Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
metiu20

Lampo 70 i problem z załączaniem przedniego napędu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lampo
metiu20    13

Witam. Mam lampo 70 i od pewnego czasu jest problem z załączeniem i wyłączeniem przedniego napędu. W związku z czym cały czas jeżdżę na włączonym ponieważ czasami da się go wyłączyć z użyciem większej siły, a czasami to mógłbym urwać dźwignię a jego i tak nie wyłączę( model z napędem załączanym mechanicznie). Tata twierdzi że jakiś czas temu kiprował przyczepą w której praktycznie nie było oleju i dużo uszło go z naszego lampka. Czy problem tkwi właśnie w tym, że teraz ten mechanizm nie jest zalany olejem w skrzyni i przez to stawia taki opór?

 

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam forumowiczów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebo62    2

Na włączonym napędzie jeździc nie możesz. Może wyrobić Ci sie znacznie szybciej frez na tulejce lączacej wałek przedniego napedu z przednim mostem bądź kamien w skrzyni. Takze nie polecam jazdy z wlaczonym szczegolnie przy wiekszych predkosciach...;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja mam wersje elektryczna ale w innej maszynie mam naped zalaczany mechanicznie i tam musze lekko cofnac zeby sie rozlaczyl, sprobuj moze pomoze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franec    0

Dlaczego nie może jeździć na włączonym przednim napędzie? Ja w zimę jeżdżę wyłącznie na przodzie bo inaczej bym nie po odśnieżał ani nic bym nie zrobił. W polu jak oram czy jeżdżę z agregatem to bez przodu ani rusz, Na mokrej łące też bez przodu nie pójdzie. Oczywiście na trasach wyłączam przedni napęd. To jeżeli nie można na nim jeździć to do czego on jest do zabawy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby lekko wyłączyć przedni napęd w lampo trzeba czynność tą wykonywać podczas jazdy gdy hamujemy silnikiem. Ja to robię tak że podczas jazdy na dowolnym biegu dodaję gazu i za chwilę go puszczam. W momencie kiedy puszczam gaz pociągam dźwignię od załączania przodka do góry. Wtedy napęd rozłącza się bez problemu. Gdy ciągnik stoi lub jedzie z obciążeniem ciężko jest rozłączyć przedni napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sthil007    1

Tak jak koledzy piszą trzeba dodać gazu popuścić i wtedy energicznie pociągnąć dżwignię od napedu wtedy się powinien rozłaczyć bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    2

witam

ja mam taki problem mam napęd włączany przyciskiem i wczoraj działał i przestał sprawdzałem napięcie przy tych elektrozaworach pod traktorem jak włączę przycisk to napięcia niema jak jest wyłączony to pokazuje 12 v ale niestety napęd nie działa poradźcie co z tym robić bo już sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    2

problem rozwiązany wyrobił się wieloklin na tulei łączącej wał z przednim mostem koszt oryginału ok 400 zł + 2 godziny mojej roboty w deszczu ;)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
metiu20    13

Mój problem z załączaniem też rozwiązany. Dziękuję wszystkim z rady. Problemem był olej skrzyni, po wymianie zaczęło wszystko chodzić, z resztą nic dziwnego jak go z 7 litrów brakowało. Pozdrawiam (jakby się ktoś pytał o olej hydrauliczny jaki zalałem to shell donax 10w30)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrmyslowski6
      witam.czy wie ktos co oznacza błąd 004 w Same Rubin i gdzie szukac przyczyny?
    • Przez DawidWsik
      Witam mam pytanie do amortyzacji przedniej osi. Podnosi i opuszcza bez problemu lecz wydaje mi się że w ogóle nie amortyzuje gdyż byłem na skupie to w innym ciągniku jak wjeżdżał na wagę to cały przód się bujał.
    • Przez Lukasz21_Lubelskie
      Witajcie. Posiadam ciągnik Deutz-Fahr Agrostar 4.71. I mam pewien problem z licznikiem ponieważ niektóre kontrolki się nie palą. (np. Załączony przedni napęd, blokada mostu)
      Poszukuje osób które mają te ciągniki i papirologię do nich. Najbardziej chodzi mi kody błędów i instrukcje napraw/schemat instalacji elektrycznej. (Według schematu instalacji sprawdziłbym sobie po kolei co może być przyczyną. (Wszystkie modele mają praktycznie to samo. Z tego co wiem to różnią się jedynie skrzynią i silnikiem) 
      Dodatkowo mam problem z licznikiem. Kalibrowałem go według instrukcji jaką znalazłem w internecie. (dystans 100m, Na początku wcisnąć 1 przycisk do wyświetlenia słowa CAL. Potem na początku przejazdu nacisnąć 2 przycisk-obroty WOM, po przejechaniu 100m wcisnąć 3 przycisk - obroty przedniego WOM) Niestety po kalibracji jest to samo co na początku czyli na liczniku wyświetla się maksymalnie 20 km/h). 
      Dziękuję za pomoc!
    • Przez Andre8989
      Witam.
      Mam zamiar kupić Lamborghini 850 premium, chciałem się dowiedzieć czy jest to model wart zakupu na co zwrócić uwagę.
    • Przez zimrex
      Witam serdecznie zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 85  na 15ha 
      Prace jakie by wykonywał to orka, siew, belowania, itp. 
      Interesują mnie awarie, spalanie, opinie 
      Tu macie link https://www.olx.pl/i2/rolnictwo/ciagniki/q-deutz-fahr-agrotron-85/?view=gallery   może ktoś zna tego handlarza 
      Z góry dziękuje za odp.
×