Zaloguj się, aby obserwować  
Jurek12

Zwrotnica zetor 7245

Polecane posty

Jurek12    1

Witajcie ostatnio coś "chrupało" mi w lewej zwrotnicy. Nie wiem co to może być.

Czy tam jest łożysko i to ono się rozsypało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek12    1

Na pewno łożysko ja słyszałem że tam jest jakiś sworzeń. Już pewnie ze 2 dni tak chrupie, ale dopiero dzisiaj zobaczyłem że z prawej strony jest prześwit z pół centymetra a z lewej nie ma wcale.

Jak się zabrać do wymiany tej części?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

Witam dwa tygodnie temu to rozbierałem tęż w zetorze 7245 bo mam tura na nim więc sami rozumiecie że łożyska powysiadały w zwrotnicach też właśnie chrupało aż zwrotnica jak podlewarowałem chodziła cała na dole to był tylko korpus z łożyska tak sie rozsypało a wiec tak musisz podlewarować koło najlepiej odkręcić będziesz miał łatwiejszy dostęp później u góry są cztery śróby bodajrze na 24 klucz jeśli masz błotnik to te od błotnika też jak odkręcisz te cztery u góry to tak samo masz na dole cztery śróby ja to się męczyłem podwadzałem ten korpus a tylko wystarczy wkręcić śróby 12 dwie tylko tam jest drobny gwint i śróba też musi być na drobny tylko mówie odrazu powoli dokręcaj bo ja zaszlałem niechciało iść i gwint się obrobił i musiałem przecinakiem odbijać i jak te dwa dekle odejdą wychodzi Ci zwrotnica podłuż sobie jakiegoś pniaczka pod ten korpus co było koło przykręcony i troche odsuń i masz na wierzchu łożyska i w tym korpusie od zwrotnicy są takie kułeczka z balchy je musisz wybić i łożysko Ci ładnie wyjdzie ja się męczyłem podwadzałem szlifierką nawet próbowałem rozcinać koszt takiego łożyska około 25 zł szt. sorry że tak dużo napisałem ale jak coś doradzać to kąkretnie a nie potem sie główkować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek12    1

M11 ale ty masz jaki most lekki czy ciężki bo ja ciężki. Bo patrzyłem w katalogu części w lekkim są łożyska a w ciężkim jakieś sworznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

U mnie w 9145 coś chrupie czasem jak się skręca :D to ta sama przyczyna czy może krzyżaki?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek12    1

Ten sworzeń na którym było osadzone łożysko.

Łożysko było doszczętnie rozsypane a ten sworzeń jest u góry poszarpany.

On wygląda jak taki grzybek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m11031993    3

rozumiem i razem z tym sworzniem wyszła obudowa z łożyska która jest na to nabita ja to szlifierką rozcinałem i zbiłem i na to musisz napić nowe łożysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj