Polecane posty

adrianurban    1

Witam wszystkich. Posiadam Mf 3085 na skrzyni AB. Po zimowym postoju odpaliłem go dzisiaj i pojawił mi się taki problem że cos tak dziwnie słychać ze skrzyni na postoju. Tak jakby miał jakiś problem z ciśnieniem albo smarowaniem skrzyni i cos go na chwile blokowało a potem ok i znowu go blokuje. Jak wcisnę sprzęgło wszystko jest ok i jak włącze półbieg też jest ok ale po wyłączeniu znowu problem wraca. Reszta chodzi ok podnośnik wałek napęd itd. Pojechałem sprawdzić jak to wyglada w czasie jazdy i na połbiegu jest wszystko ok a bez szarpie ciągnikiem i go hamuje. Wyjałem elektrozawór sprawdzałem na akumulatorze i jest ok nie zacina sie. Nic w ciągniku nie było robione od jesieni i było ok. Pomoże ktoś bardzo proszę. Może cos sie zapowietrzyło i musi długo popracowac zeby sie rozgrzal, przejechalem sie tylko kawalek zeby sprawdzić tak ze nawet  sie nie rozgrzal. Dźwiek dobiega z okolicy półbiegu własnie i nie wiem czy to on nie jest winny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1

Masz pewnie nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia 17bar. Prawdopodobnie w skrzyni na półbiegu, lub na sprzęgle przedniego napędu (włącz przedni napęd i sprawdź półbieg, jeżeli jest poprawa to problem ze sprzęgłem napędu jeżeli nie to uszczelniacze półbiegu). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo514    3

Jeżeli masz skrzynie 40km/h i nikt nic nie grzebał w sterowaniu półbiegu(elektryka)  to po wciśnięciu przycisku powinno działać to tak, że ciągnik zwalnia, a bez włączania jedzie szybciej i jeśli na tej szybszej jeździe bez włączonego półbiegu ciągnik coś blokuje/słychać zgrzyty to tam już raczej nie ma łożysk i osi satelit a może nawet satelit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adrianurban    1

Wcisniecie półbiegu powoduje przyspieszenie ciągnika. Przednia os jest w bardzo dobrej kondycji to nie jej przyczyna, obawiam sie ze to wlasnie nieszczelnosc na polbiegu i bez rozpalawiania sie nie obejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    353

Wiesz tak się składa że satelity w półbiegu też mają osie i o nich mowa nikt tu nic nie ma do przodka w twoim traktorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Oki juz wszystko jasne znalazłem schematy skrzyni i półbiegu i wiem juz o czym mówicie. Dzieki za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    162
8 godzin temu, przemo514 napisał:

Jeżeli masz skrzynie 40km/h i nikt nic nie grzebał w sterowaniu półbiegu(elektryka)  to po wciśnięciu przycisku powinno działać to tak, że ciągnik zwalnia, a bez włączania jedzie szybciej i.

Jest dokładnie odwrotnie.

Wciśnięcie półbiegu odcina dopływ oleju do przekładni, wtedy jest wszystko dobrze. Jeżeli po wyłączeniu półbiegu się przycina tzn. że jest problem z ciśnieniem i obydwa przełożenia chcą pracować jednocześnie i dlatego się przycina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Jest dokladnie tak jak mowisz. Czyli połbieg pewnie do roboty, uszczelniacze pewnie padły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    162

Sprawdz czy na włączonym napędzie jest tak samo. Często przeciek jest na napędzie, to powoduje spadki ciśnienia, które objawiają się na półbiegu. Włączając napęd odcinasz olej, tym samym wykluczasz ewentualny przeciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo514    3
13 godzin temu, ptaszyna napisał:

Jest dokładnie odwrotnie.

Wciśnięcie półbiegu odcina dopływ oleju do przekładni, wtedy jest wszystko dobrze. Jeżeli po wyłączeniu półbiegu się przycina tzn. że jest problem z ciśnieniem i obydwa przełożenia chcą pracować jednocześnie i dlatego się przycina.

Niestety nie zgodze się z Tobą. Jak już pisałem przy skrzyni 40km/h wciśnięcie przycisku półbiegu powoduje "podanie" oleju na kosz i zwolnienie ciągnika, przerabiałem to u siebie-po wciśnięciu przycisku gdy był podany olej zaświecała się kontrolka ciśnienia bo je gubił i wtedy półbieg jak pisałeś przycinał się i wtedy obydwa przełożenia chciały pracować jednocześnie. Natomiast przy skrzyni 30 wciśnięcie przycisku powoduje również zasilenie olejem półbiegu tylko wtedy ciągnik przyspiesza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Na włączonym napedzie rowniez szarpie tylko wlaczenie polbiegu rozwiazuje sprawe

Rozgrzalem dobrze ciagnik pojezdzilem duzo i problem zniknal wogule nie szarpie ani na półbiegu ani bez. Sam juz nie wiem co to moze byc. Wszystko zwiazane ze skrzynia i hydraulika dziala prawidlowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    353

A ty możemasz wlkład filtra zapchany i przy zimnym gęstrzym oleju takie kwiatki wychodzą na ciepłym rzadszym już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Głowny filtr wkład filtra i olej były zmieniane 500 mth temu mozliwe ze juz sie przypchalo i na zimnym tak sie dzieje. Zobacze w jakim jest stanie ale pewnie lepiej wymienic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mf21
      Witam, MF jest po wymianie filtrów hydraulicznych i oleju.Jak się zmienilo olej wspomaganie ganc leciutko paluszkiem latało, ale dzisiaj wchodzę odpalam ciągnik czy to niskie czy wysokie obroty wspomganie tak jakby buczy ,słychac na dworze jakies takie bżęczenie a w kabinie taki dzwięk buczenia z kierownicy ,jaka moze byc tego przyczyna zimny olej czy co?
    • Przez thesykacz
      Witam. Chciał bym wymienić olej w przedniej osi czyli:
      Most jaki olej wlać i ile wchodzi?
      Zwolnice jaki olej i ile wchodzi do jednej?
      Sama oś jaki olej i ile wchodzi?
      Ciągnik to massey ferguson 3070.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam fabryczny przedni tuz na mf 8120 ale na tabliczce nie ma podanego jego maksymalnego udzwigu. Bede mu robic obciaznik na przod ale nie chce przesadzic i przydaloby sie wiedziec jaki tam jest udźwig 
    • Przez Mistrzu2
      Szukam kupić kompletu ORYGINALNYCH obciążników na przód zdjęcie dla uwagi. 17-100 Bielsk Podlaski.
    • Przez Michał8201
      Jestem po kupnie Massey ferguson 6180,i prób wygląda tak że na 4 biegu jedzie bardzo wolno właściwie to szybciej jedzie na 3 biegu niż na 4 czy to jest kwestia zablokowanej skrzyni (jak twierdzi poprzedni właściciel) czy niestety bedzie potrzebny remont skrzyni. Z góry dzięki za odpowiedź.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj