Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
instas    10

Czy znalazł ktoś ten projekt rozporządzenia na stronie ministerstwa rolnictwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    18

czyli zmiany dokładnie takie jakie dostałem w mailu z agencji w lutym, kolego ralex jak wyliczałeś te punkty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mlooody    0

Kilka stron wczesniej był podawany link do projektu zmian prawnych, dzięki którym teraz będzie 100 tys dotacji. Tam też znajdowała się informacja ile pkt można uzyskać za ilośc ziemi, wykształcenie itp, więc przypuszczam że włąśnie na tej podstawie kolega ralex oszacował sobie te 13 pkt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Endriu42    10

Właśnie w radiu Zet podali też info że będzie nabór w połowie maja. Ok. 8 tys. wniosków do sfinansowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marjanmeme    6

Wychodzi mi po obliczeniach jakieś 13 pkt na 25.

Można gdzieś sprawdzić ile najmniej mieli punktów rolnicy którzy otrzymali dotację w poprzednich naborach?

 

Pytałem się kiedyś w ARiMR w łódzkim to powiedział ze powyżej 7pkt.

 

http://www.agrofoto.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/jakie-zmiany-w-8222-mlodym-rolniku-8221,50287.html

 

Tu są chyba najważniejsze informacje.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=11954.

 

A tu mozna wyliczać punkty, paragraf 15

Edytowano przez marjanmeme

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    709

Pytanie za 100pkt: ile czeka się na kasę od momentu zakończenia naboru do momentu wpłynięcia jej na konto? Załóżmy że potencjalny rolnik spełnił wymagania, złożył wniosek i zostaje on zatwierdzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam i od razu przechodze do pytania dokladnie rok temu przejalem gospodarstwo rolne mojego ojca gosp ma wilelkosc 3 ha,mam 28 lat od 10 miesiecy oplacam tez skladki krus,szkola ktora skonczylem ''zespol szkol rolniczych z kierunkiem technik zywienia i gospodarstwa domowego'' czy mam jakie kolwiek szanse na to zeby ubiegac sie o premie z mlodego rolnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikijohn    19

decyzja o przyznaniu premii musi być podjęta przed upływem 12 mc od przejęcia gospodarstwa czyli szanse marne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    18

PawełKobukowski nie masz szans, sprawdź wymagania to się dowiesz dlaczego

 

pawelol111 parę stron wstecz ktoś dokładnie opisał terminy, w tym albo w tym drugim temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Endriu42    10

 

 

Pytałem się kiedyś w ARiMR w łódzkim to powiedział ze powyżej 7pkt.

 

http://www.agrofoto.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/jakie-zmiany-w-8222-mlodym-rolniku-8221,50287.html

 

Tu są chyba najważniejsze informacje.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=11954.

 

A tu mozna wyliczać punkty, paragraf 15

te 7 pkt. to ma być warunek aby wniosek wogóle był rozpatrywany. Zgodnie z orojektem nowelizacji rozp. jak ktoś dostanie mniej niż 7 pkt. to nie będzie wogóle wniosek rozpatrywany. Ale to nie zbaczy że jak ktoś będzie miał 8 czy 10 to dostanie kasę. Zależy ile będzie złożonych wniosków i po ile pkt. każdy wniosek dostanie. Tego w tej chwili nikt nie zgadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub81    0

do tego okresu tj chyba nie 12 tylko 18 miesiecy z tego co mi wiadomo a poza tym na 100% jeszcze nic nie jest podane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Optimus    2

ja mam takie pytanie do was otóż zaczynam za około 2 tyg budowe obory projekt jest na moją mame (wlaścicielka gos)jeśli ruszy MR mama przepisze na mnie gospodarstwo do tego czasu postawimy pewnie z połowe obory i tu rodzi sie moje pyt czy brac MR na budowe tej obory myślałem o konstrukcji stalowej , płycie i świetliku czy lepiej (bezpieczniej) na jej wyposażenie dojarkę zb na mleko CZY w razie wariantu pierwszego musze projekt przepisywac na siebie (jakiś aneks )i czy nie bedzie z tym problemu przy rozliczeniu (faktury bedą na wszystko)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drobnik    2

Witam ;) a ja mam akie pytanko, czy były w starym MR wymagania dotyczace kupna takiego sprzetu jakie agencja nam pozwoli? chodzi mi tutaj o to ze np. jak ktos ma 20-30ha to nie moze kupic opryskiwacz 3000l, tylko taki jaki agnecja mu przyzna na jego areal czyli jakies 600-1000l ?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Endriu42    10

do tego okresu tj chyba nie 12 tylko 18 miesiecy z tego co mi wiadomo a poza tym na 100% jeszcze nic nie jest podane

18 mies. to jest termin do wydania decyzji przez arimr a do złożenia wniosku było 12 mies.

 

a jak jest z wiekiem ?

słyszałem dwie wersje:

1. można złożyć wniosek przed ukończeniem 18 roku życia

2. trzeba mieć ukończone 18 lat

 

Jak to jest ?

trzeba mieć ukończone 18 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlooody    0

Witam ;) a ja mam akie pytanko, czy były w starym MR wymagania dotyczace kupna takiego sprzetu jakie agencja nam pozwoli? chodzi mi tutaj o to ze np. jak ktos ma 20-30ha to nie moze kupic opryskiwacz 3000l, tylko taki jaki agnecja mu przyzna na jego areal czyli jakies 600-1000l ? :P

 

To jest bardzo dobre pytanie, czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo2014    1

witam grono forumowiczów. czytam te forum i nie spotkałem sie jeszcze z rzadną sytuacja jaka napotkała mnie. Mianowicie na młodego rolnika kasę otrzymałem w lipcu 2011 na zmianę pokrycia dachowego i kupno i montarz nowych okien inwentarskich. Inwestycja zrobiona w pazdzierniku 2011 r., wczoraj do mnie dzwoni z Agencji ze nie mozna z dofinansowania zrobic nowego pokrycia dachowego i wymiany okien,dodam ze od poczatku miałem to w biznesplanie,biznesplan przyjeła Agencja i zadnych zastrzezen nie było. A dzis taki numer,ewidentnie wina lezy po stronie Agencji,trzeba było powiadomic mnie o tym na samym poczatku a nie po ponad 2 latach gdy przychodzi mi sie tuz tuz rozliczyc z faktur.Dodam ze moją sprawę w ARiMR prowadzi juz bodajże 5 osoba i kazda ma swoje wymysły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fioletowy    0

panowie, mam jedno pytanie bo nie jestem pewny, jak to jest z wykształceniem i stażem? jak mam staż to nie potrzebuję wykształcenia, czy jak mam wykształcenie to nie potrzebuję stażu, ktos jest w stanie wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Nic nie wiadomo w pradzie na stornie MR pojawiłą sie informacja o naborze w maju lecz dziś byłem w ARIMR i nic mi nie powiedzieli o wymogach tylko dowiedziałem sie to co już wszyscy wiedzą że będzie 100tyś zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moris7598    7

15 maja ogłosza kiedy ma byc nabór na młodego Rolnika .

 

panowie, mam jedno pytanie bo nie jestem pewny, jak to jest z wykształceniem i stażem? jak mam staż to nie potrzebuję wykształcenia, czy jak mam wykształcenie to nie potrzebuję stażu, ktos jest w stanie wyjaśnić?

 

Tak było na starych zasadach liczyły sie punkty

Będą trzy kryteria:

- wielkość gospodarstwa

- kwalifikacje zawodowe MR

- stopa bezrobocia

 

Wielkość gospodarstwa - województwa, gdzie średnia woj. jest wyższa niż średnia krajowa

 

Powierzchnia większa niż średnia krajowa, ale nie większa niż wojewódzka - od 5 punktów (średnia krajowa) proporcjonalnie do 10 punktów (średnia wojewódzka),

Powierzchnia nie mniejsza niż średnia wojewódzka, ale nie większa niż jej dwukrotność - od 10 punktów (średnia wojewódzka) proporcjonalnie do 15 punktów (dwukrotność średniej wojewódzkiej),

Powierzchnia większa niż dwukrotność średniej wojewódzkiej - 16 punktów.

 

Wykształcenie:

 

Wyższe rolnicze, wyższe nierolnicze i minimum 3-letni staż w rolnictwie, wyższe nierolnicze i ukończone studia dyplomowe związane z rolnictwem - 5 punktów,

Średnie rolnicze, średnie nierolnicze i min. 3-letni staż w rolnictwie - 4 punkty,

Wykształcenie rolnicze zasadnicze zawodowe - 3 punkty,

Tytuł kwalifikacyjny lub zawodowy, tytuł zawodowy mistrza w zawodzie przydatnym do prowadzenia działalności rolniczej i minimum 3-letni staż w rolnictwie - 2 punkty,

Podstawowe, gimnazjalne lub zasadnicze zawodowe inne niż rolnicze i minimum 5-letni staż w ronictwie - 1 punkt.

 

Stopa bezrobocia

 

Jeżeli gospodarstwo MR znajduje się w powiecie o najwyższej stopie bezrobocia w województwie to przyznaje się mu 5 punktów, dalej jest proporcjonalnie, aż do powiatów o najniższej stopie bezrobocia gdzie Młody Rolnik nie otrzymuje żadnych punktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fioletowy    0

czyli wszystko wiem, z wyjątkiem tego jak liczy się staż w rolnictwie - chodzi o okres w jakim opłacam krus, czy potrzebny mi papierek, że przez 5 lat pracowałem na gospodarstwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    18

a jak to wygląda z tymi kursami kwalifikacji zawodowych rolnik R3, dowiadywałem się w oddziale regionalnym agencji że taki kurs wystarczy na młodego rolnika, a tu w punktacji jest napisane, że staż potrzebny, w ogóle co do stażu to bez sensu z tym KRUSem, moja mama jest nauczycielką i byłem pod nią ubezpieczony w Zusie, a pracowałem w gospodarstwie i nici ze stażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×