Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
macin87    40

Dzięki za informacje :) A wiecie może co trzeba za dokumenty mieć żeby produkcje mleka przejąć? Stado przepisać w agencji ale co jeszcze?

Przemieszczenie stada, numer siedziby stada, inspekcja weterynaryjna (badania wolne od chorób, numer paszowy), badania sanepidowskie no i w spółdzielni mleczarskiej umowa itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalo6200    11

Czy dobrze rozumiem że mimo tego że przejąłem w tym roku w maju gospodarstwo złożyłem wniosek o dopłaty i skorzystałem z kredytu preferencyjnego na zakup ziemi dofinansowanego przez agencję co oznaczało że od maja prowadzę gospodarstwo jako główny kierujący i według tych wszystkich rozporządzeń taki stan rzeczy eliminuje mnie z możliwości ubiegania się o premię MR. To według tego rozporządzenia wynika że jednak mogłem złożyć wniosek na młodego rolnika, tylko powiedzcie mi jak miałem to zrobić i gdzie skoro w moim OR parę dni przed naborem byłem się dowiedzieć czy na pewno nie mogę składać wniosku to usłyszałem że mojego wniosku nawet nie przyjmą, bo nie dość że złożyłem o dopłaty to co jest jeszcze ważniejsze skorzystałem z kredytu preferencyjnego przez co już kieruję gospodarstwem i nie mam najmniejszych szans na premię, ponadto w czasie trwania naboru również rozmawiałem z pracownikiem agencji i znowu mi mówił że nie mam szans na złożenie dokumentów przez dopłaty i kredyt. W takim razie jak miałem złożyć wniosek o młodego rolnika skoro te tłumany w agencji nic nie wiedzą o rozporządzeniach w sprawie tak ważnych wydarzeń jak nabór na MR. Nawet teraz 28.09 jak składałem wniosek suszowy to rozmawiałem z pracownikiem o tym naborze to nawet wtedy mówił że nie mógłbym wogóle złożyć wniosku na MR przez dopłaty i kredyt. To kiedy w tej agencji mają zamiar dowiedzieć się o tak ważnych rozporządzeniach ile już czasu po naborze a oni dalej nie wiedzą jakie były zasady przyjmowania wniosków. Śmiech na sali z tą agencją i z kompetencjami pracowników.

 

Nie rozumiem Twojego żalu, przecież na stronie arimr, minrol, RCL, na tym forum czy w agrobiznesie takie informacje były już dawno podawane. Chyba nie było problemu z odnalezieniem tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Pawel29 to pozwij ich do sądu o sumę premii MR.

a faktycznie dobrych kilka dni przed zakończeniem naboru informacje przynajmniej na arimr były, trzeba było po prostu na bieżąco zaglądać, pracownicy agencji to inna bajka, oni teoretycznie powinni być najlepiej poinformowani ale jak co do czego to bardzo różnie to bywa... często mają mniej pojęcia od "szarego Kowalskiego".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sony87    0

Żeby pozwać ich do sądu to musiałby mieć dowód czyli np na piśmie że mu nie przyjmą wniosku. Teraz w żaden sposób nie udowodni że taka sytuacja miała miejsce. Co innego jakby miał papier...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, ostatnio wysłałem zmianę do wniosku i dzięki niekompetentnej Pani która mi ją robiła dziś miałem telefon z agencji w jakim celu przysłałem im ten list a chodzi o to że ta Pani nie wiedziała co zaznaczyć na pierwszej stronie czy zmianę czy korektę.. i powiedziała mi żebym wysłał dwie kartki jedną taką drugą taką. Nie wiem czy za to będę miał z tym jakieś komplikację....? A no i jeszcze mi mówiła że potrzebne jest podanie. Ktoś wie jak napisać te podanie? Bo już nie mam ochoty jechać do tej kobiety....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a1fe26c2    36

W instrukcji jest informacja, że korektę zaznaczasz gdy wzywa Cię do tego Agencja. Zmianę robisz sam z siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszgg    1

Dobrze rozumiem że jeżeli rozbieżność struktura zasiewów w moim gospodarstwie w tum co podałem w biznesplanie tym co jest faktycznie nie przekracza 30 procent to nie muszę tego nigdzie zgłaszać?

