arion650

Układ dolotowy w ciągniku

Polecane posty

arion650    1

Czy ktoś przerabiał układ dolotowy w ciągniku? Mam w swoim filtr powietrza olejowy,dodam że silnik z turbosprężarką, i słabo mi się podoba rozwiązanie z tym olejowym,i chce przerobić to na jakiś fajny filtr powietrza, lub na stożkowy filtr powietrza,robił ktoś takie coś, może ktoś ma jakąś wiedzę lub coś mi doradzi

Z góry dziękuję:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Jest takie powiedzenie "nie przerabiaj fabryki" 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Stożkowy filtr powietrza jak przy tuningu samochodów to nie jest dobry pomysł. Mają one mniejszą dokładność filtrowania (aby opory ssania były mniejsze, szczególnie w tańszych firm, czy o chińskim rodowodzie), albo trzeba utrzymać je na odpowiednim poziomie naolejenia. Czyli podobne rozwiązanie jak filtr który  mamy, tylko nie ma zasobnika oleju. Przy pracy ciągnikiem w zapyleniu, czeka nas czyszczenie i naolejanie stożka kilka razy dziennie.

Najprościej i najsensowniej chyba zamontować filtr (czy zestaw filtrów) z ciągnika o większej mocy.

Tylko raczej kolega się nie nastawia, że odczuje jakiś przyrost mocy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

stozek w środowisku pracy ciągnika,to bardzo mądry pomysł,jak chcesz mieć piach w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arion650    1

Kiedyś w c 360 zamontowałem filtr stożkowy zamiast oryginalnego I po 7 latach była zmieniana uszczelka pod głowicą i żadnych śladów na silniku nie było, ni na tulejach ni na pierścieniach,oleju nie brała więc chyba wszystko ok było, nie wiem czy tak jest że stożek dobrej renomowanej firmy które kosztują rzędu 200,300 zł słabo filtruje powietrze 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

Możesz przerobić na suchy filtr powietrza jak wyżej mówią i to z podwójnym wkładem. Prościej będzie jak dasz większy intercooler aby obniżyć temperaturę w dolocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arion650    1

No właśnie chyba zrobię na suchy bo ten olejowy to nie jest dobra sprawa moim zdaniem 

A może ktoś wie jak zrobić  taki efekt podczas zmiany biegów i ujmowania gazu tak jak w tym mtz-cie na filmiku? link podaje niżej 

 

 

https://youtu.be/tUp2jcs-5jc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Dobry stożek wyłapuje tyle co fabryczny filtr, albo więcej. 

Uciążliwe jest jego czyszczenie i dbanie o nawilżenie olejem.

Kupując nie markowy można trafic na chinczyka zrobionego jak firmowy na tej samej lini co dla znanej firmy. Można też trafić badziewie.

Jak ktoś zainwestował w silnik górę kasy napewno nie zaryzykuje.

Do markowego stożka dostaniemy olej w komplecie, instrukcje czyszczenia itp. Producent podaje też jaki poziom filtracji zapewnia jego produkt.

 

Za dźwięk na filmie odpowiada pewnie zawór "blow off"  w dieslu nie ma raczej sensu go montować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

co nie zmienia faktu że w zapylonym środowisku stożek się nie sprawdzi,chyba że chcesz go czyścić ze 2 razy dziennie.Kup puche i przerób na suchy,z bezpiecznikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28749
38 minut temu, arion650 napisał:

 

A może ktoś wie jak zrobić  taki efekt podczas zmiany biegów i ujmowania gazu tak jak w tym mtz-cie na filmiku? link podaje niżej 

 

 

https://youtu.be/tUp2jcs-5jc

Chcesz żeby Ci ciagnik wył??? To kup niuholanda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8520
58 minut temu, arion650 napisał:

A może ktoś wie jak zrobić  taki efekt podczas zmiany biegów i ujmowania gazu tak jak w tym mtz-cie na filmiku? link podaje niżej 

załóż turbo jak niema i kawałek rury i będzie efekt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Przecież kolega pisał, że ma turbo.....

I koledze chodzi raczej o dźwięk zaworu upustowego....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8520

to kawałek rury ,raczej każda sprężarka bez zmiennej geometrii ma zawór upustowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

 

napisał:

to kawałek rury ,raczej każda sprężarka bez zmiennej geometrii ma zawór upustowy

Nie kazda ma zawór upustowy dla spalin czy inny. 

Chodzi o zawór blow off upuszczajacy ciśnienie z dolotu. W benzynie przed przepustnica zeby chronić ją i turbosprężarkę po naglym zamknieciu przepustnicy

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arion650    1

Chodzi mi właśnie o dźwięk tego zaworu upustowego przy zmniejszaniu obrotów silnika, turbo mam bez zmiennej geometrii łopatek rure też mam przelotową z nierdzewki,dźwięk silnika pod obciążeniem jest piękny

3 godziny temu, Alchemik napisał:

 

Nie kazda ma zawór upustowy dla spalin czy inny. 

