Qki

Pszenżyto jare po ozimym

Polecane posty

Qki    0

Witam,

Zostawiłem zaorane w ziemble 1ha na którym wcześniej zebrałem pszenzyto ozime. Sypnęło wtedy niezle, choć wymoki i chwast potem swoje tez zrobił.

Chciałbym teraz na wiosnę zasiać tam COŚ co napewno da plon - przedewszystkim dla kurek bo na innych kawałkach mam rzepak.

Pierwsza myśl to było przenzyto jare - tylko teraz się zastanawiam czy nie będzie katastrofy i nic nie urośnie albo grzyb go zje.

Drugi pomysł to łubin słodki - dobry na białko by był ale trudniej z uprawa, nie wiem czy dam radę chwast wytruć skoro wcześniej było ich sporo.

Sens - zbiór na paszę dla drobiu, nie na skup. Mieszanek nigdy nie siałem - nie znam się a może tu jakis pomysł?

Klasa ziemi 4b juz niestety domagająca się wapna z niska zasobnością w składniki.

Przed siewem rozrzuce kurzeniec żeby choć trochę poprawić stanowisko.

Edytowano przez Qki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
isentor    81

Z łubinem chyba większej filozofii nie ma. Zabieg na chwasty jakiś Boxer w pełnej dawce jak masz presję, nawożenie niskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

Pszenżyto nie jest dobre dla kur. Najlepsza pszenica , ewentualnie jęczmień , owies

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qki    0
5 minut temu, cinek1808 napisał:

Pszenżyto nie jest dobre dla kur. Najlepsza pszenica , ewentualnie jęczmień , owies

Jest dobre w 30% dawki pokarmowej, pszenica może być bez limitu ale ona na tym polu póki co nie urośnie. Nie o tym jednak mówmy.

Jak macie jakieś doświadczenie w JARYM pszenzycie i łubinie słodkim to jak myślicie która uprawa da lepsze korzyści pod względem paszowym? Ceny śruty sojowej są na ta chwile kosmiczne wiec ten Lubin na nawet jak da ze dwie tony to byłby na plus, a może rzucić go z czymś? Owsem?

 

Edytowano przez Qki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267