 

Wczoraj dostałe wezwanie do złożenia zmian bo się numer telefonu we wniosku o płatność nie zgadzał z tym co wpisałem w wniosku o pomoc co się składało w 2014 roku, oraz że muszę jeszcze dosłać wypisy gruntów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas210    8

Witam jeśli w roku bazowym mam 5,63 esu i w docelowym też takie samo to czy pomiędzy tymi latami esu może być niższe czy musi cały czas być na tym samym poziomie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyzyk85    0

Mi w Warszawie powiedzieli, że ESU nie może być niższe niż 4, Ja mam 11 ESU i powiedzieli, że jak nawet spadnie do 8 to nie będzie problemu. Trochę się z nim pospierałem co do tej kwestii i poszedł do kogoś się dowiedzieć dokładnie i stwierdził, że miał rację i że ESU może spaść obu nie niżej niż 4 ESU. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Jeżeli chodzi o ESU to:

 

a.) w przypadku nieosiągnięcia nadwyżki bezpośredniej z działalności rolniczej prowadzonej w gospodarstwie równej co najmniej 4 ESU – zwrotowi podlega 100% kwoty pomocy,

b.)w przypadku osiągnięcia nadwyżki bezpośredniej z działalności rolniczej prowadzonej w gospodarstwie równej co najmniej 4 ESU, jednak mniejszej niż wartość nadwyżki bezpośredniej w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy – zwrotowi podlega:

– 5% kwoty pomocy – jeżeli wartość nadwyżki bezpośredniej zmniejszyła się o 25% do 50% w stosunku do wartości nadwyżki bezpośredniej w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy,

– 10% kwoty pomocy – jeżeli wartość nadwyżki bezpośredniej zmniejszyła się o więcej niż 50% do 75% w stosunku do wartości nadwyżki bezpośredniej w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy,

– 25% kwoty pomocy – jeżeli wartość nadwyżki bezpośredniej zmniejszyła się o więcej niż 75% w stosunku do wartości nadwyżki bezpośredniej w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy.”;

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszNoco    0

Mnie o wypisy gruntow nie prosili. A przed wyplata dadza znac ? Bo jakies 2 tygodnie temu jak juz mialem papierki zlozone dzwonili do mnie z Biura Wsparcia Inwestycyjnego ale nie odebralem i nazajutrz oddzwonilem to sekretarka powiedziala ze jak naczelnik bedzie cos chcial to zadzwoni jeszcze raz i narazie cisza... zadnego maila ani pisma w sumie to nie wiem czego chcial moze jakas poprawka lub uzupelnienie ale juz wiecej nie zadzwonil... jak myslicie w jakiej sprawie mogl dzwonic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    169

A skąd kolego my możemy wiedzieć w jakiej sprawie do Ciebie dzwonili z BWI? Do tej pory jak dzwonili to było coś nie tak. Przed wypłatą nie informują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszNoco    0

Chodzi mi raczej w jakich sprawach dzwonili do Was z BWI czy jakies uzupelnienia badz korekty ? Czy raczej cos takiego dostaje sie listownie... poprostu dziwie sie ze od tamtej pory nikt ponownie nie dzwonil

Edytowano przez MateuszNoco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszNoco    0

Tez tak mysle tylko ja oddzwanialem ale sekretarka mnie zbyla i mowila ze jak naczelnik cos chce to zadzwoni i nie wiem czy czekac czy moze wybrac sie do nich osobiscie...
Dzwonilem , gosc powiedzial ze nie wie nic ale sprawa jest zamknieta bo 29 wrzesnia wniosek poszedl do warszawy i tylko czekac na kase, moze jakas blachostka albo pomylka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszNoco    0

A jak myslicie moj znajomy z sierpniowego przesuniecia podejrzewa ze wpisal zly nr konta tak twierdzi ze juz kasa powinna byc czy te pieniadze moga pojsc na cudze konto czy musza zgadzac sie dane osobowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    169

Raczej porównują numer konta z tym co jest podane we wniosku o wpis do ewidencji. Jakby wpisał inny to chcieliby oświadczenie wnioskodawcy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszNoco    0

Pewnie masz racje na wyrost sie martwi... bo podobno z sierpniowego przesuniecia juz dostali niektorzy... z mojej okolicy z wrzesniowego jeszcze nikt ja tez czekam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podjadacz    12

z wrześniowego też jeszcze nie dostałem za to dostałem w tamtym tygodniu poprawki do zrobienia w sumie nic takiego poprawienie tabeli działek które miałem przejąć i kilka spraw do wyjaśnienia odnośnie działek, które nie były podane w biznesplanie poknocona była trochę umowa dzierżawy ale mniejsza o to.. poprawki odesłałem 2 dni temu i teraz też cierpliwie czekam na kasę chyba, że coś jeszcze im nie będzie pasowało..


MateuszNoco jak byś dostał kasę to poinformuj :)

może nie każdemu powysyłają równo ale będzie wiadomo mniej więcej kiedy może coś przyjść :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podjadacz    12

ja

18.09 - złożyłem wniosek

2.10 - przysłali poprawki żeby zrobić

wczoraj je dostali więc chyba wsio i czekam teraz :)

 

jutro będą 3 tygodnie jak złożyłem wniosek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    424

ja 8.09 złozyłem wniosek o płatość,czyli równo miesiąc.  narazie tez cisza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek6911    0

Witam 16 września zawiozłem drobną poprawkę do lublina 17 września dzwoniłem do pani czy wszystko ok a ta powiedziała że zatwierdza przelew czy coś takiego dziś 8 październik kasa na kącie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×