Chodzi o zawór blow off upuszczajacy ciśnienie z dolotu. W benzynie przed przepustnica zeby chronić ją i turbosprężarkę po naglym zamknieciu przepustnicy

Właśnie chodzi mi o blow off-a ,a może wiesz gdzie i jak go zamontować i w którym miejscu w układzie dolotowym w ciągniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19920    69
5 godzin temu, arion650 napisał:

No właśnie chyba zrobię na suchy bo ten olejowy to nie jest dobra sprawa moim zdaniem 

A może ktoś wie jak zrobić  taki efekt podczas zmiany biegów i ujmowania gazu tak jak w tym mtz-cie na filmiku? link podaje niżej 

 

 

https://youtu.be/tUp2jcs-5jc

Olejowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Mniejsza częstotliwość czyszczenia itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

Co do dźwięku, to w tym przypadku jednak wydaje go zmienna geometria w turbosprężarce. Przez przerobione sterowanie na zwykłą gruszkę nadciśnieniową, kierownice są "ułomnie" sterowane  i na nich spaliny "grają". Normalnie  w pojazdach raczej takiego zjawiska nie ma, bo zmienną geometrią steruje precyzyjniej i płynie elektronika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam chciałbym ostrzec wszystkich przed sprzedającym z okolic Wandowa woj. wielkopolskie, który specjalizuje się w sprzedaży kombajnów marki claas dominator, maszyny są wyszykowane tylko powierzchownie często gęsto ściągane w beznadziejnym stanie, niestety ja złapałem się na jego haczyk. Zakupiłem u szanownego pana kombajn marki claas, który był w stanie wręcz idealnym, z racji szybkiego ukończenia żniw zdecydowałem się na szybki zakup i to był mój błąd, według zapewnień sprzedającego maszyna gotowa do pracy, w rzeczywistości po zakupie rozleciała się w drobny mak sieczkarnia, po przeanalizowaniu przez autoryzowany serwis Claasa okazało się, że wał był złożony z dwóch elementów, w obudowach były łożyska zużyte, po głębszej analizie okazało się, że brakuje w znacznej części czujników a dużo elementów dorobione były na wzór. Przestrzegam wszystkich forumowiczów przed szybkim i pochopnym kupowaniem maszyn rolniczych, naprawdę warto wydać te 200-500zł na serwisanta, która przejrzy sprzęt prze zakupem. Próbowałem sprawę załatwić osobiście ale sprzedający śmiał się ironicznie i powtarzał cytuje NIE JEST PAN PIERWSZYM I OSTATNIM.... skorzystałem z pomocy adwokata i dzięki jego pismom i groźbą skierowania sprawy do sądu udało mi się wymienić wadliwy element jakim była sieczkarnia, cały proces trwał od lipca 2013 do stycznia 2014. Także szanowni forumowicze uważajcie i sprawdzajcie bo dużo jest nieuczciwych handlarzy, którzy tylko czekają.Sprawa zakończyła się mam nadzieję pozytywnie chociaż ostateczna próba maszyny odbędzie się w te żniwa i to zadecyduje czy zostanie w moim gospodarstwie.
    • Przez farmer_89
      Witam, czym czyscicie przedmuchujecie swoje kombajny podczas zniw? 
    • Przez Mareczek1
      Witam planuję zakupić siewnik kvernelanda Accord mc-drill Pro czy mógłby ktoś napisać jak się sprawują , na co warto zwrócić uwagę przy zakupie i czy wogóle są warte uwagi,pozdrawiam
    • Przez AnkaSkakanka
      Dzień dobry,
      Oboje z mężem nie jesteśmy rolnikami. Mieszkamy w mieście, ale mamy rodzinę na wsi i bardzo lubimy tam przebywać. Jest to piękna wieś, w malowniczej okolicy. W bezpośrednim sąsiedztwie naszej rodziny znajduje się kilka działek należących do KOWR. Jedna z tych działek wydaje nam się bardzo interesująca i chlelibyśmy ją zakupić od KOWR, jednak nie ma nigdzie zamieszczonego ogłoszenia o jej sprzedaży. Jest to też działka o wielkości ponad 1ha, a my chcielibyśmy kupić jedynie jej fragment o powierzchni ok 30 arów. Czy ktoś z Państwa mógłby podpowiedzieć czy jest to w ogóle możliwe? Chcielibyśmy kupić tę działkę w celach rekreacyjnych i postawić tam mały domek (media są w drodze).
      Dodam, że żadne z nas nie posiada wykształcenia kierunkowego i na tę chwilę nie mamy możliwości (ani środków ani kwalifikacji) założenia gospodarstwa rolnego. Okolica jest zamieszkana przez osoby, które nie prowadzą działalności rolnej, są to wyłącznie siedliska.
      Będę wdzięczna za wskazówki.
       
    • Przez tomek1974
      Wpisujcie jakie firmy was oszukały bo mnie ostatnio dwie z lubienia nie zapłaciła za kuku i z kalisza nie odbiera trawy zeszłorocznej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj