zalleży od kierowcy, dystansów przeznaczenia itp..

A mity jakąś podstawe mają ;] I trzeba 'wyplewić' ludzką niewiedze ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
zobacz sobie dla A4 B6 silnik 1.6 i silnik 1.9TDi(100koni), diesel ma nawet mniej koni i wyższa mase chyba a do 100 wygrywa delikatnie...

Wybrałeś do porównania archaiczne 1.6 8V gr. VAG klepane od 1994 roku, dobrze ża ma chociarz wielopunkt i zmienne długości kanałów dolotowych. Porównaj z tym TDI jakiś nowocześniejszy silnik 16V podobnej mocy, ze zmiennymi fazami rozrządu na sekwencyjnym wtrysku - przykładowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Wybrałeś do porównania archaiczne 1.6 8V gr. VAG klepane od 1994 roku, dobrze ża ma chociarz wielopunkt i zmienne długości kanałów dolotowych. Porównaj z tym TDI jakiś nowocześniejszy silnik 16V podobnej mocy, ze zmiennymi fazami rozrządu na sekwencyjnym wtrysku - przykładowo.

no raczej popa jaki ten silnik ma moment obrotowy i w jakim zakresie, sprawdz super nowoczesny na pompkach 130 tdi i wez zwykle 2.0 dla tego samego a4 i przyspieszenie z tej beidnej stronki wychodzi to samo, nie wspominajac ze tdi jedzie na 6 biegach i jest tylko 80 kg ciezsze a momentu to ma 2 razy tyle i w 2 razy wiekszym zakresie. podjedz pod swiatla, paru chlopakow z ciebie sie posmieje to wtedy zmienisz zdanie, ze niestety kopciuch nawet najbardziej rewelacyjny przegra ze zwykla benzyna warta na szrocie 1500 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
sprawdz super nowoczesny na pompkach 130 tdi i wez zwykle 2.0 dla tego samego a4 i przyspieszenie z tej beidnej stronki wychodzi to samo, nie wspominajac ze tdi jedzie na 6 biegach i jest tylko 80 kg ciezsze a momentu to ma 2 razy tyle i w 2 razy wiekszym zakresie

Też chciałem podać to porównanie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Gdzie mój post ? :|

W skrócie, bo nie chce mi sie drugi raz pisac..

Chyba nie jeździliście jakimiś konkretnymi dieslami i benzynami, moje odczucia są takie że przepaści nie ma ale lepiej mi sie jeździ dieslem i tyle, mam porównanie 150koni w benzynie i w ropie i wiem co mówie, silnik toyoty i vag...

Każdy ma swoje racje, nikt nikogo nie przekona, benzyna jest dobra jak i diesel jest dobry, taka wojna zawsze kończy się zamknięciem tematu, przerabiałem to już 2 razy i koniec :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Każdy ma swoje racje, nikt nikogo nie przekona, benzyna jest dobra jak i diesel jest dobry, taka wojna zawsze kończy się zamknięciem tematu, przerabiałem to już 2 razy i koniec :D

Aj tam odrazu wojna, podyskutować zawsze można :D wiadomo że jeden woli brunetki, drugi blondynki :P Ja lubie diesle ale te stare, mocne i niezniszczalne o topornej konstrukcji, ktoś kiedyś je ładnie określił jako "kowadła", np. taki 1HZ Toyoty (4.2D) montowany w HZJ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zwierz    0

ja uważam ze

 

GAZ --> kuchenki

 

ON --> ciągniki

 

BENZYNA --> samochody i nic mnie nie przekona


4b5baee15ec927ec.jpg&key=47c7f8063b7285d8b9354eae68ea82ca4fcd119fa5415c6477c8c983eacf459d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz256    0
Ja uważam ze diesel to samochód na lato wiosnę czy jesień a w zimie trzeba kupować te płyny żeby ropa nie zamarzła

osobiście nigdy nie miałem diesla ale nie jestem do nich przekonany wole silniki benzynowe+gaz

No to mnie rozwaliłeś...... gaz lepszy od dieselka.....:D hehe:) no ale jak wolisz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trollu    0

nie dojdzie sie czy diesel jest lepszy od benzyny czy na odwrót ale na pewno nowoczesne diesle maja większą sprawność od benzyny.o dynamice tez nie mozna nic złego powiedzieć.dla mnie top diesle to 335d w bmw i V12 6.0l w audi.i niech ktos mi powie że te silniki mają słabe osiągi.w benzynie o tej samej pojemnosci lepiej nie wspominac o spalaniu a wiadomo że diesel pali o połowę mniej w dodatku tańszego paliwa. diesle zaczynają coraz czesciej wygrywać z benzyniakami.chociaz ja sobie niewyobrazam niektórych samochodów z silnikiem diesla :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja pomykam golfem z silnikiem 1,9 td 75 km i jestem zadowolony. Wiadomo, pocisk to nie jest ale jest elastyczny, na trasie jadę na piątce od 80 km/h no i dźwięk turbinki to jest to. Tak sobie myślę, że następny samochód to będzie jakieś TDI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w calym sporze czy tez dyskusji ktora sie nawiazala, nie chodzilo mi o upodobania, czy cos jest lepsze czy gorsze tylko bardzo konkretny temat - sprint i w tym waskim zagadnieniu nie ma zadnego wahania, poprostu benzyna bedzie szybsza. problemem jest to ze trzeba stworzyc jakies sprawiedliwe warunki do porownania, jednak jestem przekonany, ze jakkolwiek by sie nie kombinowalo to poprostu trzeba przyznac ze benzyna bedzie pierwsza na nastepnych swiatlach :P.

sam jezdze tdi AFN i nie jestem zadowolony z osiagow, po tygodniu od zakupu przestal mnie rajcowac, mół to mół i nic tego nie zmieni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Daj chipsa dla AFN'a :P przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Daj chipsa dla AFN'a :P przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.

ale generalnie trzeba wahlowac :D ,u mnie na piatce od 60 nie trzeba juz redukowac i jedzie tak do 190 :D. nie bede wirusowal, bo silnik ma juz nabite 300 tys. z czego 150 ostatnich pod odcieciem zaplonu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
Daj chipsa dla AFN'a :D przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.

 

No właśnie :D

 

Ja swoim 130 konnym Paskiem brałem się ze znajomego 150 konnym Paskiem 1.8 T. 20 koni różnicy zrobiło swoje w b. min. stopniu. jeśli byłoby tyle samo KM to pewnie zostałby.

 

Jedyny wyjątek to benzynki w japońcach, te są dosłownie stworzone do sprintu :D

 

Sprawa zupełnie się odmieniła przy próbie przyspieszania od 100 km/h w górę :P

 

VW silniki nie kopcą aż tak bardzo, chyba największe kopciuchy to Mercedesowskie CDI :)

 

Zauważmy najważniejszą sprawę: koszty "wachy": diesel spali mniej i dodatkowo tańszego paliwa

 

Panowie żeby nie było ja nie jestem konfliktowy, z nikim nie chce się dochodzić kogo jest lepszy. Ważne ażeby właściciel był zadowolony ze swojego "wózka" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj