vatoviec

Zetor 7745 Zakleszczanie się skrzyni biegów - co zrobić żeby do tego nie dochodziło?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
vatoviec    0

Witam, tak jak w temacie, jakie polecacie rozwiązanie aby pozbyć się tego problemu (zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie się to pojawia). Dodam, że z obserwacji w nowych seriach np. X320/40 ten problem nie występuje - być może jest tam to jakoś rozwiązanie. Czekam na sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

wymienić wybierak i wodziki lub nauczyć się zmieniać biegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0
23 minuty temu, iron napisał:

wymienić wybierak i wodziki lub nauczyć się zmieniać biegi

No dobra, a wybierak przy nowszych czasem nie jest trochę inny?? Wodziki czy bezpieczniki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/686154-antyzakleszczacz-zetor/


i nie ma fizycznej możliwości żeby się coś zakleszczyło. sprawdzone od kilku lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

rozumiem, że przez zakleszczenie rozumiesz blokowanie biegów, jeśli tak to do odblokowania biegów odkręca się takie śruby, dostępne przez podłogę (analogicznie jak w c360), wymień trzy środkowe (skrajne są od przekaźnika i reduktora), bo pewnie się czubki wytarły, jak to nie pomoże to dalej wodziki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Ja wymieniałem te sruby i efekt był taki że tylko ciężko było biegi wbijać a skrzynia jak miała się zakleszczyć to i tak się zakleszczyła. Problem jest raczej w wytartych przegródkach pomiedzy wodzikami przy samym wybieraku przez co dźwignia wyskakuje przedwcześnie z wodzika a on cofa się z powrotem w pozycję biegu. Wykonane przeze mnie rozwiązanie całkowicie eliminuje możliwość przełożenia dźwigni nad inny wodzik, jeśli sąsiednie nie są na luzie a dodatkowo nawet gdyby te sruby-bezpieczniki nic nie trzymały to przy dźwigni inne wodziki i tak są zablokowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

stawiasz flaszke i ci daje 100 % skuteczny sposob- eeee to zetor -transporter wodki co najmniej 🤣🤣😂.

wyjscie jest banalnie proste- wyciagasz wodziki ,spawarka i kawalki plaskownika- nad fabrycznymi otworami na wodziki wspawujesz kawalki plaskownika ,tak z 5mm wysokosci ,moze mniej i zapominasz o problemie..

to nie moj paten -a anglii przyjechal z moim obecnym zetorem ,poprzedni sie zakleszczal az do konca ,

w 60 tez tak zrobilem i jest spokoj-ona miala w skrzynce klucz do wiazania drutu na plytach -,na poczatku nie wiedzialem po co.

temat byl juz pare razy walkowany- nawet kiedys dawalem zdjecia juz zmodyfikowanych nowych wodzikow-bo ktos nie wiedzial o czym mowa.

🚜 Wodzik z widełkami I, wsteczny bieg Zetor 30112003 30112003 | AgroALEX.pl


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

śruby wymienić 3 minuty roboty i koszt znikomy, a żeby wodziki wymienić roboty już trochę jest, koszty też większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vatoviec    0
Dnia 7.03.2021 o 21:48, jacus napisał:

wyjscie jest banalnie proste- wyciagasz wodziki ,spawarka i kawalki plaskownika- nad fabrycznymi otworami na wodziki wspawujesz kawalki plaskownika ,tak z 5mm wysokosci ,moze mniej i zapominasz o problemie..

to nie moj paten -a anglii przyjechal z moim obecnym zetorem ,poprzedni sie zakleszczal az do konca ,

w 60 tez tak zrobilem i jest spokoj-ona miala w skrzynce klucz do wiazania drutu na plytach -,na poczatku nie wiedzialem po co.

temat byl juz pare razy walkowany- nawet kiedys dawalem zdjecia juz zmodyfikowanych nowych wodzikow-bo ktos nie wiedzial o czym mowa.

Pewnie tak trzeba będzie zrobić i będzie spokój, tylko trzeba dobrze zespawać żeby nie odleciało i nie wpadło do skrzyni, bo z kolei wymiana wodzików wiąże się ze sporymi kosztami. Najbardziej denerwuje to jak założona jest podłoga żeby było cicho atu złapie i weź to wszystko rozkręcaj żeby się tam dostać, a temat nowych bezpieczników przerabiałem i faktycznie było dobrze na trochę tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

ja podloge mam na polce 😂-sciagalem tylko gume-na dodatek mam ja w calosci a nie w czesciach wiec sie wkur.. zdenerwowalem i zrobilem tak jak w starym mialem.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yaro_1    128

warto może też nauczyć się biegi zmieniać, jak czytam jakie to częste problemy to ręce opadają, mi z raz do roku zdarza się zblokować biegi, ale naprawa to 5 minut, inna sprawa, że u mnie wyraźnie czuć kiedy jest "luz" a kiedy zamiast wyłączyć 3 włączyła się już 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj