Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
raul7031    8

Kolega Eryk ma trochę racji ponieważ jest wiele przypadków, w których ludzie którzy mieli mało swojej ziemi dostali młodego w tym naborze, tylko dlatego, że wydzierżawili, bo akurat w ich rejonie można było. A ktoś miał więcej swojej, ale nie mógł wydzierżawić, bo nie w każdej gminie jest wolna ziemia i chętni do oddania w dzierżawę i co ma powiedzieć taki ktoś. Także nie jest to zbyt sprawiedliwe. Uważam, że w nowym naborze jest to już dużo lepiej pomyślane z tymi 70% własnej ziemi, szkoda tylko że za późno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kendzior15    49

pablo21 dobrze prawisz! nie zawsze kto dzierżawi to odrazu przekręt ja w poprzednim naborze startowałem z 5 ha swoichi i 9 dzierżawy na których naprawdę bym pracował niestety to było za mało więc w tym naborze moi rodzice przepisują mi dużo więcej a i prawdziwych nie fikcyjnych realnych dzierżaw będę miał ok 20 ha na które będę obrabiał więc ErykMastalarek nie mów że dzierżawy to zło bo jeżeli mój ojciec ma 50 lat i przekaże mi teraz wszystko to z czego będzie żył
ja również czekam na nowego MR ale i na PROW i bardzo mi się podoba 60% zwrotu dla młodych chodz mogło by być troszkę więcej :D ale lepsze to niż nic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Legend    0

Witam,Mam pytanie ,mianowicie będe robił zmiany upraw w BP(rok obecny i 2016),kase dostałem w lutym 2011 a rok docelowy mam 2017 i do tego roku mam rozplanowane uprawy.Czy w takim wypadku obowiązuje mnie jeszcze ten 2017 czy tylko do 2016 ,bo wg zasad to po 5 latach kończą mi sie zoobowiązania czyli w lutym 2016?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    172

Działalność rolniczą masz prowadzić do lutego 2016. 


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. 

Tel: 511-293-290.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legend    0

I wzrost esu będzie liczony z 2016 a nie z 2017 tak jak pisaliśmy z innymi kolegami we  wniosku ?

Edytowano przez Legend

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    172

Jeśli otrzymałeś pieniądze w lutym 2011 to Twoje zobowiązanie kończy się w lutym 2016. Prosta kalkulacja.


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. 

Tel: 511-293-290.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legend    0

Więc z biznesplanem musze też zmienić strone 4/7 z wniosku o przyznanie pomocy ,tak? Bo facet co mi pisał wniosek wpisał tam wzrost esu z 2017 który uzanał za końcowy.

Edit

I w PRG w tabeli 6 z uprawami wpisuje docelowy 2017 czy 2016?,bazowy mam 2010.

Edytowano przez Legend

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

Kolego ja przez pojęcie "nierozliczenie" uważam niewydatkowanie 70 % premii w okresie do 3 lat od daty wpływu na konto. Żebyśmy się dobrze zrozumieli. A za to jest sankcja 100 %. Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć dokumentów potwierdzających zakup ziemi to rób na szybko podanie i zmianę założeń związanych z inwestycją. Jednym słowem kup coś innego. 

Tylko że ja chciałem tą ziemie kupić, bo maszyny planowałem złożyć wniosek na modernizacje i przykładowo opryskiwacz kosztujący 60 tys. brutto wyniósłby mnie około 20 tys netto, a tak za premie kupie opryskiwacz, a na ziemie i sprzęt z modernizacji będe musiał wziąć kredyt, a tego bym wolał uniknąć. Jeżeli kupiłem już kawałek ziemi (inny niż deklarowałem w biznesplanie) za kwotę około 10 tysięcy to mogę to zakwalifikować do kwoty wydatkowanej? Czy można by też było zmienić biznesplan i zakwalifikować nowe maszyny które już kupiłem po wzięciu pieniędzy MR? Talerzówkę, myjkę Karcher, Wilgotnosciomierz do zboża razem ok 15 tys.

 

Zadzwonię jutro do ARIMR i zapytam się o możliwość odroczenia rozliczenia, czy termin jest aż tak ustawowo sztywny i dam znać jak coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    14

Witam 

 

Mam do was pytanie czy mogę po ukączęniu 18 lat starać się o premię dla młodego rolnika będąc jeszcze uczniem liceum ? 

Czy muszę posiadać już jakąś ziemie i czy mogę gospodarzyć z ojcem na tym samym podwórku i sprzętem który był kupiony z PROW na ojca ? 

 

Z góry dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanów sie co mówisz. Idac twoim tokiem postępowania najlepiej było by zrobic kilka gospodarstw po kilkanascie tys ha i sie cieszyc ze sie ma duzo i kazdemu starczy. Sam nie wiesz co mówisz bo sasiad sasiadowi powiedział ze sasiadka wzieła 100 tys oddała sasiadowi za dzierzawe fikcyjna 50 tys, faktur ani rozliczenia z biznesplanu nie donieśli do agencji a gospodarstwo tak naprawde nie istniało glupie gadanie. Popatrz na to z innej strony masa dzieci ludzi którzy maja duze gospodarstwa własnościowe dostała premie bo im sie nalezy a tak naprawde nie wiedza nawet gdzie ojciec im to pole przepisał znam sam kilka takich przypadków i co wtedy własnośc jest sprawiedliwa i to nie przekręt?

 

Mówisz o zastępowaniu i scalaniu gospodarstw tak? Podam za przykład siebie 6 lat temu startowałem od własnych 2 ha teraz w dzierzawach mam ponad 70 ha i tylko w tym roku doszło 20ha. Swojego mam 4ha. 80% areału który dzierżawie bedzie za kilka lat do wykupienia a jest to naprawde kilkanaście mniejszych gospodarstw i myślac tak jak Ty nie miałbym szans na MR bo moje gospodarstwo jest fikcyjne? A moze nierentowne albo nie ma przyszłości?

Wiele jest takich przykladów w Polsce gdzie młodzi nieraz zaczynaja do zera ale maja zapał do pracy mozliwosc rozwoju na rynku itd. Ale zacząc jest bardzo ciezko i trzeba mase kasy ale mimo to nie warto im pozwolic dostac premii bo tylko pieniadze chca wyłudzic od państwa, a ten co ma 150ha swoich 3 nowe ciagniki to powinien dostac :)

 

A i nie głoś herezji ze 30% dzierzaw bedzie punktowana bo nie ma krajowych przepisów jeszcze a w rozporzadzeniu pisze bardzo wyrażnie ze 70% wartosci minimalnej (czesc podstawowa gospodarstwa) musi byc własnościowa wiec takie gadanie tylko wprowadza w bład ludzi którzy moga akurat ta stronę przeczytac a poprzedniej nie. Narazie opieramy sie na rozporzadzeniu PROW i trzeba czekac na zapisy Polskie, bo do tej pory przeciez mozna było dojśc zarówno do dochodu jak i do średniej krajowej jak ktoś nie miał.

 

 

O przekrętach na dzierżawach w aktualnym MR jest wszędzie głośno. Wystarczy wyjść z domu i popytać. Przykłady o których piszę są potwierdzone, lista jest jawna i można to potwierdzić, a ludzi słupy znam osobiście i wiem że z rolnictwem mają tyle wspólnego co ja z budową promów kosmicznych. Co więcej słyszę że bardzo ubolewają nad faktem że w następnym naborze trzeba mieć 70% własności.

 

Z własnością jest o tyle pewniej że nie będzie przekrętu, że przepisać można tylko komuś komu się ufa, a na dobrą sprawę wydzierżawić można każdemu, stąd tyle wyłudzeń w aktualnym naborze, ale na szczęście się to prawdopodobnie skończy.

 

Zgoda że jesteś jednym z nielicznych których dotknie nowa reguła antywyłudzeniowa, ale jak pisałem, nie zadowoli się wszystkich, a krętaczy trzeba starać się wyeliminować. Dla tych najmniejszych będą inne programy, MR nie jest skierowany do wszystkich. Co powiesz małym gospodarstwom których miejsce zajmą ludzie słupy z dzierżawami tylko pod MR? Że procederu nie można było ukrócić bo jest kilku takich jak Ty z samą dzierżawą? 

 

Żeby rzetelnie podejść do tematu, trzeba by było zdefiniować, co to jest małe, średnie i duże gospodarstwo.

 

Ja zasadę 70%/30% rozumiem tak jak ARIMR w moim województwie, czyli że minimalnie trzeba mieć średnią krajową i minimalnie 70% jej powierzchni jako własność(co jest logiczne) do złożenia wniosku. 70% jest wymogiem dotyczącym całości deklaracji, jeżeli deklaruje się powierzchnie powyżej wymaganego minimum średniej krajowej/wojewódzkiej. Czyli deklarując 20 ha trzeba mieć 14ha na własność. Wymaganie jedynie 7ha własności byłoby co najmniej niepoważne a na pewno nieskuteczne i zostawiające dużo miejsca do popisu nieco bardziej obrotnym, czego przykład mamy w obecnym naborze.

 

Być może w przyszłości będzie to 100% własności, wtedy na dobre ukrócone będzie kombinatorstwo.

Edytowano przez ErykMastalarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

No cóż niektorzy nawet czytac nie umieją tego co juz napisane jest a agencja zadnych oficjalnych wytycznych nie ma az do ogloszenia przepisow krajowych wiec skoncz juz te swoje wlasne nieprawdziwe wymysly bo to nudne juz sie robi.

Nikt nie ma problemów z tym że inni kombinują tylko ty. Czyżby sąsiad dostał a ty nie? :-D ktoś chce łamać  prawo to łamie i tak jest było i będzie.

Edytowano przez pablo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nudna to się robi postawa roszczeniowa, którą prezentujesz. Mieszkasz w województwie, które najbardziej skorzystało w obecnym naborze a wymagasz i narzekasz. Lepiej podziękuj szczęściu że nie jesteś w woj o wyższej średniej bo MR byłby dla ciebie marzeniem.


 

Nikt nie ma problemów z tym że inni kombinują tylko ty. Czyżby sąsiad dostał a ty nie? :-D ktoś chce łamać  prawo to łamie i tak jest było i będzie.

 

Takie słowa stawiają pod znakiem zapytania uczciwość osoby je wypowiadającej. Potwierdza to sens wprowadzenia zmian i wymagania 100% własności.

 

Uważam że jeżeli warunki są tak skonstruowane, że dają możliwość na otrzymanie premii w nieuczciwy sposób to pretensje mam do ustalających zasady za niekompetencje, a nie do tych którzy z z takiej tylnej furtki korzystają, ponieważ cierpią na tym ci uczciwi a wina leży po stronie rządu.

Nie chciałbym żeby nadszedł 2020 i okazało się, że znaczna część środków z PROW została zwyczajnie rozkradziona, a czasu cofnąć nie można.

 

I to może posłużyć za podsumowanie naszej dyskusji.

Edytowano przez ErykMastalarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    378

Nie wchodźcie w dyskusję z tym typem szkoda nerwów  :P co tydzień nowe konto, ale styl pisania ten sam, w zeszłym tyg to był user @comray czy jakoś tak ;) od maja jęczy że mieszka w zach-pom i nie dostał premii


KUPIĘ DOJARKE PRZEWODOWĄ POMPA MINIMUM 8setka. WYCINAK KISZONKI PIŁOWY 1.4-1.7m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Post wyzej wszystko wyjaśnia, niestety ludzi w stylu sam nie mam to i inny miec nie bedzie nie brakuje.
A przepisy krajowe i tak wszystkich pogodza bo co bedzie to bedzie i komu sie według klasyfikacji bedzie należec to dostanie, w poprzednim naborze srodków starczyło tylko dla 1/3 no i coz też trzeba z tym zyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    8

To jak już będzie oddam mu swoją. 

 

Swoją drogą nie macie problemów z wydaniem tej kwoty? Mam na myśli takie naprawdę sensowne zakupy, które przyniosą korzyść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Ja mam problem. Kupic coś co bedzie tylko traciło na wartości to nie sztuka. za 100 mozna kupić wszystko, a tak na prawde to nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    47

najrozsadneijszy wydatek to kupic ziemie tylko ze tu ceny sa czy np jak za 70 tys ha bym chcial kupic to przejdzie to bo agencyjnie maja tak naprawde polowe realnych cen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dralo5    3

Panowie mam pytanie. Gospodaruję na prawie 30 ha gruntów ornych, z czego niestety tylko 12 ha jest moich reszta dzierżawa. Czy przy składaniu wniosku moge zadeklarować że będę miał przepisane te 12 ha i 3 ha na matkę stoi to od obu rodziców się liczy jako własność? Bo jeszcze ciotka chce mi zdarować 1 ha czy też mogę zadeklarować to jako własność jeśli mi przepisze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ciezka jest kupic cos za te 100 tys jak nie bylo ich to bylo latwo to sie kupi to to potem to i latwo sie mowilo  a jak teraz to czlowiek mysli czy na tym straci czy zyska  czy poczekac dolozyc na prow czy jak . Ale u mnie cale szczescie trafilo sie 6 ha łąk 4 klasy no i koles puścił po 30 tys za ha ojciec dołoży i bedzie git moim zdaniem ziemie najlepiej kupic na tym sie nie straci :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    16

No cóż niektorzy nawet czytac nie umieją tego co juz napisane jest a agencja zadnych oficjalnych wytycznych nie ma az do ogloszenia przepisow krajowych wiec skoncz juz te swoje wlasne nieprawdziwe wymysly bo to nudne juz sie robi.

Nikt nie ma problemów z tym że inni kombinują tylko ty. Czyżby sąsiad dostał a ty nie? :-D ktoś chce łamać  prawo to łamie i tak jest było i będzie.

Chłopaczyna chyba ma jakiś kompleks i pewnie nie ma więcej jak 18 lat, bo jeśli ma więcej to pamięta pierwszy nabór i niech zapiernicza do prawdziwych wyłudzaczy z pierwszego naboru i niech im dyndoli jakie to z nich oszusty, 1 ha ziemi krus i 50 tys na co chce hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    8

widzę że dobry temat podrzuciłem 

Ziemia ??? 

Bardzo bym chciał tylko hektar to koszt ok 110tys  w moim przypadku była by to słaba inwestycja. Przy tym co robię to co jest wystarczy. Chętnie zmienił bym ciągnik, który wiecznie się sypie i jest niefunkcjonalny. Tylko to nie przyniesie poprawy jakiej bym oczekiwał, a warunek 5 lat dyskwalifikuje model który bym chciał...

 

Miał być opryskiwacz najważniejsza planowana zmiana. 5 letni?? zonk nowy wykluczony czyli? za swoje właśnie dostaje drugie życie.

 

Przemyślenia długi czas, a efekt to 9 pozycji na liście na niezupełnie połowę kwoty. Reszta będzie czekała na rozwój sytuacji tymczasowo wpisze się byle co żeby wydatkowanie było kompletne, po czym i tak będzie zmiana. 

 

Gdyby można było wydać dowolnie całą kwotę miał bym kolosalna zmianę a tak jest łamigłówka :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    172

W starym czy nowym PROW?


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. 

Tel: 511-293-290.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtek161
      mam pytanie czy trzeba podać cały sprzęt który się posiada czy też te maszyny co się chce kupić za młodego rolnika (56250zł) a za reszte chce kupić c360 i niewiem czy ją wpisać na wniosku że planuje kupić (napewno ją kupię) bo z własnych pieniędzy to ciężko chyba ze wziąśc kredyt i potem tymi pięniędzmi go spłacić co wybrac pomocy?
    • Przez Koksu101
      Witam.Nie długo przejmę gospo po moim ojcu będe starał się o dopłaty na młodego rolnika mieszkam w woj Lubelskim
      i mam kilka pytani.

      1 co muszę spełniać aby dostać dopłaty na MR
      2 czy jest określona ilości ha
      3 ile pieniędzy dostanie
      4 i czy mogę wydać to na co chcę czy muszę wydać na gospo
      5 gdy kupie maszynę typu ciągnik pług czy muszę mieć na to fakturę
    • Przez tytus
      Realizuję zakup ciągnika używanego w ramach premii MR. Czy ktoś może mi napisać jak dokładnie powinno wyglądać zaświadczenie sprzedającego, że maszyna nie była finansowana wcześniej z dotacji UE lub innych?
    • Przez Michal_Moneyup
      Szanowni Państwo, z uwagi na fakt dużego zainteresowania kredytami na forum przez użytkowników i pośredników chciałbym utworzyć temat zbiorczy dotyczący tych zagadnień. Jeśli mają Państwo jakieś pytania chętnie odpowiem, doradzę, zapraszam również innych przedstawicieli do dyskusji. Dzięki temu będziemy mieli miejsce tematu zbiorczego dotyczące pytań o kredyty, refinansowanie i dofinansowania oraz porównanie czyja oferta jest faktycznie najtańsza i najbardziej odpowiada klientom.   Przydatne informacje kredytowe: RRSO - rzeczywista roczna stopa oprocentowania. Nie daj się nabrać na niskie oprocentowanie nominalne. RRSO jest prawdziwym wyznacznikiem wszystkich kosztów związanych z kredytem, gdyż musi uwzględniać wszystkie koszta. Określa ile rzeczywiście rocznie nadpłacamy naszym kredytem.   SCORING BIK - jest metodą punktowej oceny ryzyka kredytowego. Ocena BIK przyjmuje wartości od 192 do 631 punktów. Polega ona na określeniu wiarygodności kredytowej klienta. Im wyższa punktacja tym bardziej prawdopodobne, że klient będzie spłacał kredyt na czas i banki chętniej pożyczają pieniądze takim klientom dzięki czemu mamy dostęp do lepszych ofert. Jeśli posiada się niską punktację bank prawdopodobnie odrzuci wniosek o udzielenie kredytu. WAŻNA INFORMACJA: Za każde zapytanie o kredyt z waszej strony w banku obniża się punktację o 15 pkt (wprowadzenie danych do systemu w celu sprawdzenia zdolności kredytowej i oferty przeznaczonej dla was). Banki często odrzucają wnioski z powodu samych zapytań. Tak więc odradzałbym chodzenia po bankach ponieważ nikt o tym nie informuje ale powyżej 4 zapytań w danym okresie spowoduje odrzucenie wniosku jak wcześniej wspomniałem i obniżenie BIK-u o 60pkt.   Refinansowanie - najprościej mówiąc przenoszenie posiadanego kredytu do innej instytucji na lepszych warunkach, można skrócić sobie okres spłaty, zmniejszyć ratę lub dostać dodatkową zaoszczędzoną gotówkę do ręki.   Nasza oferta: Money Up zaprasza do współpracy osoby prywatne oraz biura rachunkowe, kredytowe, doradców finansowych. Dzięki współpracy z właściwie wszystkimi bankami w Polsce jesteśmy w stanie uszyć ofertę idealnie dopasowaną do potrzeb klienta. Jako Money Up czerpiemy pełnymi garściami inspiracje z zachodu ,co za tym idzie jesteśmy jedynym niezależnym doradztwem finansowym działającym zgodnie z dyrektywą unijną na skalę całego kraju co daje nam możliwość negocjacji ofert z Bankami. Zajmujemy się pozyskiwaniem dla naszych klientów firmowych jak i prywatnych finansowania bez zbędnych kosztów około kredytowych ze względu na to, że nie jesteśmy w żaden sposób rozliczani przez Bank , co za tym idzie nasz klient dostaje najlepsze możliwe rozwiązanie finansowe na rynku.   Jeśli rozglądasz się za kredytem zbadamy dla Ciebie rynek i zaproponujemy korzystne rozwiązanie.   Plusy które przede wszystkim wyróżniają nas na tle konkurencji to : -Niezależność i szeroki wachlarz ofert ze wszystkich banków -Pozbywanie się dodatkowych kosztów -Badanie rynku bez obniżania zdolności kredytowej ( nie robimy zbędnych zapytań, analizujemy klienta i z góry wiemy gdzie możemy złożyć jego wniosek ) -Kredyty gotówkowe, inwestycyjne, hipoteki, faktoring, leasingi -Dotacje unijne -kredyt obrotowy do 500.000 bez zabezpieczenia w 1 banku na np.5.5% RRSO przy czym przeciętne RRSO na naszym rynku finansowym to 21% -kredyty z dopłatą unijną do 40.000 na sprzęt i inwestycje - 1% RRSO - na 3 lata, do 120.000 4,9% RRSO na - 5 lat -kredyt od 3 msc prowadzenia działalności (do 75.000) od 6 msc (do 125.000) przeciętnie banki przyjmują klientów o 12 msc prowadzenia działalności -kredyty bankowe dla ludzi ze słabą historią bik -kredyty na oświadczenie -refinansowanie na atrakcyjnych warunkach - jeśli posiadasz obecnie zobowiązanie kredytowe które nie jest korzystne lub nie jesteś pewien czy jest ono obecnie najtańsze chętnie przyjrzymy się twoim warunkom umowy i zaproponujemy lepsze rozwiązanie.   -pośrednicy mają zapewnioną atrakcyjną prowizję  -dostęp do programu produkcyjnego Money Up Zależy nam na długotrwałej i solidnej współpracy z naszymi kontrahentami ,dzięki której będziemy czerpać obopólne korzyści. Tak więc jeśli masz pytania odnośnie posiadanego lub planowanego zobowiązania kredytowego, chcesz nawiązać współpracę, masz klientów z którymi trudno coś zrobić lub jesteś ograniczony do kilku ofert bankowych napisz lub zadzwoń a chętnie skonfrontujemy nasze oferty lub połączymy siły   725 423 393 Michal.butkiewicz@moneyup.pl  Pozdrawiamy zespół MoneyUp    
    • Przez tomrolnik
      witam , mam takie pytanie , brał ktoś może z was quada za dotacje unijne jako mikrociągnik? Wiem , że jest taka możliwość ale jestem ciekawy jak to wygląda w rzeczywistości . Może ktoś się spotkał z takim tematem i może sie wypowiedzieć . 
×